PDA

View Full Version : Weinig origineel maar best zelf tevreden :-)



Kasper
3 juli 2003, 13:50
Ik speel nu een dikke anderhalfjaar gitaar en heb dit stukje de laatste 2 dagen zitten oefenen. Ik hoor veel van anderen dat ik vlug leer (te bedenken dat ik geen lessen neem of zoiets), dus ik vroeg mij af wat jullie van mijn 'kunsten' vinden :wink:

Normaal speel ik bijna altijd met distortion maar dit clean stukje vind ik ook best in orde! Anyway, tell me what you thing, be gentle :lol:

Metallica - intro van nothing else matters (http://users.pandora.be/rtaw/nothingelsematters.mp3)

Phoenix Rising
3 juli 2003, 14:14
Sorry maar ik vind em niet echt..... de noten vloeien niet lekker in elkaar over, het klinkt een beetje houterig en plopperig, ook de timing.

Mijn tip; probeer em wat langzamer in te studeren, vooral de wat "snellere" stukjes. Let er vooral op of iedere noot goed door klinkt en helder is, je mist er namelijk af en toe een paar.

Maarja anyways, aan de andere kant speel je natuurlijk pas anderhalf jaar gitaar, en ik weet natuurlijk ook niet hoeveel per week. Ga zo door zou ik zo zeggen, en als je een beetje doorzet kan je het nummer helemaal leren, hardstikke leuk om te spelen. De solo van nothing else matters was de eerste die ik kon toendertijd! (ok wie niet :roll: )

delphiro
3 juli 2003, 14:52
voor anderhalf jaar niet gek maar er moet nog een hoop aan gebeuren (vaak vals, timing en foutjes). Valt eigenlijk niet veel over te zeggen verder.

RadiuS
3 juli 2003, 18:40
hm introotje nem was een van de eerste dingen die ik leerde, kon ik al beter spelen toen ik minder als een jaar speelde, sorry :-?

Kasper
3 juli 2003, 20:03
Excuses aanvaard :P

Ik kan het in een anderhalf jaartje, jij in een jaartje ... proficiat.
Er zullen er zeker wel nog zijn die beter zijn dan jou. Niet mee inzitten! :cool:

Wilde gewoon ook eens mijn gitaarwerk laten horen door het (grote) publiek, bij deze gedaan.

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 21:19
ik moet zeggen dat ik het voor iemand die anderhalf jaar speelt nogal matig vind.... sorry

Negative K3 fan
3 juli 2003, 21:21
het klinkt op zich wel aardig, maar voor de rest ga k met delphiro mee. En nog een tip, probeer je gitaar de volgende keer eens te stemmen/intoneren want het klinkt een beetje vals op sommige stukken.

Barret Wallace
3 juli 2003, 21:50
nicely done ik ken gitaristen die ook 1,5 jaar spelen en die spelen nog beroerder dus dit is nog wel ok hoor
in ieder geval erg cool dat je tenminste nog iets post sommige hebben daar het lef niet eens voor en jij wel 8-)

delphiro
3 juli 2003, 22:15
En nog een tip, probeer je gitaar de volgende keer eens te stemmen/intoneren want het klinkt een beetje vals op sommige stukken

ik heb het idee dat dat gebeurt zodra je hoger op de hals gaat. Dan wil je (als beginner) nog wel eens je vingers zodanig zetten dat je ze ook een beetje opdrukt.. (spreek uit ervaring)

maar helemaal zuiver stond ie niet, nee


je tenminste nog iets post sommige hebben daar het lef niet eens voor en jij we

mee eens! Er is altijd iemand beter dan jezelf dus gewoon posten!

Ic3gl0vE
3 juli 2003, 23:32
in ieder geval erg cool dat je tenminste nog iets post sommige hebben daar het lef niet eens voor en jij wel 8-)

dat is natuurlijk ook zo. Mijn mening was wel een beetje kortaf...

Kasper
4 juli 2003, 02:07
Bedankt voor de reacties!
Ik weet nu tenminste waar ik op moet letten en hoe het precies komt dat het niet perfect klinkt (ja ik ben hiervan bewust :wink: )

Ik ben niet iemand die enorm veel aandacht besteed aan het 100% intoneren van mijn gitaar (tenzij dat ik er zelf last van heb) maar het kan inderdaad goed zijn dat het wat vals klinkt omdat mijn vingerzetting de snaren doet buigen of zo.
Ik weet ook niet of het er iets toe doet (en het is zeker ook geen excuus!), maar de gitaar waar ik op speel is een enorm cheape strat imitatie (merk Bogey). Schijnt laagste van het laagste te zijn. Toen gekocht voor €175, versterkertje van 15 wat incl. (dit stukje is wel gespeeld op Fender Performer 650) Misschien daarom dat het niet erg professioneel klinkt???



in ieder geval erg cool dat je tenminste nog iets post sommige hebben daar het lef niet eens voor en jij wel 8-)
thanks! :razz:

Ratamahatta
4 juli 2003, 22:36
Excuses aanvaard :P

Ik kan het in een anderhalf jaartje, jij in een jaartje ... proficiat.
Er zullen er zeker wel nog zijn die beter zijn dan jou. Niet mee inzitten! :cool:

Wilde gewoon ook eens mijn gitaarwerk laten horen door het (grote) publiek, bij deze gedaan.

sorry voor je, maar ik kon dit na 3 maanden al en dan heel het lied + solo, maja k heb ook 4 jaar akoustisch gedaan...

Gert-Jan
4 juli 2003, 22:56
:x :x :x :x :x :x

Waarom gaan roepen dat je beter bent??????

Ik heb respect voor iedereen die wil laten horen wat 'ie kan. Dit forum is geen "fucking" songfestival ofzo.

Keep on picking.........

Kasper
6 juli 2003, 14:20
sorry voor je, maar ik kon dit na 3 maanden al en dan heel het lied + solo, maja k heb ook 4 jaar akoustisch gedaan...

Wat is hier nou de bedoeling van die reply? Eerst wil je zeggen dat je beter bent, en daarna zeg je dat je 4 jaar voorsprong hebt? Voor het zwaardere werk zou je kunnen zeggen die 4 jaar acoustische er niet toe doet (andere manier van spelen), maar voor dit cleane stukje vind ik het zelfs zwak van je dat je er 3 maand over hebt moeten doen!

@Gert-Jan -> Ik ben het volledig met je eens! Het was helemaal niet mijn bedoeling om te laten horen dat ik beter ben dan alle anderen.
Surprise guys, jullie zijn ook niet de besten van de wereld!

MikeDirnt
6 juli 2003, 16:51
iedereen is goed op ze eigen manier 8-)

Ic3gl0vE
6 juli 2003, 17:19
maar voor dit cleane stukje vind ik het zelfs zwak van je dat je er 3 maand over hebt moeten doen!



soooo true

Ratamahatta
6 juli 2003, 18:15
jazeker

the joshua tree
6 juli 2003, 20:04
jazeker

:???: :-?

Barret Wallace
6 juli 2003, 20:23
willen de mensen die nu een grote mond hebben ff wat mp3's posten :razz:

the joshua tree
6 juli 2003, 20:58
willen de mensen die nu een grote mond hebben ff wat mp3's posten :razz:

wie bedoel je dan? :???:

mij tog niet? ik ontken alles...

Barret Wallace
6 juli 2003, 21:03
willen de mensen die nu een grote mond hebben ff wat mp3's posten :razz:

wie bedoel je dan? :???:

mij tog niet? ik ontken alles...
'nee niet jij

Phoenix Rising
6 juli 2003, 21:09
ik snap er geen reet meer van :-?

Barret Wallace
6 juli 2003, 21:12
ik snap er geen reet meer van :-?

jij ook niet

Phoenix Rising
6 juli 2003, 21:38
zullen we maar gewoon zeggen dat het zo is dan :sssh:

alhambra
7 juli 2003, 09:48
iedereen is goed op ze eigen manier 8-)


Ghehehehe eindelijk is iemand die zegt dat IK goed ben :-D :-D :-D


Dus ik hoef dan ook niks meer te posten Barret :lol:

musicmaniac
7 juli 2003, 10:35
Heb ook even geluisterd, en volgens mij kom je er wel. Zelf heb ik altijd moeite met dit stukje, ik speel al 30 jaar gitaar .... dus dat zegt allemaal niks, trek je geen reet aan van anderen. Je hebt in elk geval lef door een stukje van jezelf op internet te zetten, en lef is heel belangrijk in de rockmuziek. btw volgens mij stond gewoon je lage E iets te hoog.

Kasper
8 juli 2003, 18:12
Dank je!

Het is altijd aangenamer als iemand zegt dat het wel nog ok is (Zeker als die persoon 30j speelt :razz: ), dan dat men enkel antwoord om je af te breken. Ik ga zeker blijven oefenen! Ik kan enkel leren uit jullie commentaar.

Barret Wallace
8 juli 2003, 18:26
goedzo gozer je moet je niks van die botte opmerkingen aantrekken

gewoon de ''goede'' kritiek ( neg. en pos. ) in je opnemen

en door blijven oefenen en over 6 maanden zullen ze versteld zijn van wat je hier post ;)

Gert-Jan
8 juli 2003, 19:54
Hey Kasper,

Ik ben het volledig eens met de laatste reacties.

Allereerst respect voor iederen die met de "billen bloot" wil. Heel veel op dit forum spelen dit je niet na. Blijf doorgaan en post ieder stuk wat jij de moeite waard vindt. Zoals Barret zegt; over een tijdje lach je de meest vierkant uit!!!!!!

Liam Gallagher
8 juli 2003, 23:35
Ik vind t goed voor iemand die anderhalf jaar speelt. Je timing is niet helemaal goed, maar daar kan je aan werken, je moet wel onthouden dat niet alleen de noten belangrijk zijn maar ook waar je ze plaatst. Wat denk ik veel mensen vergeten, is dat ze zeggen dat kon ik toen ik 3 maanden speelde, maar dat was vaak zeer krakkemikkig en hebben t gewoon in de loop der tijd beter geleerd.