PDA

View Full Version : Voeding strymon timeline



qwertyuiop
1 februari 2014, 07:44
Hallo allemaal,

Heeft iemand enig idee of het klopt dat de timeline eigenlijk alleen met z'n eigen voeding kan werken. Ik kwam her en der op internet verhalen tegen van mensen die de timeline op bv. Een pedalpower hadden aangesloten die aangaven dat na verloop van tijd de timeline een beetje raar begon te doen: functies die uitvallen enzo. Nu heb ik hier een adrenalinn liggen waarvan ik denk dat die op dezelfde manier stuk is gegaan, dus ik begin wat angstig te worden... Mijn timeline staat ook op een pedalpower aangesloten (5e gaatje), en ik vind m iets te duur om m om zeep te helpen op deze manier...

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen, of weet iemand hoe dit precies zit?


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

dacrow
1 februari 2014, 07:53
Hallo allemaal,

Heeft iemand enig idee of het klopt dat de timeline eigenlijk alleen met z'n eigen voeding kan werken. Ik kwam her en der op internet verhalen tegen van mensen die de timeline op bv. Een pedalpower hadden aangesloten die aangaven dat na verloop van tijd de timeline een beetje raar begon te doen: functies die uitvallen enzo. Nu heb ik hier een adrenalinn liggen waarvan ik denk dat die op dezelfde manier stuk is gegaan, dus ik begin wat angstig te worden... Mijn timeline staat ook op een pedalpower aangesloten (5e gaatje), en ik vind m iets te duur om m om zeep te helpen op deze manier...

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen, of weet iemand hoe dit precies zit?


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Het pedaal mag ZEKER niet meer als 9V hebben en min 250mA wat maakt dat je de dipswitch op je pedalpower NIET mag zetten naar ACA of (ca) 12V. Stond ook vermeld bij de STrymon Flint.

Sommige pedalen hebben meer stroom nodig zoals de Eventide TF , hier moet je 5+6 van je PP combineren met een speciaal kabeltje, current doubler.

Lomeos
1 februari 2014, 09:43
De timeline moet inderdaad maximaal 9v en minimaal 250mA hebben, maar ook een geïsoleerde voeding. Net als veel andere digitale pedalen geeft die een hoop lawaai als je de voeding deelt met andere pedalen.
Ik gebruik zelf twee van deze: http://www.thegigrig.com/europe/acatalog/TimeLord.html
Een voor de timeline en een voor de Whammy V. Werkt perfect. Je moet uiteraard wel een voeding hebben die genoeg sap kan leveren om alles te voeden.

Is misschien niet heel goedkoop, maar dat is een Timeline ook zeker niet.

qwertyuiop
1 februari 2014, 10:04
heb nog ff wat research gedaan; strymon zelf zegt op hun website dat de timeline 300ma nodig heeft en daarom niet aan de pp2 kan. ze zeggen dat het in sommige gevallen wel werkt, maar ze raden de pp digital aan voor dit soort pedalen, die levert high-current. wellicht dat het langdurig voeden van dit soort pedalen met te weinig ma de voornoemde problemen veroorzaakt?
je zou natuurlijk bijv. uitgang 4 en 5 kunnen combineren, dan heb je 350ma, of kan dat niet?
ik denk dat ik voorlopig maar gewoon de meegeleverde adapter ga gebruiken, dat is sowieso goed.
en dan op termijn maar een pp digital aanschaffen... pfff... weer een "verplichte" uitgave...


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

N.D.
1 februari 2014, 10:40
Als je het echt zeker wilt weten kun je ook even een mailtje sturen naar de tech support van Strymon. Heb zelf een aantal keer heen en weer gemaild en het zijn aardige en behulpzame mensen!

qwertyuiop
1 februari 2014, 15:48
Als je het echt zeker wilt weten kun je ook even een mailtje sturen naar de tech support van Strymon. Heb zelf een aantal keer heen en weer gemaild en het zijn aardige en behulpzame mensen!

Thanx.
Ik denk dat ik er wel uit ben. Ik heb ook nog een musicomlab liggen die ik op het pedalboard met de timeline wil hebben, dus die pp digital moet er dan maar komen denk ik. Kan ik in de toekomst tenminste ook de mobius nog erbij kopen... 👍


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

qwertyuiop
1 februari 2014, 17:54
ik check net even de meegeleverde voeding van de timeline; 180ma!!! ik snap er niks meer van..


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Plant
1 februari 2014, 19:07
De timeline moet inderdaad maximaal 9v en minimaal 250mA hebben

Op de site (http://www.strymon.net/support/faqs/what-are-the-power-requirements-for-the-timeline/) van Strymon staat bij specs zelfs:


TimeLine requires a power supply that provides 9VDC (center negative) at a minimum of 300mA ;)

Hahaha :seriousf: Koop vooral de bijbehorende voeding. Klantenbinding heet dit.

Lomeos
1 februari 2014, 19:40
ik check net even de meegeleverde voeding van de timeline; 180ma!!! ik snap er niks meer van..


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Dat is maf! Die van mij is 500mA

qwertyuiop
1 februari 2014, 19:45
Op de site (http://www.strymon.net/support/faqs/what-are-the-power-requirements-for-the-timeline/) van Strymon staat bij specs zelfs:

;)

Hahaha :seriousf: Koop vooral de bijbehorende voeding. Klantenbinding heet dit.

Maarrehhh... De voeding krijg je er gewoon bij als je m koopt... No sweat dus. Heeft iemand hier verstand van voedingen en dan specifiek mbt de vraag of het kwaad kan wanneer je m "ondervoed" of "overvoed"?
Ik snap niet dat strymon een 180ma voeding meelevert, op de site zegt dat er minimaal 300ma in moet, en er anderzijds mensen zijn die 'm voeden via de pp met 250ma en na een poos problemen krijgen met de timeline (uitvallende functies).. Wie-o-wie schijnt enig licht op deze zaak?

Om te beginnen; wat voor voeding is er bij andere gebruikers meegeleverd?


grtzzz, Roger.

qwertyuiop
1 februari 2014, 20:44
Dat is maf! Die van mij is 500mA

Verkeerd gekeken, die van mij is 660ma, maar wel van 'damage control'... Da's ook maf! Maar goed, hij levert voldoende ampère. Blijft over de vraag of je m met 250ma kunt voeden zonder problemen op langere termijn?


Grtzzz! Roger.

Plant
1 februari 2014, 21:07
Simpel: als er staat dat er minimaal 300mA nodig is, moet de voeding (adapter) die stroom minimaal kunnen leveren. Meer is bonus. Kan de voeding de benodigde stroom niet leveren, dan zakt de voedingsspanning door overbelasting in en dan werkt de Timeline niet goed. Op zich gaat de Timeline daarvan niet stuk.

Gaat echter de voeding stuk door overbelasting, dan is het de vraag wat er met de voedingsspanning die richting de Timeline gaat gebeurt. Is de voeding slecht of zelfs niet beveiligd, dan kan er zomaar een ongecontroleerd hoge spanning naar de Timeline gaan met alle gevolgen van dien.

edit: Dan heb ik het over switched mode geregelde voedingen, de adapters die tegenwoordig bijna overal standaard bij zitten. Daar zit een 'regellus' in die de uitgangsspanning op de gewenste waarde houd. Als de uitgangsspanning door hogere belasting dreigt in te zakken dan wordt deze netjes bijgeregeld. Sneuvelen er componenten in zo'n adapter en is er geen overspanningsbeveiliging op de uitgang, dan regelt de adapter de uitgangsspanning op boven de gewenste spanning. Er zijn b.v. al wat iPadjes gesneuveld op brakke USB laders omdat er ineens >20V uit kwam i.p.v. 5V.

qwertyuiop
1 februari 2014, 22:36
Kijk, dat is heldere taal. Kortom; te weinig ma leveren aan de timeline is onverstandig omdat de voeding stuk zou kunnen gaan met wellicht ook gevolgen voor de timeline.
Op zoek naar de pp digital dus.
Thanx voor dit duidelijke antwoord!


Grtzzz! Roger.