PDA

View Full Version : Knoppen op pedalen 'vastzetten'



E-J
29 januari 2014, 20:46
Bij sommige pedalen zitten de knoppen (te) dicht bij de footswitch. Hierdoor kan het bij een optreden wel eens voorkomen dat met één welgemeende trap de instellingen op het pedaal compleet anders staan. Met als gevolg dat die ene vette solo nauwelijks hoorbaar is...

Hoe lossen jullie dit op? Soms zie ik wel eens pedalboard vol met tape, maar dan kan je niet snel even wat veranderen. Ik kan me herinneren dat iemand Grolsch rubbertjes onder de knoppen plaatste?

Plant
29 januari 2014, 20:55
Die 'iemand ' is HaroldA

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?163465-Grolsch-rubbers-gat-vergroten&

Einzeln
29 januari 2014, 21:04
En dat ziet er fraai uit.

HaroldA
29 januari 2014, 23:51
Jep: aanrader! :ok:

Lexvandoef
30 januari 2014, 01:10
Ik doe het ook Emiel, heb zo de meeste knoppen wel 'vast' gezet. Ze draaien een stuk stroever, werkt heerljk!

LemmyNL
30 januari 2014, 08:17
Ik denk in plaatjes :D doe eens een piccie van zo'n 'verkeerd' pedaal?

E-J
30 januari 2014, 17:32
Wat dacht je van centimeters? Het ene pedaal heeft maar 2 cm tussen footswitch en de knoppen zitten. Bij een ander pedaal is dit 4 cm. Bij de eerste moet je de footswitch dus bijna letterlijk met je tenen beroeren.

Heb niet genoeg Grolsch rubbertjes, dus dat wordt een aantal flesjes scoren :ok:

Mitch
30 januari 2014, 21:27
Tip: assortimentje rubber afdichtingsringetjes bij de bouwmarkt scoren, heb je ze nog in het zwart ook. Ik zag 't ook bij Lex en heb sindsdien mijn Fuzzmaster aangepast ermee. Die is oranje, dus dat kon prima met Grolsch rubbertjes :)

E-J
30 januari 2014, 21:50
De tip van de dag! Was al van plan naar de bouwmarkt te gaan, kan ik meteen wat ringetjes scoren. Bedankt!!

E-J
2 februari 2014, 13:21
Gisteren een aantal ringetjes gekocht. Niet goedkoop, bijna een euro per stuk, maar het werkt uitstekend!

hessepes
2 februari 2014, 17:22
Ah ja, met die grolsch rubbers zo doe ik 't ook!