PDA

View Full Version : Bye bye USA Welcome China! HNGD Ibanez Semi



jutter
30 januari 2014, 11:30
Ik blijf me verbazen over de kwaliteit en prijs. Heb al heel wat USA gitaren gehad maar met deze durf best te vergelijken met gitaren van tussen de 1000,- en 1500,- euro! Het zal me onderhand een worst wezen of er nog USA of China op staat. De afwerking is erg mooi en de hardware en elektronica en pickups zijn gewoon goed! Even goed afstellen, goede snaren erop en gaan!!!!!!!!!!

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Ibaez%20Artcore%20AS73/IbanezArtcore002_zps6f5f6604.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Ibaez%20Artcore%20AS73/IbanezArtcore004_zps80385b9e.jpg

O ja, het is de AS73!

Dutch66
30 januari 2014, 11:36
Ai,ai,ai..., weet je het zeker Jutter?...,dit word er weer eentje hoor...
Ik voorspel je, afhaalchinees, kalender bij?, en dat soort onzin.
Maar wel dapper!

jutter
30 januari 2014, 11:39
Ai,ai,ai..., weet je het zeker Jutter?...,dit word er weer eentje hoor...
Ik voorspel je, afhaalchinees, kalender bij?, en dat soort onzin.
Maar wel dapper!

Hahaha! Vergeet de sambal niet!

frekie
30 januari 2014, 12:51
Nr 73 met witte lijst! :soinnocent:

arjanb01
30 januari 2014, 12:53
Leuk ding, Lex ! Nieuw ? Lijkt op een ES 335 als ik het zo bekijk. Zit er een mahonie tremoloblok in ? Is wel zo handig ivm feedback en de grote piep en fluitshow bij hogere gain !

jutter
30 januari 2014, 14:14
Leuk ding, Lex ! Nieuw ? Lijkt op een ES 335 als ik het zo bekijk. Zit er een mahonie tremoloblok in ? Is wel zo handig ivm feedback en de grote piep en fluitshow bij hogere gain !

Klopt helemaal Arjan, ik kan zo weer het podium op zonder gefluit!
Maar ff serieus, ik heb hem 2ehands gekocht maar is werkelijk als nieuw. Voor dat geld kan je werkelijk niet mis gaan! In vergelijking met mijn Ibanezzen AS50 en AS80 uit japan 80'er jaren doet deze echt niet voor onder! Leuke gitaar voor weinig dus!

arjanb01
30 januari 2014, 14:31
Klopt helemaal Arjan, ik kan zo weer het podium op zonder gefluit!
Maar ff serieus, ik heb hem 2ehands gekocht maar is werkelijk als nieuw. Voor dat geld kan je werkelijk niet mis gaan! In vergelijking met mijn Ibanezzen AS50 en AS80 uit japan 80'er jaren doet deze echt niet voor onder! Leuke gitaar voor weinig dus!

Nice Lex ! Nu nog een bandje -:)

Hendriks
30 januari 2014, 14:54
Netjes Alex.

terrasbeest
30 januari 2014, 15:07
Bah, zeker minderwaardig hout en onderdelen, ineengeschroefd door dwangarbeiders die door hun spleetogen nauwelijks zien waar ze mee bezig zijn.
Bovendien steun aan een communistisch regime dat de mensenrechten schendt.

Schande !

Krampen in je vingers toegewenst:soinnocent:

jutter
30 januari 2014, 15:24
Bah, zeker minderwaardig hout en onderdelen, ineengeschroefd door dwangarbeiders die door hun spleetogen nauwelijks zien waar ze mee bezig zijn.
Bovendien steun aan een communistisch regime dat de mensenrechten schendt.

Schande !

Krampen in je vingers toegewenst:soinnocent:

En jij krampen in je darmen toegewenst! :seriousf:

jutter
30 januari 2014, 15:25
Netjes Alex.

Thanks Henk!

Tupelo
30 januari 2014, 15:27
In ieder geval een mooie burst..

terrasbeest
30 januari 2014, 15:32
En jij krampen in je darmen toegewenst! :seriousf:

Daar dienen scheten voor, commie bastard !

jutter
30 januari 2014, 15:32
Nice Lex ! Nu nog een bandje -:)

Ik weet niet of ik nog weer in een bandje stap. Ben het geouwehoer meer dan zat. Daarom vind ik het leuk om lekker op mijn zolderkamer in m'n uppie te spelen. Wel ben ik te porren om met enkele goede en serieuze muzikanten met wie ik in het verleden heb gespeeld de koppen bij elkaar te steken en alleen nog maar wat voor de fun te gaan spelen of nog wat invalwerk te gaan doen maar daar ben ik nog niet over uit.

arjanb01
30 januari 2014, 15:40
Ik weet niet of ik nog weer in een bandje stap. Ben het geouwehoer meer dan zat. Daarom vind ik het leuk om lekker op mijn zolderkamer in m'n uppie te spelen. Wel ben ik te porren om met enkele goede en serieuze muzikanten met wie ik in het verleden heb gespeeld de koppen bij elkaar te steken en alleen nog maar wat voor de fun te gaan spelen of nog wat invalwerk te gaan doen maar daar ben ik nog niet over uit.

Jammer man ! Het blijft een hele zoektocht een goeie en vooral leuke band te vinden met mensen die en kunnen spelen en waarmee de klik en de chemie er is. Kwestie van lange adem, Lex, want je lijkt me geen moeilijk persoon.
Gewoon met die Ibanez lekkere southern rock of bluesrock spelen en je bent de man met zo'n gitaar !

jutter
30 januari 2014, 15:45
Jammer man ! Het blijft een hele zoektocht een goeie en vooral leuke band te vinden met mensen die en kunnen spelen en waarmee de klik en de chemie er is. Kwestie van lange adem, Lex, want je lijkt me geen moeilijk persoon.
Gewoon met die Ibanez lekkere southern rock of bluesrock spelen en je bent de man met zo'n gitaar !

Ben inderdaad niet moeilijk. Maar als je eindelijk een goede band op poten hebt gezet gaat er weer één naar een andere band. Dat stagneert en daar heb ik nou juist de pest aan!

arjanb01
30 januari 2014, 16:12
Ben inderdaad niet moeilijk. Maar als je eindelijk een goede band op poten hebt gezet gaat er weer één naar een andere band. Dat stagneert en daar heb ik nou juist de pest aan!

Herkenbaar. Maar dan is het de kunst om het voor iedereen leuk te houden, dus zorgen dat je optredens binnenhengelt waardoor iedereen enthousiast blijft. Op dat punt gaan heel veel bands de mist in weet ik uit eigen ervaring. Maar daar is weer een ander topic voor -:)
Over de gitaar, mooi ding en nu een japanse les paul erbij -:)

Dirk_Hendrik
4 februari 2014, 18:18
Zit er een mahonie tremoloblok in ?

:sssh: Er zit geen tremolo in.

Pepe
4 februari 2014, 18:29
.. en als er een tremolo op zou zitten zou een mahonie tremblok een firsty zijn

arjanb01
4 februari 2014, 19:39
Ik bedoelde mahonie toneblock natuurlijk, om feedback tegen te gaan. Bedankt voor de correctie.

jutter
4 februari 2014, 20:55
Ik bedoelde mahonie toneblock natuurlijk, om feedback tegen te gaan. Bedankt voor de correctie.

Ghehehe, stelletje mierenneukers hier!

Mitch
4 februari 2014, 21:13
TONEblock weet je wel :seriousf:
Lelijke 3Tburst zeg, niet te hachelen, maar gefeliciteerd met je semi!

jutter
4 februari 2014, 21:15
TONEblock weet je wel :seriousf:
Lelijke 3Tburst zeg, niet te hachelen, maar gefeliciteerd met je semi!

Ghehehe, thanks Mitch! Ben het helemaal met je eens, lelijker kan bijna niet! Maar het geluid zal jou zelfs doen verbleken!

Eko
4 februari 2014, 22:24
Ach Jutter, in de jaren `70 moest niemand iets hebben van de Japanse gitaren , in de 80`s en 90`s was Koreaans toch wel heel eng goedkoop en nu hebben we het over Chinees. Over 10 jaar beginnen we ook die weer te verzamelen.
je hebt gelijk , als het klinkt en speelt , gewoon kopen en gebruiken die dingen. Heeft mooie burst en zal best goed klinken als er Ibanez op staat. Chapeau!

jutter
4 februari 2014, 22:39
Ach Jutter, in de jaren `70 moest niemand iets hebben van de Japanse gitaren , in de 80`s en 90`s was Koreaans toch wel heel eng goedkoop en nu hebben we het over Chinees. Over 10 jaar beginnen we ook die weer te verzamelen.
je hebt gelijk , als het klinkt en speelt , gewoon kopen en gebruiken die dingen. Heeft mooie burst en zal best goed klinken als er Ibanez op staat. Chapeau!

Dank je Martin. Het klinkt zo chauvinistisch als ik zeg dat ik veel duurdere maar van mindere kwaliteit/sound ben tegengekomen en bespeeld heb. Tja, mij maakt het niet zoveel uit hoor waar ik op speel als hij maar goed is. En dat is deze zeker!

Luke-wannabe
4 februari 2014, 23:01
Nou ziet er prima uit hoor, die burst. Vind ik. Leuk ding man. Nu lekker spelen :)

jutter
4 februari 2014, 23:21
Nou ziet er prima uit hoor, die burst. Vind ik. Leuk ding man. Nu lekker spelen :)

Dank je. Op de foto ziet die burst er wat raar uit. Dat komt door het licht denk ik. In het eggie is hij gewoon mooi te noemen! Maar dat had jij natuurlijk al gezien!

Dutch66
5 februari 2014, 09:08
Kom op mannen dat kan beter, dat ding komt uit China hoor...... ;)

MyGreenLady
5 februari 2014, 14:08
Bah, zeker minderwaardig hout en onderdelen, ineengeschroefd door dwangarbeiders die door hun spleetogen nauwelijks zien waar ze mee bezig zijn.
Bovendien steun aan een communistisch regime dat de mensenrechten schendt.

Schande !

Krampen in je vingers toegewenst:soinnocent:

Door Chinese producten te kopen stimuleer je juist hun economie en zorg je ervoor dat die mensen een inkomen hebben.