PDA

View Full Version : Harley Benton FV-430LH BK Classic Series



nitro-traxxas
2 februari 2014, 09:52
Hallo.

Heeft iemand hier ervaring met de Harley Benton FV-430LH BK Classic Series.

Dit is een gitaar tekoop bij thomann.de

Dit zijn de specificaties van de gitaar:

Lefthand electric guitar. Set-neck construction, basswood body, maple C-shape neck, rosewood fretboard with DOT inlays, 22 frets, 628mm scale, 43mm nut-widt, double-action trussrod, 2 x humbucker pickups, electronic 2-volume, 1 tone & 3-way switch, tune-o-matic bridge, chrome hardware, diecast tuners, 010-046 strings, color hi-gloss Black.

Maar weet iemand of deze gitaar een beetje lekker klinkt.
En of het een goed afgewerkte gitaar is?

Ruud313
2 februari 2014, 16:17
Tja, een gitaar van 95 euro nieuw, daar moet je toch niet al te veel van verwachten. Ik heb wel eens op een van deze dingen gespeeld en dat was niet bepaald een prettige ervaring. Het exemplaar dat ik heb bespeeld wat niet erg goed afgewerkt, was slecht afgesteld en ontstemde om de haverklap. Ook de klank was niet veel soeps. De eigenaar heeft er later elementen van Gibson in laten zetten en daarmee klonk 'ie stukken beter, maar dat is logisch want die elementen zijn ieder net zo duur als de hele gitaar. Bovendien bleef het ding slecht afgesteld en dus niet erg lekker bespeelbaar.

Ik raad je aan om nog even door te sparen totdat je een euro of 250 hebt. Daar kun je tweedehands, (maar dat is voor beginners vaak nog even een stap te ver), maar ook nieuw echt veel betere beginnersgitaren voor kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Yamaha Pacifica 112 of een Cort van de G- of CR-serie. Die goedkopere Cortjes en Yamaha's zijn tweedehands trouwens ook al vaak voor rond de 100 á 150 euro te vinden en daar heb je echt een betere gitaar aan dan die Harley Benton.

nitro-traxxas
2 februari 2014, 23:06
Ja ik had er ook al wat meer over gelezen inmiddels en daar waren ze ook niet al te positief over Harley Benton.

Ik heb inmiddels een fijn spelende ibanez gekocht met een mooi geluid ( vind ik )

Ruud313
3 februari 2014, 10:33
Dat kan ook, gefeliciteerd!

nitro-traxxas
3 februari 2014, 20:49
Dank je.
Nu kan ik lekker rocken