PDA

View Full Version : Nieuw hier



Sonokeling
31 januari 2014, 10:49
Hi,

Sinds een maand of 2 snuffel ik rond in het zelfbouw forum hier. Dit heeft mijn interesse opgewekt om zelf te gaan bouwen :)

Ik heb hiervoor het cumpiano / natelson boek aangeschaft dat mij (ondanks dat het wat verouderd aandoet) heel leerzaam lijkt.

Het lijkt me leuk om een flamenco negra te gaan bouwen... (ik heb om het "gemakkelijk" te houden de body maten van mijn 3F overgenomen).

Hierbij al meteen mijn eerste vraag :) :

Waar kan ik in de buurt van Antwerpen goed hout kopen voor de hals uit te maken?

Thanks!

Harry
3 februari 2014, 10:05
hoi, welkom in het heilge der heiligen van de zelfbouw!! Succes alvast met je project!
Je kunt je vraag beter nog eens stellen in het betreffende onderdeel van het forum, daar zitten de kenners. Ben zelf slechts een toeschouwer op dit gebied.

Duhsjaak
3 februari 2014, 15:14
Welkom!
normaal reageer ik graag na Harry. dat is een dermate vriendelijke en verstandige gast, dat mijn bijdrage beperkt kan blijven tot: Wat Harry zegt. mja, klopt hoor, wat Harry ook al zei. En, voor de afwisseling, Harry heeft het weer bij het rechte eind,

Als je de PR rond NL mag geloven, hebben wij hier alleen hout voor tulpen en klompen, dus daaraan heb je niet zo veel.

Veel succes met de gitaarbouw.
Vriendelijke groet, Gus

Harry
5 februari 2014, 09:58
haha, bedankt Gus. :seriousf:

Sonokeling
5 februari 2014, 12:34
Bedankt voor de reacties. Ik zal de vraag nog eens in het zelfbouwforum stellen.
En Sjaak, je vergat de molens :crazyhappy:

Harry
5 februari 2014, 16:36
die molens horen bij het clichebeeld van Nederland. Voordat je over de tulpen en klompen begint; ik trek klompen aan als ik in de tuin ga werken, en je kunt je voorstellen wat voor bloemen daar in staan!




(ik heb geen tuin, alleen een terras, maar het had zomaar gekund!)

Duhsjaak
5 februari 2014, 16:36
Bedankt voor de reacties. Ik zal de vraag nog eens in het zelfbouwforum stellen.
En Sjaak, je vergat de molens :crazyhappy:

Hoe vertel je dat nou een beetje netjes?
Morgen ga ik 35 kg spelt (meel voor het bakken van brood) halen bij de molen De Zandhaas in Santpoort.
Ik vermoed dat ik wel weet hoe de molenaar gaat reageren als ik m vertel, dat iemand het hout, bestemd voor zijn molen in een gitaar wil verwerken.

Als jij zegt: ik ben musicus en hou van een beetje gevaarlijk leven, soit. Dan gokken we het er op.
Maar nee, vergeten was ik het niet hoor!
Aan jou de keus!
vriendelijke groet, Gus