PDA

View Full Version : Mendel // Shaking Hands With the Devil | Subliminal Colors [Volledige Album Stream]



Bloodline
31 januari 2014, 16:36
Nou hier is hij dan, mijn nieuwe dubbel cd waarvan cd1 de EP Shaking Hands With The Devil is en cd2 mijn debuut solo plaat Subliminal Colors remixed en remastered. Ik ben zeer benieuwd wat jullie van mijn nieuwe werk vinden, aangezien wij allemaal snaren plukkers zijn. Feedback is ook zeer welkom, je kunt immers nooit uitgeleerd zijn als gitarist.

Volledige album kan hier gratis gestreamed worden:

► Bandcamp (http://goo.gl/mVldH9) ◄

Ook te checken via:
► iTunes (http://goo.gl/qnmTMa)
► Google Play (http://goo.gl/MbcnmQ)
► Spotify (http://goo.gl/N5VsSc)
► Amazon (http://goo.gl/g4CcTz)
► Facebook (http://www.facebook.com/Mendelian)

Duhsjaak
5 februari 2014, 11:38
Een vorige keer heb ik al opgemerkt, hoe ik het in een buurgemeente kon horen donderen. Wij zaten daar voor een week. Ook om Groninger Museum en de Heereveen muziekzaak met een bezoek te vereren.

Er zal relatief weinig over je muziek bij hebben gestaan, want hoe mooi, knap en technisch zo ongeveer op een krankzinnig perfect niveau ook, ik snap gewoon geen tering van de muziek.
Ik had dan ook de hoop dat er een aantal gasten zouden opstaan die wèl weten waar ze het over hebben.

Dat er na iets van een week nog geen enkele reactie op zoiets subliems zou komen had ik niet verwacht. En het gaat mijn verstand ook te boven.

Zou dit op een festival langs komen, dan zou ik er met plezier een uurtje of zo voor in de blubber gaan zitten. Of het nou mijn muziek is of niet, puur uit fascinatie met wat er gepresteerd wordt.

Ik hoop zo dat deze bump een aantal reacties oplevert waar je (plezier) (iets) aan hebt.
Kan je iets dat niet jouw ding is een topprestatie vinden? Ja toch?
Precies!
Vriendelijke groet, Gus

Kefding
5 februari 2014, 13:55
Je hebt gelijk, Gus.

Welnu, ik begrijp zeker wel waar deze muziek over gaat en wat er bij komt kijken. Subliem is het zeker. Fijn gitaarwerk, mooie composities, goede mix en het is samengesmeed tot één geheel zonder dat het overkomt als een samengeraapt zooitje. Ook ben ik erg te spreken over de elektronische partijen, dat vind ik nu echt de kers op de taart. Al met al écht heel erg goed gedaan.

Dit is mijn (zoveel mogelijk) objectieve mening. Ik moet erbij zeggen dat ik in deze muziek de extreem aparte kanten opzoek, dus het is niet helemaal mijn ding. Het is echter wel een geweldige showcase voor jouw talent en het is goed om te zien dat er zo'n vette productie uit een artiest komt rollen. Ik zal het, wanneer ik meer tijd heb, eens in z'n geheel beluisteren, tot die tijd: goed bezig!

Bloodline
8 februari 2014, 13:58
Een vorige keer heb ik al opgemerkt, hoe ik het in een buurgemeente kon horen donderen. Wij zaten daar voor een week. Ook om Groninger Museum en de Heerenveen muziekzaak met een bezoek te vereren.

Er zal relatief weinig over je muziek bij hebben gestaan, want hoe mooi, knap en technisch zo ongeveer op een krankzinnig perfect niveau ook, ik snap gewoon geen tering van de muziek.
Ik had dan ook de hoop dat er een aantal gasten zouden opstaan die wèl weten waar ze het over hebben.

Dat er na iets van een week nog geen enkele reactie op zoiets subliems zou komen had ik niet verwacht. En het gaat mijn verstand ook te boven.

Zou dit op een festival langs komen, dan zou ik er met plezier een uurtje of zo voor in de blubber gaan zitten. Of het nou mijn muziek is of niet, puur uit fascinatie met wat er gepresteerd wordt.

Ik hoop zo dat deze bump een aantal reacties oplevert waar je (plezier) (iets) aan hebt.
Kan je iets dat niet jouw ding is een topprestatie vinden? Ja toch?
Precies!
Vriendelijke groet, Gus

Haha dank je wel voor je comment :)! Heel eerlijk, en muziekhandel de Snaar is superb ;)!

Bloodline
8 februari 2014, 13:59
Je hebt gelijk, Gus.

Welnu, ik begrijp zeker wel waar deze muziek over gaat en wat er bij komt kijken. Subliem is het zeker. Fijn gitaarwerk, mooie composities, goede mix en het is samengesmeed tot één geheel zonder dat het overkomt als een samengeraapt zooitje. Ook ben ik erg te spreken over de elektronische partijen, dat vind ik nu echt de kers op de taart. Al met al écht heel erg goed gedaan.

Dit is mijn (zoveel mogelijk) objectieve mening. Ik moet erbij zeggen dat ik in deze muziek de extreem aparte kanten opzoek, dus het is niet helemaal mijn ding. Het is echter wel een geweldige showcase voor jouw talent en het is goed om te zien dat er zo'n vette productie uit een artiest komt rollen. Ik zal het, wanneer ik meer tijd heb, eens in z'n geheel beluisteren, tot die tijd: goed bezig!

Top! En bedankt! Ik ben benieuwd wat je van het geheel zult vinden!

zoldergitarist
8 februari 2014, 17:31
Hey Gus je zegt: "Dat er na iets van een week nog geen enkele reactie op zoiets subliems zou komen had ik niet verwacht. En het gaat mijn verstand ook te boven."

Wat denk je?!
Iedere gitarist hangt zijn gitaar in de wilgen als hij dit hoort (d of t?) Ik heb de ballen verstand van muziek en doe alles een beetje op de gok/gehoor maar hoor wel dat dit kunst is. Ik krijg nostalgische gevoelens als ik dit hoor, "Jason Becker", Tony Macalpine etc..., eigenlijk verbleken zij bij jouw spel Mendel. "Opus" is wel mijn favoriet ! Je bent een SUPER gitarist.

Groet Barry

Bloodline
9 februari 2014, 03:12
Mega bedankt voor je top comment Barry :)!
Super fan van Jason Becker hier, en ook Tony MacAlpine. Op de nieuwe plaat van Aborted zitten de solo's zo vol met Becker en Friedman invloeden dat Danny Tunker (andere gitarist in Aborted) en ik bang zijn dat we gebeld worden door Friedman voor een rechtzaak hehe (gebeld worden door Becker wordt lastig denk ik.....humor/off[])

zoldergitarist
9 februari 2014, 06:57
Mega bedankt voor je top comment Barry :)!
Super fan van Jason Becker hier, en ook Tony MacAlpine. Op de nieuwe plaat van Aborted zitten de solo's zo vol met Becker en Friedman invloeden dat Danny Tunker (andere gitarist in Aborted) en ik bang zijn dat we gebeld worden door Friedman voor een rechtzaak hehe (gebeld worden door Becker wordt lastig denk ik.....humor/off[])

Denk dat Friedman (vind ik ook te gek) er geen problemen mee heeft, lijkt mij wel een sympathieke peer en denk dat ie wel een brede trotse lach op zal zetten:dance:. En trouwens je hebt het in je eigen stijl gegoten dus hij moet nait zeuren. Succes verder !!

mountainman
9 februari 2014, 14:34
Die remix/remaster van Sublimal Colors is echt een hele verbetering. Dat is bij het streamen al duidelijk te horen. En zelfs met een fysieke CD! Nu ben ik helemaal over de streep. Fijn om te zien dat er ook nog aan ouderwetse gasten zoals ik wordt gedacht.

Fusion
12 februari 2014, 07:21
Ont-zet-tend imponerend. Idd een oldskool Shrapnel vibe maar dan met djenty en andere moderne invloeden. Knap man!!

Duhsjaak
12 februari 2014, 15:38
Ont-zet-tend imponerend. Idd een oldskool Shrapnel vibe maar dan met djenty en andere moderne invloeden. Knap man!!

Nou, zei ik het niet? Je reinste Shrapnel vibe.
Zo, nou eerst kijken dat The fuck dat nou weer betekent. Maar ik hoor het ook, denk ik.
Vriendelijke groet, Gus

Zie je wel dat het rete goed is? Dàt hoefde ik tenminste niet na te kijken!

Bloodline
18 februari 2014, 11:10
Shrapnel vibe? Mega compliment is dat :D!