PDA

View Full Version : Mother how are you today



Bram46
1 februari 2014, 11:40
Hallo,

Ik wil het nummer van Maywood meespelen met de gitaar, dus tegelijk met de clip op youtube.
Nu wordt het bij alle filmpjes op youtube in A gezongen. Overal op het net is het schema te vinden maar dan in C en/of in F.
Mijn kennis is niet groot genoeg om dit zelf uit te vogelen, ik weet het begint met A, E en de D zit er ook in.
Kan iemand mij aub vertellen welke akkoorden nog meer worden gebruikt en in welke volgorde?
Mijn dank is groot.

Bram

Rizz
1 februari 2014, 12:01
In Jip en Janneke taal:

Pak eens een A open en dan een C barré in de derde positie.. Is dus drie posities verder. Verplaats alle akkoorden uit je gevonden schema 3 posities.. Moeilijker is het niet..

Bram46
1 februari 2014, 12:12
Hallo Rizz,

Maar daar zit nu het probleem, ik kan niet in barré spelen. Dus zoek ik die akkoorden die passen bij de A, E en D zonder barré.
Ik weet het, moet nog veel leren.

Bram

rikdekker
1 februari 2014, 12:50
De C, G en F akkoorden kun je zoals je zelf al aangeeft transponeren naar A, E en D. Lastiger worden de Am en Em die later in het schema voorkomen, daar zul je een F#m en C#m moeten spelen en dat red je niet zonder barre.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

arnoldtims
1 februari 2014, 12:54
Je kan toch ook gewoon een capo op de 3de positie zetten, dan kun je de akkoorden in de originele vorm gebruiken.

Bram46
1 februari 2014, 13:01
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de twee akkoorden, F#m en C#m leren. Uiteindelijk wil ik wel barré kunnen spelen maar ik pak niet meer dan twee nieuwe akkoorden tegelijk. Zo heb ik dat ook gedaan met Bb, Fis en Bm.

Hebben we weer huiswerk.

Groeten Bram

Rizz
1 februari 2014, 13:13
Hallo Rizz,

Maar daar zit nu het probleem, ik kan niet in barré spelen. Dus zoek ik die akkoorden die passen bij de A, E en D zonder barré.
Ik weet het, moet nog veel leren.

Bram

Dan wordt het lastig.. Verder met nummers die je wel kan spelen.. Een C#m kan wel open gespeeld worden, een F#m wordt wat lastig, lukt hooguit met een halve barré, maar dan kan je net zo goed een hele barré spelen. Je kan wel een beetje smokkelen, dat houdt in:
Dik naar dun

F#m
x
4 ringvinger
4 pink
x dempen met je pink
2 wijsvinger
2 wijsvinger

C#m

x
x
6 ringvinger
6 pink
5 middelvinger
4 wijsvinger

grayfink
1 februari 2014, 13:38
Twee akkoorden per keer? Ik zou de F en Fm barré leren. Dan ken je ineens 22 er bij.:D

Bram46
1 februari 2014, 14:06
Dank jullie wel.

Ik ga ermee aan de slag.

Zoals gezegd wil ik steeds een beetje bijleren.

Groeten Bram

grayfink
1 februari 2014, 14:08
Capo op 3 is wel de beste tip tot nu toe. :)

Rizz
1 februari 2014, 14:50
Capo op 3 is wel de beste tip tot nu toe. :)


Duh!! :hide:

rikdekker
1 februari 2014, 18:53
Met een capo op 3 klinkt een c-greep toch niet als een A maar als een D# dus hier geen optie?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Bram46
4 februari 2014, 12:06
Tís gelukt. Voor de liefhebbers. (is dus de originele toonsoort)

Intro ....... A E A

A E A D E7
Mother, how are you today? Here is a note from your daughter.

A D A E A
With me everything is oke heeheehee. Mother, how are you today?

A E F#m F#m A E A

A E A D E7
Mother, don't worry, I'm fine. Promise to see you this summer.

A D A E A
This time there'll be no delay heeheehee. Mother, how are you today?

A C#m F#m D E
I found the man of my dreams. Next time you will get to know him.

E A D A E A
Many things happened while I was away. Mother, how are you today?

A E F#m F#m A E A

A E A D E7
Mother, how are you today? Here is a note from your daughter.

A D A E A
With me everything is oke heeheehee. Mother, how are you today?

REGEL ZONDERE TEKST
A C#m F#m D E
(I found the man of my dreams. Next time you will get to know him)

E A D A E A
Many things happened while I was away. Mother, how are you today?

A E A
Mother, how are you today?

Had ik de akkoorden netjes op zijn plaats en dan krijg je dit.

motorhan
4 februari 2014, 20:41
http://i426.photobucket.com/albums/pp344/han62/2014-02-04_203031_zps886d87a3.jpg (http://s426.photobucket.com/user/han62/media/2014-02-04_203031_zps886d87a3.jpg.html)

coolchick
8 februari 2014, 21:25
Eerlijk gezegd, heb ik nog nooit zo'n zeiklied gehoord. Of mag ik dat niet zeggen?

motorhan
9 februari 2014, 11:36
[QUOTE=coolchick;3059975]Eerlijk gezegd, heb ik nog nooit zo'n zeiklied gehoord. Of mag ik dat niet zeggen?[/Q

Natuurlijk mag je dat zeggen jij hoeft er niet naar te luisteren en je hoeft het ook niet te spelen. En niet iedereen houd van dezelfde muziek en de 1 houd van de moeder en de ander van de dochter en weer een ander van alle 3 moet kunnen toch. Het ging er om, om een liedje om te zetten naar een andere toonzetting / akkoorden schema.