PDA

View Full Version : So Sor



Harald
28 januari 2014, 12:45
https://soundcloud.com/harald-koll/so-sor

Weer een snelle sketchbook opname. Kleine kosmetische edit, maar voor de rest een snelle comprovistie

Als het op klassiek gitaar gespeeld was had het een beetje aan Sor kunnen doen denken.

enjoy!

En voor iets langer luisterplezier (of juist niet) een playlist met de sketchbook opnames. Dus geen uitgewerkte stukken, maar allemaal redelijk vlot bedacht en op schijf gezet.

https://soundcloud.com/harald-koll/sets/sketchbook

Ernest01
28 januari 2014, 16:01
So Sor - as in Fernando Sor ? - zit een hoop delay in. Wel een aardige lijn qua melodie.

Het Sketchbook idee vind ik wel leuk.
Deel 1 : doet aan als de muziek voor een film over aliens....
2 : Leuke klanken, maar doen mij niet veel
3 : Jammer weer van die harde jengel. De gitaar solo is het waard om beter gehoord te worden.
4 : Mooi stukej, mede door de bijzondere akkoorden/grepen in de backing-track.
5 : Als 2, alleen dan met een "Sambal bij ?" gevoel. Chinees sausje, dus.
6 : Roept een Kerstsfeer op..... tja.....

Leuk dat je deze experimenten doet. Is in ieder geval anders dan wat we van jou gewend zijn te horen.
Ik zou zeggen : ga door !

Duhsjaak
4 februari 2014, 20:28
John Martyn is een aantal jaar zwaar verliefd geweest op de echoplex.
Ik zie dit stukje dan ook als de terechte reïncarnatie van JM.
Ik hoop en bid alleen dat je niet zo akelig veel gaat zuipen als deze vent. Want we willen (heel egoïstisch) je nog effe niet kwijt.
Vriendelijke groet, Gus

Cageman
4 februari 2014, 21:15
Hello Harald,

Ik heb de hele set al meerdere keren geluisterd inmiddels en heb m nu lekker hard op met goede koptelefoon.
Het klinkt allemaal fris en het stereogeluid met dat soms onverwachtse gepan ook heerlijk hypnotiserend. Wat Ernest zegt en vindt van stukje 3 is onwaar (;)). Die "jengel" doet het juist goed. Daarmee zeg ik niet dat de akoestische solo-partij eroverheen niet goed is, maar zonder die ebowpartij zou het een meer standaard Spaans gitaartunetje worden zoals er meer van zijn. Nu is het uniek.
Wat betreft stukje 4 ben ik het eens met Ernest. Is dromerig en "sketchy" (zoals u wilt) en toch duidelijk een lied... met structuur en verandering en zo ( :D ).
Ik begrijp waar men heen wil met het "Chinese sausje". Toch is Planet Caravan van Black Sabbath ook geen nummer dat me aan Zuid-Amerika doet denken alleen omdat er bongo'tjes in voorkomen.
Het laatste nummer is een waardige afsluiter van EP Harald.

Loeters,

Merijn

Ernest01
4 februari 2014, 21:45
@Merijn. In dat stukje 3 vind ik die jengel niet verkeerd, maar wel te hard.
Dus uit balans met de akoestische gitaar.
Maar we zijn het gelukkig eens over het volgende deel....
En jouw quote daarover hang ik dan ook boven de bank.
Ziet mijn vrouw dat er tenminste 1 persoon het, ergens over, met mij eens is.....

Duhsjaak
4 februari 2014, 22:40
@Merijn. In dat stukje 3 vind ik die jengel niet verkeerd, maar wel te hard.
Dus uit balans met de akoestische gitaar.
Maar we zijn het gelukkig eens over het volgende deel....
En jouw quote daarover hang ik dan ook boven de bank.
Ziet mijn vrouw dat er tenminste 1 persoon het, ergens over, met mij eens is.....

Boven de bank?
Er gaat niks boven de bank!
Zie mijn opmerkingen bij Rich bum.
wel een beetje opletten s.v.p. E!
***smiley***

Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
4 februari 2014, 22:59
Zitbank, Gus..... zitbank.....

Harald
5 februari 2014, 09:34
Bedankt voor de commentaren :)

Even voor mezelf, anders weet ik niet meer waar het over gaat. Stukken staan gewoon in volgorde van maken... ook een soort systeem voor een playlist ;) Snel weer wat doen, nu de pc weer up and running is.

1 Watermusic
2 Five
3 Floating Point
4 Saudade
5 Souris du jour
6 So Sor

Heb nu trouwens alleen deze mixen nog... stom breadcrumb systeem in Windows. Vroeger wist ik precies waar ik dingen opgeslagen had...