PDA

View Full Version : NOORDER GITAAR DAG 2014 op 8 MAART A.S.



guitarkid
31 januari 2014, 19:33
Hallo forum-genoten.


Goed nieuws, de derde Noorder Gitaar Dag zal plaatsvinden op 8 maart a.s. van 10.00 tot 17.00 uur in Zuidbroek.
Voor wie er al eerder was: het wordt weer een geweldig gebeuren! :)
Voor wie de NGD nog niet kent: het is een initiatief van vier forumleden, die eind 2011 vonden dat er wel een mooie beurs in het Noorden kon worden georganiseerd en een kleine vier maanden later was de eerste Noorder Gitaar Dag een feit, met bijna 600 (!) bezoekers, waaronder de nodige leden van dit forum uit alle hoeken van het land. Een geweldige ervaring en het was één grote gezellige en vooral zeer nuttige happening. Ook de editie 2013 was weer geweldig. Deze beurzen vonden plaats in het muziekgebouw vlakbij ondergetekende aan de Heiligelaan in Zuidbroek, maar we hebben (op veler verzoek) dit jaar besloten om e.e.a. iets groter op te zetten, omdat we toch wel uit ons jasje groeiden. Geen zorg, we hebben nu twee zalen in de Broeckhof, W.A. Scholtenweg 18, 9636BS te Zuidbroek en neem maar van ons aan dat de sfeer nog steeds uitermate goed zal zijn.
We hebben een geweldig aanbod van ruim 30 standhouders, met veel custom bouwers (forumlid Oigun zal er o.a. zijn met z'n geweldige Gun Guitars!!), heel veel versterkers (nieuw en vintage), onderdelen, toebehoren, forumlid Wietse met zijn collectie occasion Japanners etc. en verder eigenlijk te veel om op te noemen.
Voor meer info over het hoe, wat en waar kun je onze website bezoeken:
www.noordergitaardag.nl
Bijzonder om te vermelden is dat we nu in de foyer een wat groter podium hebben waar dit jaar een paar toppers kleine optredens en workshops zullen geven.
Zo komt Harald Koll (ook op dit forum !!) weer zijn ongeëvenaarde technieken smaakvol op akoestische gitaar laten zien en we zijn ook zeer blij dat topgitarist Ruben Hoeke zal komen met een workshop en een kort optreden. Verder zal er nog bluegrass van de bovenste plank te horen zijn, gespeeld door de Stroatklinkers!
We zouden het geweldig vinden als jullie weer op alle fronten mensen op de beurs zouden willen attenderen zodat het ook dit jaar weer een geweldig wordt. En laat hier even weten of je komt, wat je er van vindt of wat dan ook!

Voor wie wat meer wil lezen over editie één in 2012, zie m.n. de latere posts en de enthousiaste reacties van alle forumleden in onderstaande draad:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149979-Noorder-Gitaardag-3-maart-2012-!!!&highlight=noordergitaardag

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Poster2014_zps19d9aea0.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Poster2014_zps19d9aea0.jpg.html)

RS-Rik
31 januari 2014, 20:00
Oh irony



Veel plezier anyway!

Pontimic
31 januari 2014, 20:17
Denk dat ik dit jaar maar eens een kijkje kom nemen....

Hendriks
31 januari 2014, 20:20
Oh irony



Veel plezier anyway!
Hoezo irony?

wietse
31 januari 2014, 21:10
zal voor de beurs nog een paar ES modellen voorzien van nieuwe potmeters en schakelaars, wat heb ik daar een hekel aan, maar goed een niet werkende gitaar verkoopt niet.
en ik neem dit keer aardig wat duits spul mee als het goed is, bij een vriend van me weg, een paar hoyers oa een saturn 63 een klira star bas (vioolbas) en nog meer duits spul, vintage veenedaal spul dus, neem dus een dikke beurs mee :D

wordt denk ik passen en meten kom al op rond de 25 gitaren totaal zien of dat allemaal in de focus past.
de granada had daar de eerste keer al moeite mee, maar toen had ik ook een paar dikke gitaarversterkers mee.

ik zie dat hier de parkeergelegenheid ook beter is, en een bushalte voor de deur van de broeckhof, dat zal gitaristen die op openbaar vervoer aangewezen zijn plezier doen.

beruk
31 januari 2014, 21:26
Ik ben erbij. Kolere wat een eind rijden, doet er niet toe. Alleen de gitaren van Wietse maken het de moeite waard. Als er ook nog een leuke lefty bij is ga ik vanaf nu droog brood eten :soinnocent:
Yum:
http://img.photobucket.com/albums/v118/turquoisemoleeater/guitars/teisco_leftie.jpg
Het is een groot hok waar ik in rijd, carpoolers welkom. Volgens mij ga ik de gansche A28 op en neer:rockon:

guitarkid
31 januari 2014, 21:29
Hoezo irony?

Waarschijnlijk de enige datum dat RS-Rik niet kon.... ;)
Wietse, gaaf man, ben benieuwd. En over dat openbaar vervoer: het treinstation is nu echt maar een tweehonderd meter lopen.
Zie voor de details de website!

Hendriks
31 januari 2014, 21:37
En inderdaad veel meer parkeerruimte.

Rizz
31 januari 2014, 21:54
Da's een allejezus takke-end karre zeg... :( Ben wel benieuwd, De muziek is iig dik in orde! Een misschien..

Hendriks
31 januari 2014, 21:58
Da's een allejezus takke-end karre zeg... :( Ben wel benieuwd, De muziek is iig dik in orde! Een misschien..
Het is niet echt centraal ,dat klopt , maar de vorige edities kwamen er mensen uit gehele land ,zelfs uit Limburg en ze vonden het allemaal de moeite waard. Dit jaar ook een standhouder uit Belgie.

guitarkid
31 januari 2014, 22:20
Denk dat ik dit jaar maar eens een kijkje kom nemen....


Ik ben erbij. Kolere wat een eind rijden, doet er niet toe. Alleen de gitaren van Wietse maken het de moeite waard. Als er ook nog een leuke lefty bij is ga ik vanaf nu droog brood eten :soinnocent:
Yum:
Het is een groot hok waar ik in rijd, carpoolers welkom. Volgens mij ga ik de gansche A28 op en neer:rockon:

That's the spirit!!! :)
En idd, niet centraal, maar da's juist de reden van de Noorder Gitaar Dag. Ergens anders dan in Veenendaal of Groesbeek! ;)

wietse
31 januari 2014, 23:15
Het is niet echt centraal ,dat klopt , maar de vorige edities kwamen er mensen uit gehele land ,zelfs uit Limburg en ze vonden het allemaal de moeite waard. Dit jaar ook een standhouder uit Belgie.

ook in duitsland geadverteerd?
dat zijn vaak goede klanten namelijk.

Hendriks
1 februari 2014, 09:42
ook in duitsland geadverteerd?
dat zijn vaak goede klanten namelijk.

We gaan de NGD via diverse media ook in Duitsland promoten.

Hendriks
1 februari 2014, 09:53
In de versterker zaal zullen ook diverse demo's zijn , o.a. van Kool en Elfring ,Mr.Bassman (Kema versterker) etc.

guitarkid
1 februari 2014, 12:54
In de versterker zaal zullen ook diverse demo's zijn , o.a. van Kool en Elfring ,Mr.Bassman (Kema versterker) etc.

En een demo van Mooer pedalen. Toevallig staat er nu een advertentie van deze pedalen bovenaan deze pagina...! ;)

FNaRK
1 februari 2014, 14:29
Tyfus, 260 km vanuit Delft.
Mot ik nog ff over nadenken

Hendriks
1 februari 2014, 14:40
Tyfus, 260 km vanuit Delft.
Mot ik nog ff over nadenken
Carpoolen , volgens mij zitten hier nog wel meer uit de omgeving Delft , gelijk een soort minimeeting in de auto :).

hessepes
1 februari 2014, 19:45
Leuk, leuk, leuk!
Ga zeker heen.:blast:
Komt er nog een programma met tijden wanneer de workshops, demos, optredens zijn?

Hendriks
1 februari 2014, 20:49
Leuk, leuk, leuk!
Ga zeker heen.:blast:
Komt er nog een programma met tijden wanneer de workshops, demos, optredens zijn?
Dat hadden we vorige week willen bespreken , maar ja :). Gaan we zeker doen Hester.

Duhsjaak
2 februari 2014, 06:10
Hi Bestuur
Hartelijk dank voor jullie noeste arbeid.
En voor een beetje vakantie of bezoek aan een vriendingetje (mits ze lekker is) rijden de meesten moeiteloos het 5voudige.
En G'ers die in Den Haag willen demonstreren doe het ook zonder mokken.

En dit heeft een leukere aanleiding dan naar Den Haag gaan, dus ik zie het probleem niet helemaal.

Ik kom graag.

Harold, de spullen die ik voor je klaar heb staan, neem ik mee. Ik ben blij met je komst!
Na de succesvolle eerdere edities kom ik met plezier naar Zuiddingest.
Leuk om naar uit te kijken.

Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
2 februari 2014, 09:23
Kijk Gus, we wisten dat we op je konden rekenen. Daarom organiseren we ook deel 3!! ;)
Jij mag Zuidbroek zeggen, als NGD-veteraan!!
Tot de 8e!

frekie
2 februari 2014, 12:38
Ik ga denk ik wel weer, maar dan met 10 euro in de beurs voor een bak koffie ;)

Hendriks
2 februari 2014, 13:51
Ik ga denk ik wel weer, maar dan met 10 euro in de beurs voor een bak koffie ;)
Dat word dan een hele grote kop koffie.

@Gus. Ik verheug mij erop .

almarvk
2 februari 2014, 16:30
Was vorig jaar erg gezellig. En Harald liet zien dat hij inderdaad gitaar kan spelen. Hij wel.

Maar goed; zal ff kijken of ik dit jaar ook kan.

hessepes
2 februari 2014, 17:53
Dat hadden we vorige week willen bespreken , maar ja :). Gaan we zeker doen Hester.

Ja sorry, ik hield jullie op offe eigenlijk...jullie hielden mij aan de praat:mmmm:

guitarkid
2 februari 2014, 17:59
Ja sorry, ik hield jullie op offe eigenlijk...jullie hielden mij aan de praat:mmmm:

Klantenbinding heet dat.... ;)

kokeleko
2 februari 2014, 18:26
Toch mor eem kiek'n denk ik, as ik gain optreed'n heb teminste. Mien pa en moe woon'n der nog in Zuudbrouk.

Hendriks
4 februari 2014, 11:47
In de kantine zal www.dutcharchtopguitarmuseum.nl/ een deel van hun collectie tentoonstellen.

Hendriks
4 februari 2014, 11:51
ook aanwezig : http://www.elferinkguitars.com/range.html .

alex1959
4 februari 2014, 11:57
Hey Hendriks, ook wij zijn weer van de partij met een mooie range Flaxwood gitaren. Het is ook weer leuk je weer te zien en dan kunnen we weer een keer bijkletsen.
Ik zie je.
www.alexdegelder.nl

Groeten

Hendriks
4 februari 2014, 12:29
Hey Hendriks, ook wij zijn weer van de partij met een mooie range Flaxwood gitaren. Het is ook weer leuk je weer te zien en dan kunnen we weer een keer bijkletsen.
Ik zie je.
www.alexdegelder.nl

Groeten
Zeker weten Alex

Tunes
5 februari 2014, 10:50
Hmm ik moet even kijken of ik tijd heb en het nodige meenemen.

Hendriks
5 februari 2014, 15:29
Hmm ik moet even kijken of ik tijd heb en het nodige meenemen.

Van harte welkom :).

Hendriks
10 februari 2014, 21:42
We hebben net een overleg gehad in de Broeckhof en het word steeds leuker , 2 podiums ,1 in de kantine voor optredens en workshops en 1 in de versterkerzaal voor de demo's , de demo's zullen de hele dag doorlopend zijn , o.a. Kool&Elfring, Mr.Bassman ,KLD ,etc.
Voor de rokers is er ook goed nieuws ,hiervoor is ruimte in een gezellige kleine zaal ,dus niet meer buiten staan klappertanden , maar lekker op een stoel ,met een bakkie/glas erbij.

guitarkid
12 februari 2014, 09:21
Update 12 feb:
Alle beschikbare ruimte is tot op de laatste cm bezet. De slot-aanmelding betreft een Duitse vintage store, met naar het zich laat aanzien wel erg mooi spul, zodat we nu standhouders uit heel Nederland (echt vanuit álle hoeken!), België en Duitsland hebben.
A.s. zaterdag gaan Henk, Theo en ik naar de beurs in Groesbeek, even lekker sfeerproeven, misschien al wat contacten leggen voor 2015 ;) en hopelijk komen we de nodige forumleden tegen!
We hebben erg veel zin in 8 maart en het blijft geweldig dat dat allemaal is ontstaan op dit forum!!
Voor de lijst van standhouders, zie:

http://noordergitaardag.jimdo.com/standhouders/

wietse
12 februari 2014, 16:47
volle bak dus, mooi, dat is vintage veenendaal nog niet eens, kreeg een mail of ik er ook nog wilde staan want er waren nog plaatsen over.
nou is vintage veenendaal 2 keer zo groot als de NGD op de oude locatie maar erg groot is het daar ook niet.

en een duitse vintage zaak, kan voordelig zijn voor mij misschien willen ze wel inkopen :D.

denk dat ik effe een stapeltje flyers ga fabriceren, zodat ik die aan gitaristen dit weekend op de rommelmarkt kan uitdelen.

Hendriks
12 februari 2014, 18:49
Goed bezig Wietse.

guitarkid
12 februari 2014, 19:25
volle bak dus, mooi, dat is vintage veenendaal nog niet eens, kreeg een mail of ik er ook nog wilde staan want er waren nog plaatsen over.
nou is vintage veenendaal 2 keer zo groot als de NGD op de oude locatie maar erg groot is het daar ook niet.

en een duitse vintage zaak, kan voordelig zijn voor mij misschien willen ze wel inkopen :D.

denk dat ik effe een stapeltje flyers ga fabriceren, zodat ik die aan gitaristen dit weekend op de rommelmarkt kan uitdelen.

Dan komen we op de nieuwe locatie toch aardig in de buurt qua grootte. Maar wel twee zalen, dus de intimiteit van de oude zaal blijft voldoende overeind. Iets dat we ook erg belangrijk vinden!
Die Duitser komt wel, maar nog even zonder handel, zo liet hij vanmiddag weten. Het bleek toch té kort dag! Schade, aber leider... ;)
Tof dat je flyers gaat uitdelen! Dank daarvoor!

Martin_
12 februari 2014, 19:48
Update 12 feb:
Alle beschikbare ruimte is tot op de laatste cm bezet. De slot-aanmelding betreft een Duitse vintage store, met naar het zich laat aanzien wel erg mooi spul, zodat we nu standhouders uit heel Nederland (echt vanuit álle hoeken!), België en Duitsland hebben.
A.s. zaterdag gaan Henk, Theo en ik naar de beurs in Groesbeek, even lekker sfeerproeven, misschien al wat contacten leggen voor 2015 ;) en hopelijk komen we de nodige forumleden tegen!
We hebben erg veel zin in 8 maart en het blijft geweldig dat dat allemaal is ontstaan op dit forum!!
Voor de lijst van standhouders, zie:

http://noordergitaardag.jimdo.com/standhouders/
Volgens mij is Groesbeek zondag (http://www.agendanijmegen.nl/evenementen/gitaardag-groesbeek/). Als ik dat zo even snel opzoek.

guitarkid
12 februari 2014, 20:10
Klopt Martin, bedankt, is een foutje. :makeup: We gaan idd zondag en gaan dan ook even gezellig kletsen met de organisatie daar!

wietse
12 februari 2014, 21:12
Die Duitser komt wel, maar nog even zonder handel, zo liet hij vanmiddag weten.

als hij maar een dikke beurs meeneemt:D, als het goed is neem ik dit keer heel mooi oud duits spul mee.

wietse
16 februari 2014, 19:08
de flyers die ik had uit geprint werden warm onthaald had er 40 gemaakt heb nu nog 12 over, en dat is op een rommelmarkt, veel mensen wisten nergens van maar waren wel razend enthousiast.

guitarkid
16 februari 2014, 20:05
de flyers die ik had uit geprint werden warm onthaald had er 40 gemaakt heb nu nog 12 over, en dat is op een rommelmarkt, veel mensen wisten nergens van maar waren wel razend enthousiast.

Dank, Wietse!!!
Henk, Theo en ik zijn vandaag naar de beurs in Groesbeek geweest. Was leuk en we hebben leuk collegiaal contact gehad met de organisatie en met standhouders. Een deel van hen komt 8 maart ook naar Zuidbroek. En ik heb vandaag mijn "Delta Blues-brother" (en mede-forumlid) Roger voor het eerst ontmoet. Erg gezellig! :)

roger
17 februari 2014, 12:57
Was leuk je te ontmoeten coos, denk niet dat we naar het noorden komen. Maar alvast een leuke dag gewenst!!!

guitarkid
17 februari 2014, 13:38
Was leuk je te ontmoeten coos, denk niet dat we naar het noorden komen. Maar alvast een leuke dag gewenst!!!

Grappig dat je elkaar daar dan voor het eerst ontmoet! Jammer dat Zuidbroek niet gaat lukken. Echt geen van der Valkje, saunaatje of zo en dan zaterdag de beurs...? ;)

wietse
28 februari 2014, 16:23
zo net een shitload gitaren opgehaald bij bij een vriend van me.
voor de nieuwsgierigen.

Framus apollo ?? glitter
framus riviera (thinline) met originele framus/schaller slagplaat
hopf saturn63
hopf explorer
EKO indy
Egmond princess bas (thinline)
klira starbas (vioolbas)
linberg jazzbak
avora bas
dynacord bas ( thinline)
pro martin (japanse martin kopie)
migma ( thinline)
Klira?? (thinline)
rokkoman strat
aria diamond ES 175 ( matsumoku)
en nog wat andere merkloze dingetjes

eigenlijk allemaal vintage veenendaal spul.
zal nu zelf nog wel wat research doen wat de prijzen aangaat want die vriend van me heeft geen internet en ik vermoed dat in sommige gevallen de mij gegeven verkoop prijzen veel te laag zijn, en andere weer te duur.

dan neem ik zelf nog een rits gitaren mee van mezelf keuze zat dus.

het wordt wel een mooie stand met al die oude hollowbody's.

Hendriks
28 februari 2014, 16:36
Top Wietse , je krijgt een goede plek.

Henri H
28 februari 2014, 18:12
Als ik tijd kan vinden, kom ik ook weer ff langs, altijd leuk!

Nu maar hopen dat die nieuwe amp van dr. Tube gewoon zwaar K klinkt! :seriousf:

guitarkid
28 februari 2014, 23:36
Als ik tijd kan vinden, kom ik ook weer ff langs, altijd leuk!

Nu maar hopen dat die nieuwe amp van dr. Tube gewoon zwaar K klinkt! :seriousf:

We rekenen er op dat je komt én dat die amp geweldig klinkt! ;)

Harald
28 februari 2014, 23:51
Ik zit toch niet in een weirde time warp...? Telefoontje deze week had het over komend weekend, en nu Wietse al zijn spullen al opgehaald? Het is toch nog steeds zaterdag de 8ste, en niet morgen al? Heb er iig zin in :) CU there!

Hendriks
1 maart 2014, 00:07
Als ik tijd kan vinden, kom ik ook weer ff langs, altijd leuk!

Nu maar hopen dat die nieuwe amp van dr. Tube gewoon zwaar K klinkt! :seriousf:
Ik denk dat de Kema versterker ook wel iets voor jou is , deze is ontwikkeld door Mr.Bassman . Zal ook een demo van komen.
Dus Henri, komen.

ErikM
1 maart 2014, 00:12
Kema versterker een tijdje geleden mogen proberen. Daar wordt een mens heeeeeeel hebberig van....

wietse
1 maart 2014, 08:51
Ik zit toch niet in een weirde time warp...? Telefoontje deze week had het over komend weekend, en nu Wietse al zijn spullen al opgehaald? Het is toch nog steeds zaterdag de 8ste, en niet morgen al? Heb er iig zin in :) CU there!

niks aan de hand hoor, haal het spul altijd een weekje eerder op, kan ik de boel nog effe nakijken, 1 gitaar mist 2 fretjes, helemaal onder op de hals dus daar nog effe iets passends in tikken vandaar, nog een weekje wachten dus.

Henri H
1 maart 2014, 12:22
Ik denk dat de Kema versterker ook wel iets voor jou is , deze is ontwikkeld door Mr.Bassman . Zal ook een demo van komen.
Dus Henri, komen.


Kema versterker een tijdje geleden mogen proberen. Daar wordt een mens heeeeeeel hebberig van....Kijk, dat bedoel ik nou! Ik heb al 4 versterkers. :stop:

;)

Duhsjaak
1 maart 2014, 13:29
Kijk, dat bedoel ik nou! Ik heb al 4 versterkers. :stop:

;)

O, en ik maar denken dat je naar de NGD komt om mij in de armen te sluiten.
Blijkt het om een versterker te gaan.

Wat een afgang zeg!
Zo worden fans behandeld. Nou, slik, ik zet me dr overheen hoor.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
1 maart 2014, 14:35
O, en ik maar denken dat je naar de NGD komt om mij in de armen te sluiten.
Blijkt het om een versterker te gaan.

Wat een afgang zeg!
Zo worden fans behandeld. Nou, slik, ik zet me dr overheen hoor.
Vriendelijke groet, Gus
Gelukkig zijn er meer om even in de armen te sluiten :) .

beruk
1 maart 2014, 14:39
Gelukkig zijn er meer om even in de armen te sluiten :) .
Ja leuk, GN.:grouphug: Ik neem een camera mee.:rockon:

Hendriks
1 maart 2014, 15:06
Nu even afstemmen op radio Noord , Coos (Guitarkid) is hier te gast.

Henri H
1 maart 2014, 16:25
O, en ik maar denken dat je naar de NGD komt om mij in de armen te sluiten.
Blijkt het om een versterker te gaan.

Wat een afgang zeg!
Zo worden fans behandeld. Nou, slik, ik zet me dr overheen hoor.
Vriendelijke groet, GusGus, mijn oprechte excuses jonguh. Natuurlijk kom ik EIGENLIJK enkel en alleen voor jou naar Zuidbroek. :lovelove:

Rinze
1 maart 2014, 17:53
Die KEMA is inderdaad lekker, heb hem ook een keer geprobeerd. Net als iedereen die de laatste jaren iets bij Mr. Bassman heeft laten repareren, vermoed ik ;-)

guitarkid
1 maart 2014, 18:03
Die KEMA is inderdaad lekker, heb hem ook een keer geprobeerd. Net als iedereen die de laatste jaren iets bij Mr. Bassman heeft laten repareren, vermoed ik ;-)

Er is een demo van de Kema in zaal twee met bluesgitarist Left Hand Freddy, die zijn nieuwe plaat heeft ingespeeld met een Kema.

Rozemarijn
2 maart 2014, 17:43
He jammer..net de datum dat ik niet kan! Volgende ben ik erbij en kom ik de boel s op stelten zetten!

Hendriks
2 maart 2014, 18:26
He jammer..net de datum dat ik niet kan! Volgende ben ik erbij en kom ik de boel s op stelten zetten!
Shit , dan moeten we dat dit jaar missen :) .

Duhsjaak
2 maart 2014, 19:45
Shit , dan moeten we dat dit jaar missen :) .

Ik had het al geprobeerd H.
En ik nog een beetje zeiken: Because I give a totally other meaning to rock and roll (smiley), gaat ze thee lurken met familie.
Ze is gewoon nog te lief hiervoor. In één jaar kan dat allemaal anders zijn en doet ze haar sig eer aan.

Can't Wait.
Vriendelijke groet, Gus

Rozemarijn
2 maart 2014, 20:42
Ja hou die gedachte vast jongens! Ik ben lief! Hahahahahahahaha.
Ik vind t ook wel jammer...maarja die familie is ff een verplicht nummertje.
Ik kom volgend jaar of welicht elders, wel eens tonen hoe lief ik ben dan..

Duhsjaak
3 maart 2014, 13:39
Ach, je moet het ook allemaal niet te serieus nemen.
Zoals je puppies en heel jonge kinderen van alles en nog wat niet kwalijk neemt, zo zijn wij ook bijzonder aardig voor onze junior members.

De kreet 'als je zo doorgaat word je nooit een senior' zou ik dan ook wel om hebben gelachen, maar niet in ernst hebben overwogen.

En ik ben ook senior zonder dat het in de kantlijn staat, dus tja, wat stelt het voor allemaal.
Ik ga je wel missen. Da's het enige. Gelukkig heb ik Hendriks' schouder om op uit te huilen.
Dat is toch wel een goede gedachte.
Vriendelijke groet, Gus

Dweezman
4 maart 2014, 13:54
Ik kom ook, met een deel van mijn collectie. Wellicht wat brak, want moet de nacht ervoor spelen. Gitaren zijn nog heet!

Hendriks
4 maart 2014, 14:02
Ik kom ook, met een deel van mijn collectie. Wellicht wat brak, want moet de nacht ervoor spelen. Gitaren zijn nog heet!
Ze hebben goede koffie in Zuidbroek , dus we helpen jou wel weer op de been.

wietse
4 maart 2014, 16:01
Ze hebben goede koffie in Zuidbroek , dus we helpen jou wel weer op de been.
en anders gieten ze je wel vol met red bull :D.

de overgebleven flyers vandaag effe bij de music store gedumpt, nee niet de platenboer maar de muziekzaak in leeuwarden, in assen afgelopen weekend op de rommelmarkt ook nog wat verspreid, liepen minder muzikanten rond op de markt dan in leeuwarden.

guitarkid
4 maart 2014, 18:03
Gisteravond de laatste meeting gehad om o.a. het programma samen te stellen en (naast de eigenlijke beurs van 10 tot 17 uur) is dit verder nog te beleven:

Clinics in zaal 2:
11.00 - 11.25 Back and Forth
11.30 - 12.00 Kema amps
12.30 - 12.55 Mooer pedalen
14.00 - 14.25 KLD amps/Spears gitaren
14.30 - 14.55 Kool&Elfring amps
15.15 – 15.40 Panucci gitaren

Optredens foyer:

10.30 Harald Koll (akoestische fingerpicking)
12.00 Harald Koll
13.00 Ruben Hoeke (clinic end optreden met gelegenheidsband)
15.40 Stroatklinkers (bluegrass)

En dat allemaal voor drie euro entree. Waar doen die jongens het van....? ;)

wietse
7 maart 2014, 19:46
zijn er ook gitaarstandaards te huur/te leen?
volgens mij kom ik er wat te kort morgen, de teller staat nu op 32 gitaren/bassen, zoveel standaards heb ik niet :( 13 in mijn speciale stand koffer en 10 losse volgens mij.

maar ik heb er zin in, als er maar weer karretjes beschikbaar zijn net zoals de vorige keren anders wordt het heel vaak heen en weer lopen.

Hendriks
7 maart 2014, 20:50
zijn er ook gitaarstandaards te huur/te leen?
volgens mij kom ik er wat te kort morgen, de teller staat nu op 32 gitaren/bassen, zoveel standaards heb ik niet :( 13 in mijn speciale stand koffer en 10 losse volgens mij.

maar ik heb er zin in, als er maar weer karretjes beschikbaar zijn net zoals de vorige keren anders wordt het heel vaak heen en weer lopen.
Karretjes met personeel zijn geregeld. Ik zal eens kijken of ik wat standaards kan meenemen.
De zaal staat al klaar.

guitarkid
7 maart 2014, 21:28
zijn er ook gitaarstandaards te huur/te leen?
volgens mij kom ik er wat te kort morgen, de teller staat nu op 32 gitaren/bassen, zoveel standaards heb ik niet :( 13 in mijn speciale stand koffer en 10 losse volgens mij.

maar ik heb er zin in, als er maar weer karretjes beschikbaar zijn net zoals de vorige keren anders wordt het heel vaak heen en weer lopen.

Ik zal even kijken wat ik nog heb, ik denk iets voor acht gitaren....

Henri H
8 maart 2014, 01:44
Ik ben er niet .... :(

Geen tijd.

Veel plezier allemaal! :ok:

wietse
8 maart 2014, 06:32
Ik ben er niet .... :(

Geen tijd.

Veel plezier allemaal! :ok:
jammer, ik heb net de auto volgegooid, propvol, al zou er iemand mee willen rijden dat past niet meer, nog effe wat eten en schijten en dan die kant uit.

guitarkid
8 maart 2014, 07:29
Henri: jammer man!
Wietse, tot zo. Iets minder details volgende keer....? ;)

grayfink
8 maart 2014, 08:58
Veel plezier allemaal! :)

frekie
8 maart 2014, 10:55
Jongens en meisjes, veel succes en plezier gewenst. Ik ben helaas ziek, zwak en misselijk. :mad:

Henri H
8 maart 2014, 12:36
Ik ben er niet .... :(

Geen tijd.

Veel plezier allemaal! :ok:Ik kom toch!..... wel wat later..... over een uurtje of anderhalf ben ik er....
:)

Harald
8 maart 2014, 16:47
Heb ik je net gemist. Misschien zie je Gus en Aaron nog staan kletsen bij de ingang.

Was ( en is nog steeds, neem ik aan) weer leuk. Goed bezocht, en de nieuwe lokatie is prima. Vond het leuk om weer te spelen. ivm gezondheid van een leerling die mee was kon ik niet al te lang blijven hangen vandaag.Leuk weer de nodige bekenden te zien. Ruben Hoeke speelde ook lekker op zijn nieuwe Marshall :) Coos, excuses voor het niet ver genoeg omhoog draaien van je drum kruk. Hoop dat de kramp snel weg is.

Flipkoos
8 maart 2014, 17:17
Ben maar even geweest, samen met mijn zoontje, die werd helaas al gauw wat ongeduldig :-). Het zag er vet uit, mooi geregeld. Maar al die gitaren, man je wordt er hebberig van. En al die kleine gear....toch maar niet mijn portemonnee getrokken...ik want ben nog steeds aan het sparen voor mij Martin.

Hendriks
8 maart 2014, 19:47
Het was een topdag , de nieuwe locatie is een schot in de roos , aanbod zeer gevarieerd ,goed programma, fijne sfeer en een record aantal bezoekers.
Harald je was weer super:ok: . Ruben Hoeke moesten we om 17.00 er bijna uitzetten , die bleef maar spelen.
Veel bekenden gezien , o.a. Henri,Hessepes,Dweezman ( heeft mij weer geld gekost) , grote vriend Gus Dushaak , Aaronstonebeat en nog veel meer.

wietse
8 maart 2014, 19:51
heb me wel vermaakt, de lokatie is veel beter, ook dat de pinautomaat op een 100 meter lopen zit is voor handelaars een belangrijk iets :D.
als de beurs in dit tempo blijft groeien dan zijn het de eurohallen over een paar jaar.
ben nu bekaf overal liggen op het moment gitaren ruim morgen de boel wel op.

guitarkid
8 maart 2014, 21:29
Coos, excuses voor het niet ver genoeg omhoog draaien van je drum kruk. Hoop dat de kramp snel weg is.

No problem, iemand die zo mooi speelt vergeef ik graag, Harald. Ik heb echter nog steeds wat spierpijn, de zithoek was toch blijkbaar nét iets anders geworden.... :)
Verder weer een geweldige dag, ik heb genoten! Mooie clinics, optredens, bijna 40 blije standhouders, ruim 550 man publiek en prachtig weer. Wat wil een mens nog meer? Nou, de editie 2015 dan maar? ;)
Binnenkort een twee-pagina verslag in de Gitaar Plus!

Duhsjaak
8 maart 2014, 21:53
Alle bestuursleden, vrienden van bestuursleden, vrouwen en kinderen van bestuursleden...... Ben ik iemand vergeten?
Allemaal dus bedankt voor de smetteloze (in ieder geval voor het oog van een buitenstaander) organisatie.

Leuk dat Harald er weer was. Sorry dweez, ik zal naar je hebben geknikt of gezwaaid maar heb mij niet gerealiseerd dat wij een echte GN - er hadden met een stand. Wietse en Midwolda, daar was ik mij van bewust. Hoi allemaal.

Waar mag ik mijn kruisje zetten als bewijs dat ik mijn uiterste best ga doen om er volgende keer weer bij te zijn? Vorig jaar in sneeuw en ijzel en dit jaar met een flesje water op het bankje voor de deur. Ik word een echte senior.

Ik vond het in alle gemoedelijkheid weer super gezellig.
Als troost voor de Guitarkid: pijntjes? Neem ik volgende keer mijn dochter mee. Dan zullen we daarna eens praten over de vraag hoe fijn het is om een goede sportmassage te krijgen. Wedden dat jij de volgende keer weer fluitend op een te lage kruk gaat zitten?
Ik heb niet gehoord dat ie niet goed stond die kruk.
Hendriks, ik vin je een top gozer, vooral als je het tasje van Gitaarvrouwtje achter de balie vandaan hebt gehaald.

Geen bijzonder grote aankopen, maar toch het een en ander achtergelaten bij diverse stands aan snoeren, straps, snaren, noem maar wat.
Hij is fijn (zei het Rotterdamse tijgernootje) en tot volgend jaar!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
8 maart 2014, 22:01
Alle bestuursleden, vrienden van bestuursleden, vrouwen en kinderen van bestuursleden...... Ben ik iemand vergeten?


Ja, jezelf!!! ;) Mooi dat je er weer was, Gus!!!
En ja, dan moet je je dochter maar meenemen volgende keer! Zorg ik voor de massagetafel! :)

wietse
8 maart 2014, 22:34
Zorg ik voor de massagetafel! :)

effe melden van te voren, ik heb er één, gebruik ik altijd als tafel op rommelmarkten, kleine moeite om die mee te nemen.

beruk
9 maart 2014, 09:30
Was inderdaag top daarboven. Ben net effe te verlegen om zo maar al die bekende gezichten aan te spreken. Wietse had een indrukwekkende collectie gitaren bij zich. Het lefty gehalte was zoals overal zeer laag. Behalve een leuke lh cabronita van Panucci....

Duhsjaak
9 maart 2014, 09:39
Huh...........?????
U was er ook heer Beruk?
Ik had je graag aan de brede manlijke tors gedrukt ter begroeting. En ten afscheid, want waarom maar één keer genieten. Smiley.

Zullen we afspreken, dat we elkaar volgend jaar jaar treffen? Mag best worden gevierd na alle kilometers die wij er op hebben zitten.

Volgend jaar doe ik dan toch maar een naambordje op.
Wel leuk staan kwekken met een heel jong grietje die me trots vertelde dat ze van A naar G kon op haar gieter. Had jij haar toch maar mooi het derde akkoord kunnen leren. Was ze ineens 50% beter dan dat ze gekomen was.
En je weet, aan mij heeft ze niets op het gebied van akkoorden.

Teruglezend heb ik gezien dat je je voornemen te komen bekend maakte, maar dat is in de stortvloed van heen en weer gaande berichten aan mijn aandacht ontsnapt. Dus het ligt net zo goed aan mij natuurlijk.

Suggestie voor de organisatie: Lijstje met namen wie er naar toe gaat?

Andere vraag: Iemand foto's gemaakt?
Pics, or it didn't.... ehm.
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
9 maart 2014, 09:45
Ik heb foto's ,maar mijn Imageshack doet raar ,hij wil dat ik ga upgraden ,als ik dat dat vervolgens wil doen ,stopt hij ermee . Vreemd.

beruk
9 maart 2014, 09:46
Goed idee, Gus. Dat afspreken. Als ik in mijn ongezonde periode blijf hangen kan dat bij de linker asbak bij de voordeur..:seriousf:
Alwaar ik om 13.30 een overgetelijk intens gesprek had met een reeds beschonken rocker op kunstof klompen en een John Deere pet (da's een tractor merk, niet een over het hoofd geziene jonge gitarist, ontspant u maar) over de dieptes van de blues....

Hendriks
9 maart 2014, 09:50
www.menterwolde.info ,hier staan foto's.

Dweezman
9 maart 2014, 10:10
Super georganiseerd, mooie opkomst en super sfeertje. Dit leek in niets op iets wat door amateurs georganiseerd was ;-)
Heb met broer en maat een hele toffe dag gehad. Volgend jaar weer, zelfde plekje. Henk? ;-)

Dweezman

guitarkid
9 maart 2014, 13:07
Super georganiseerd, mooie opkomst en super sfeertje. Dit leek in niets op iets wat door amateurs georganiseerd was ;-)
Heb met broer en maat een hele toffe dag gehad. Volgend jaar weer, zelfde plekje. Henk? ;-)

Dweezman

Ja, we leren het nog wel... ;) Geweldig toch voor een beurs die nu pas voor de derde keer wordt gehouden en zijn ontstaan puur te danken heeft aan dit forum?
Volgend jaar gewoon weer, met misschien een derde zaal er bij, een stuk of vijf á tien extra standhouders, weer een top-atractie op gitaar en dezelfde ontspannen sfeer zoals tot nu toe iedere jaar en waar publiek én standhouders ons oprecht mee complimenteren en waar we trots op zijn. Ach, er wonen hier veel lieve mensen... :)
Hier even snel wat foto's. Binnekort op de site meer, van een echte vakfotografe!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1084963_610804635672505_1382125588_o_zpsb63a37d1.j pg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1084963_610804635672505_1382125588_o_zpsb63a37d1.j pg.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1974267_610976098988692_629181358_o_zpsc7401824.jp g (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1974267_610976098988692_629181358_o_zpsc7401824.jp g.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1939629_534581619993024_1275503186_n_zpsf4a43bad.j pg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1939629_534581619993024_1275503186_n_zpsf4a43bad.j pg.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1911760_588798334522710_931463998_n_zpscf8f8308.jp g (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1911760_588798334522710_931463998_n_zpscf8f8308.jp g.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1904200_384341671706460_1501374148_n_zps50f20da5.j pg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1904200_384341671706460_1501374148_n_zps50f20da5.j pg.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1618275_829324953749801_919299578_o_zpse744524f.jp g (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1618275_829324953749801_919299578_o_zpse744524f.jp g.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/1796522_384341685039792_1984055471_n_zps93bee037.j pg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/1796522_384341685039792_1984055471_n_zps93bee037.j pg.html)
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/988813_821054711241953_1509290436_n_zps363ebf38.jp g (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/988813_821054711241953_1509290436_n_zps363ebf38.jp g.html)

wietse
9 maart 2014, 14:09
hoop dat ik in veenendaal minimaal zo goed verkoop, jawel u hoort het goed, mijn co standhouder wil het standgeld daar voor me betalen en dan wordt het interessant want het tarief is daar 40 euro per tafel van 2 meter, en als je 4 meter nodig hebt dan wordt dat een dure bezigheid.
zal vast niet zo gezellig zijn als de NGD, dus voor degene die de NGD te ver weg was 29 maart sta ik in veenendaal, heb nog zat gitaren over.

Hendriks
9 maart 2014, 14:15
Super georganiseerd, mooie opkomst en super sfeertje. Dit leek in niets op iets wat door amateurs georganiseerd was ;-)
Heb met broer en maat een hele toffe dag gehad. Volgend jaar weer, zelfde plekje. Henk? ;-)

Dweezman

Afgesproken Derek.

Hendriks
9 maart 2014, 15:46
Ik ben ook niet met lege handen thuis gekomen.
http://imageshack.com/a/img811/8056/gm6u.jpg

Henri H
9 maart 2014, 16:13
Ondanks een barstende koppijn en dat ik Harald en Coos niet heb zien spelen, omdat ik pas rond half drie arriveerde, toch een leuke middag gehad. Deze lokatie is leuk, en vooral groter, maar vond de vorige ook wel authentiek.
Dit keer heb ik niet echt GAS gekregen, maar vond die ene Mozer gitaar wel leuk, soort van silverburst.
De Dr. Tube amp was ook een leuke bezienswaardigheid, en klonk ook nog 's goed.
Verder weer lekker gekletst met deze en gene......

Hendriks
10 maart 2014, 09:50
Meer plaatjes: http://noordergitaardag.jimdo.com/fotos/

Hendriks
10 maart 2014, 11:06
http://imageshack.com/a/img30/9741/ts9d.jpg

jutter
10 maart 2014, 11:40
Ik ben ook niet met lege handen thuis gekomen.
http://imageshack.com/a/img811/8056/gm6u.jpg

Lelijk ding Henk......... ;-)

Hendriks
10 maart 2014, 11:44
Lelijk ding Henk......... ;-)

Dank je wel Alex.

guitarkid
10 maart 2014, 13:06
Ok, hier een heleboel foto's! Ongesorteerd in een slideshow! Het geeft in ieder geval een goed beeld van deze geweldige dag op de nieuwe locatie! Veel plezier.

http://s681.photobucket.com/user/UCS/slideshow/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014?sort=2

Harald
10 maart 2014, 16:27
Eén foto waar ik op sta. En met die blik van gestaalde concentratie (yeah, right) lijk ik op de tweelingbroer van de angry guitarplayer...

En die is verdulleme nog bekender dan ik ook...

wietse
10 maart 2014, 16:49
mooie foto's alleen ben ik niet zo weg van de filters die anita gebruikt, alle kleuren zijn erg flets op die manier.

Hendriks
10 maart 2014, 16:58
Eén foto waar ik op sta. En met die blik van gestaalde concentratie (yeah, right) lijk ik op de tweelingbroer van de angry guitarplayer...

En die is verdulleme nog bekender dan ik ook...

Volgens mij zijn er wel meer van jou Harald ,alleen niet in de slideshow.

guitarkid
10 maart 2014, 18:34
Eén foto waar ik op sta. En met die blik van gestaalde concentratie (yeah, right) lijk ik op de tweelingbroer van de angry guitarplayer...

En die is verdulleme nog bekender dan ik ook...

Harald weer blij...? ;)
De laatste foto was in het eerste uur van de beurs, toen iedereen toch eerst naar de standhouders ging en daarom is het nog wat leeg. Maar mooi dat ik toen wel hem ELP heb horen spelen, speciaal voor mij. Waarvoor dank! En later zat het erg lekker vol en hebben we alleen maar lovende reacties gehoord op zijn spel!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1347_zps90ccc2b1.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1347_zps90ccc2b1.jpg.html)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1348_zpsb6c39d52.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1348_zpsb6c39d52.jpg.html)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1349_zpsb3d21c5a.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%208%20maart%202014/DSCN1349_zpsb3d21c5a.jpg.html)

Dweezman
10 maart 2014, 20:23
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1779810_817880448227779_1955161356_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1796548_817877788228045_834010453_n.jpg

Duhsjaak
10 maart 2014, 21:10
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1779810_817880448227779_1955161356_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1796548_817877788228045_834010453_n.jpg

Hi Dwwez
Mag ik een bijdehante vraag stellen?
Was er een bepaalde reden om zo'n rij niet te koop gitaren op je stand te plaatsen? Of was je stand gewoon een vermomde 'post je collectie'?

En sorry dat ik niet wist dat je er stond. Had ik wel even je hand geschud.
Die fout maak ik volgend jaar niet weer.

Vriendelijke groet, Gus

Dweezman
10 maart 2014, 21:34
;-)

Uiteindelijk is misschien alles wel te koop voor de juiste prijs, maar ik had idd gewoon alles mee, ook de gitaren waar ik nog geen afstand van wil doen, gewoon omdat ik daar nu veel op speel. Dus die post je collectie-typering klopt prima. Vrijwel alle bezoekers kwamen vooral mooie gitaren kijken, en dat kan imho ook als ze niet koop zijn. Er is ook een jochie trots met mijn Jag op de foto gegaan. Iemand vroeg hetzelfde, ietwat kortaf: waarom hier staan als ze niet allemaal te koop zijn. Mijn reactie was of hij de gitaar wilde kopen. Dat bleek niet het geval.

Harald
11 maart 2014, 01:45
gniffel... schrik alleen, ik zou echt zowat voor de angry guitarplayer door kunnen gaan. Qua uiterlijk dan. Ik vloek uiteraard in het nederlands ;) val ik dus gelijk door de mand.

Morgen eens kijken, zag net dat Jens wat foto's op facebook heeft geplaatst. Vooral van handen. Daar sta ik gelukkig dan weer best goed op :seriousf:

Rozemarijn
11 maart 2014, 18:45
Ik heb wat gemist zie ik. Volgend jaar kom ik jullie allemaal hallo zeggen hoor!

hessepes
11 maart 2014, 20:09
gniffel... schrik alleen, ik zou echt zowat voor de angry guitarplayer door kunnen gaan.

Dat komt door de concentratie, toch?Dat snappen we allemaal, ik al helemaal;-). Ik probeer er zelf op te letten om wat minder 'geconcentreerd' te kijken, maar het lukt gewoon niet continue. Kennelijk moet ik me toch teveel concentreren en daar hoort die blik bij. Ik vond trouwens dat Ruben Hoeke opmerkelijk vrolijk, lachend om zich heen keek - en ondertussen lekker strak door blijven spelen.


Ik vond de afgelopen NGD de leukste tot nu toe. Vooral door die clinics, demo's, optredens. Daar steek je nog wat van op (bijv dat Ruben Hoek een EP booster modellen als laatste pedaaltje op zijn pedalboard altijd aan heeft staan, heb ik ook!) en het is lekker afwisselend. Plus de locatie was ook beter, veel ruimer, hierdoor kwam alles beter tot zijn recht. Pluim aan de organisatie!

Duhsjaak
11 maart 2014, 20:47
;-)

Uiteindelijk is misschien alles wel te koop voor de juiste prijs, maar ik had idd gewoon alles mee, ook de gitaren waar ik nog geen afstand van wil doen, gewoon omdat ik daar nu veel op speel. Dus die post je collectie-typering klopt prima. Vrijwel alle bezoekers kwamen vooral mooie gitaren kijken, en dat kan imho ook als ze niet koop zijn. Er is ook een jochie trots met mijn Jag op de foto gegaan. Iemand vroeg hetzelfde, ietwat kortaf: waarom hier staan als ze niet allemaal te koop zijn. Mijn reactie was of hij de gitaar wilde kopen. Dat bleek niet het geval.

Ahhhh..... I see. Dat verklaart een hoop.
Ja, er zijn altijd een paar azijnpissers bij. Maar volgens mij was het gemoedelijke soort enorm in de meerderheid.
Kan ook aan de broodjes bal en broodjes kroket hebben gelegen.

Ik heb mijn broodje tenminste heerlijk in de zo'n opgegeten. Wat een mens daarvan opknapt!
Zie je! Is het niet eerder, dan toch in ieder geval in de 2015 versie,
Vriendelijke groet, Gus

Duhsjaak
11 maart 2014, 20:52
Dat komt door de concentratie, toch?Dat snappen we allemaal, ik al helemaal;-). Ik probeer er zelf op te letten om wat minder 'geconcentreerd' te kijken, maar het lukt gewoon niet continue. Kennelijk moet ik me toch teveel concentreren en daar hoort die blik bij. Ik vond trouwens dat Ruben Hoeke opmerkelijk vrolijk, lachend om zich heen keek - en ondertussen lekker strak door blijven spelen.

Ik vond de afgelopen NGD de leukste tot nu toe. Vooral door die clinics, demo's, optredens. Daar steek je nog wat van op (bijv dat Ruben Hoek een EP booster modellen als laatste pedaaltje op zijn pedalboard altijd aan heeft staan, heb ik ook!) en het is lekker afwisselend. Plus de locatie was ook beter, veel ruimer, hierdoor kwam alles beter tot zijn recht. Pluim aan de organisatie!

Je bent toch geweest! Ik heb je niet gezien en heb toch naar je uitgekeken.
Zullen we nu vast een date dingesten in de agenda? Of heb je stiekum gedacht: laat die maar voorbij lopen! Je mag het eerlijk zeggen hoor!
Vriendelijke groet, Gus

Hendriks
11 maart 2014, 22:03
Ahhhh..... I see. Dat verklaart een hoop.
Ja, er zijn altijd een paar azijnpissers bij. Maar volgens mij was het gemoedelijke soort enorm in de meerderheid.
Kan ook aan de broodjes bal en broodjes kroket hebben gelegen.

Ik heb mijn broodje tenminste heerlijk in de zo'n opgegeten. Wat een mens daarvan opknapt!
Zie je! Is het niet eerder, dan toch in ieder geval in de 2015 versie,
Vriendelijke groet, Gus
Ik zag je op het bankje zitten Gus genietend van een broodje en van de zon mooi plaatje ,helaas geen foto van genomen.

Dweezman
11 maart 2014, 22:55
Ik heb de halve winst van die dag in de vorm van broodjes bal terug in de Zuidbroeker economie gepompt. Hell yeah.

beruk
11 maart 2014, 22:59
Oh, en die Kool en Elfring amp die op lotnummer 671 is gevallen kan opgestuurd worden hoor! Adres via pm.




:soinnocent:

Hendriks
12 maart 2014, 10:16
Oh, en die Kool en Elfring amp die op lotnummer 671 is gevallen kan opgestuurd worden hoor! Adres via pm.




:soinnocent:
Shit ,ik wou hem net op Marktplaats zetten :) .

hessepes
12 maart 2014, 20:29
Je bent toch geweest! Ik heb je niet gezien en heb toch naar je uitgekeken.
Zullen we nu vast een date dingesten in de agenda? Of heb je stiekum gedacht: laat die maar voorbij lopen! Je mag het eerlijk zeggen hoor!
Vriendelijke groet, Gus

Gus, natuurlijk niet! Ik ga je pm-en.

nak
14 maart 2014, 11:32
Leuke middag gehad, mooie gitaren en versterkers.
Alhoewel ik m'n hart vasthield bij die versterker die werkend open en bloot lag, je kind zal z'n tengeltjes er maar eens insteken.
Verder een gezellige dag gehad en voor mij speciale gitaren gezien zoals een Bohmann met resonantie stangetjes?
Zo waren er wel meer verassingen.

guitarkid
14 maart 2014, 17:17
Leuke middag gehad, mooie gitaren en versterkers.
Alhoewel ik m'n hart vasthield bij die versterker die werkend open en bloot lag, je kind zal z'n tengeltjes er maar eens insteken.
Verder een gezellige dag gehad en voor mij speciale gitaren gezien zoals een Bohmann met resonantie stangetjes?
Zo waren er wel meer verassingen.

Beursje he....? ;)
En volgend jaar nog leuker!!!!

Duhsjaak
17 maart 2014, 03:22
Beursje he....? ;)
En volgend jaar nog leuker!!!!

Je weet het, ik waardeer je veel te veel om je af te zeiken, toch?
Dus dat is het niet.

Ik vind dit een beetje Amerikaans gedoe, dat het altijd weer groter, beter, indrukwekkender moet.
Ik persoonlijk geloof daar totaal niet in.

Dat leidt alleen tot krampachtig gedoe. Wat is er mis met 600 m/v die zich duidelijk lopen te amuseren?
Nou, 599 dus want die ene hangt een beetje geroosterd aan de open amp waarover nak het al had.

Hij heeft daar zeker en punt. Niet alleen kinderen houden hun handen niet thuis.
Voordeel: Dan is de NGD ook 's middags op radio en TV.
Je weet wat Cruyff gezegd zou hebben.

En ik zeg: livin' on the wild side.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
17 maart 2014, 09:49
Je weet het, ik waardeer je veel te veel om je af te zeiken, toch?
Dus dat is het niet.

Ik vind dit een beetje Amerikaans gedoe, dat het altijd weer groter, beter, indrukwekkender moet.
Ik persoonlijk geloof daar totaal niet in.

Dat leidt alleen tot krampachtig gedoe. Wat is er mis met 600 m/v die zich duidelijk lopen te amuseren?
Nou, 599 dus want die ene hangt een beetje geroosterd aan de open amp waarover nak het al had.

Hij heeft daar zeker en punt. Niet alleen kinderen houden hun handen niet thuis.
Voordeel: Dan is de NGD ook 's middags op radio en TV.
Je weet wat Cruyff gezegd zou hebben.

En ik zeg: livin' on the wild side.
Vriendelijke groet, Gus

Gus, leuker = LEUKER!! ;)
Niet direct groter, indrukwekkender etc. Wel nóg beter! We hebben zeer goede en inspirerende reacties gehad op deze editie en ik denk dat dat ook wel terecht is. Het was een mooie relaxte beurs met een hoop interessants, goede demo's, geweldig entertainment met o.a. Ruben Hoeke op zijn best! Maar stilstand is achteruitgang, schijnt het. Wat we willen is nog een paar interessante standhouders erbij, er is ook nog ruimte genoeg in de nieuwe locatie en het gaat niet werken als we volgende keer een zelfde aanbod houden. Verder een derde zaaltje alleen voor de demo's, zodat de versterkerzaal alleen voor amps gebruikt gaat worden en we daar ook nog een stuk of vier standhouders extra kwijt kunnen.
We hebben na de eerste succesvolle beurs ook bewust besloten om niet direct naar een grotere locatie te gaan omdat we onze hand niet wilden overspelen. Je wilt echter niet weten hoeveel mensen dat niet begrepen!! Na de beurs van 2013, die ook een groot succes was, vonden we echter toch dat er reden genoeg was om dat wel te doen. Inmiddels is de NGD nu een serieuze beurs in Nederland, we worden in één adem genoemd met Veenendaal en Groesbeek en dat na pas drie edities. Kijk, daar worden we wel blij van. :crazyhappy:
En tot slot, ondanks dat we proberen zo professioneel mogelijk te werken (iets dat ook wel moét om de leukste standhouders naar het Noorden te krijgen!) en we nu al bijna twee jaar een stichting zijn, we blijven natuurlijk vooral gitaarliefhebbers die dit puur voor het plezier van onszelf en alle bezoekers organiseren! Zo is het hier op Gitaarnet én in Zuidbroek begonnen en zo blijft het ook!
En ik vond het weer erg leuk dat je er was!!!!!

Henri H
21 maart 2014, 10:58
https://lh6.googleusercontent.com/-g0Vs7BTsFeQ/Uyt6Y5RY9LI/AAAAAAAAC5c/-UD8IH3IvWU/w1482-h889-no/20140321_003129.jpg

Ik blijf het een geval van "burgertje pesten" vinden. :stop:

Rizz
21 maart 2014, 12:11
https://lh6.googleusercontent.com/-g0Vs7BTsFeQ/Uyt6Y5RY9LI/AAAAAAAAC5c/-UD8IH3IvWU/w1482-h889-no/20140321_003129.jpg

Ik blijf het een geval van "burgertje pesten" vinden. :stop:

Iets met brand en blaren ofzo? :p

guitarkid
21 maart 2014, 13:46
https://lh6.googleusercontent.com/-g0Vs7BTsFeQ/Uyt6Y5RY9LI/AAAAAAAAC5c/-UD8IH3IvWU/w1482-h889-no/20140321_003129.jpg

Ik blijf het een geval van "burgertje pesten" vinden. :stop:

Collateral damage... ;)
Maar wel zonde van het geld, had je vast leuker kunnen besteden op de beurs!

Henri H
21 maart 2014, 14:35
Ja, ach. Ik heb er zo zeker een stuk of 2 à 3 per jaar. Goed voor de schatkist toch? Die flitspalen moeten ook betaald worden.....

Jasper.
21 maart 2014, 15:15
Volgende keer toch maar eens op tijd vrij vragen. Had graag eens zo'n Mozer geprobeerd. Michiel woont hier in Wolvega volgens mij. Heb hem al eens tijdens een festivalletje ontmoet. Relaxte gozer. Misschien krijg ik de kans nog wel eens.

Hendriks
21 maart 2014, 15:35
Sneu Henri , ik zie dat je via Groningen bent gereden , mischien sneller via n33 ( afslag Assen-zuid) , maar dat is voor volgend jaar:).

Henri H
21 maart 2014, 16:09
De terugweg ben ik via de N33 gereden, TomTom stuurde me erlangs. :???:

Qua tijd maakt het niet veel uit denk ik.

Duhsjaak
22 maart 2014, 06:30
Gus, leuker = LEUKER!! ;)
.............................................


Inmiddels is de NGD nu een serieuze beurs in Nederland, we worden in één adem genoemd met Veenendaal en Groesbeek en dat na pas drie edities. Kijk, daar worden we wel blij van. :crazyhappy:
En tot slot, ondanks dat we proberen zo professioneel mogelijk te werken (iets dat ook wel moét om de leukste standhouders naar het Noorden te krijgen!) en we nu al bijna twee jaar een stichting zijn, we blijven natuurlijk vooral gitaarliefhebbers die dit puur voor het plezier van onszelf en alle bezoekers organiseren! Zo is het hier op Gitaarnet én in Zuidbroek begonnen en zo blijft het ook!
En ik vond het weer erg leuk dat je er was!!!!!

Valt me nu pas op. Misschien heb ik het iets te streng gezegd. Sorry dus in dat geval.

Ook ik was blij dat ik weer mocht komen. En wat mij betreft ben ik er volgende keer gewoon weer.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
22 maart 2014, 08:38
Valt me nu pas op. Misschien heb ik het iets te streng gezegd. Sorry dus in dat geval.

Ook ik was blij dat ik weer mocht komen. En wat mij betreft ben ik er volgende keer gewoon weer.
Vriendelijke groet, Gus

Geeft niets, dat houdt ons scherp en nederig....! :)
En je bent natuurlijk méér dan welkom!!

dml
22 maart 2014, 12:12
Ben ook geweest. Even die Dr. Tube amp geprobeerd, of het ook wat zachter kon want die Hoeke-dude begon te spelen.
Persoonlijk was het voor mij weer een bevestiging dat het me allemaal niet meer zoveel interesseert, niets vernieuwends, niets spannends, niets revolutionairs.

Excusemoi, er was wel een verfrissende uitspraak van een cab-bouwer die beweerde dat zijn cabs, sinds hij lichter, zachter (lees "goedkoper") hout gebruikt veel strakker klinken. Ik heb het helaas niet kunnen testen......

guitarkid
13 april 2014, 16:21
Leuk, vier pagina's in de Gitaar Plus! En een prima verhaal!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus1_zpsbbbe1046.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus1_zpsbbbe1046.jpg.html)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus2_zps60deb42b.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus2_zps60deb42b.jpg.html)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus3_zps7eb92ae3.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus3_zps7eb92ae3.jpg.html)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus4_zps1ae84fa1.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Noorder%20Gitaar%20Dag%20pers/GitaarPlus4_zps1ae84fa1.jpg.html)

guitarkid
13 april 2014, 16:25
Voor foto's e.d.

http://noordergitaardag.jimdo.com/fotos/