PDA

View Full Version : Eerste zelfbouw



Jan-Douwe22
28 januari 2014, 08:48
Mensen,

Ik ben van plan om een zelfbouw te gaan bouwen, maar omdat ik hier helemaal geen ervaring mee heb lijkt het me goed eerst een bouw kit te kopen, het liefst een telecaster. Maar wat is de kwaliteit van deze gitaar op het moment dat hij in elkaar zit? En waar kan ik deze het beste bestellen? Het liefst een lichte hals


Ciao!

Gerard1793
28 januari 2014, 10:22
Hoi Jan Douwe,

Ik had precies hetzelfde. Ik heb bij Thomann een SG-bouwpakket gekocht, en deze is na wat aanpassingen prima bespeelbaar. Ik heb bijvoorbeeld de topkam iets ingevijld en de neck iets verhoogd door middel van een shim in de neckpocket. Ik houd namelijk van een lage actie. De electronica laat te wensen over, maar daar is de prijs ook naar.

Groeten!

Pontimic
29 januari 2014, 21:07
Ik zou eens kijken bij:
http://www.gitarre-bestellen.de/Gitarren-Bausaetze
Die hebben een hele hoop keus (ook in telecasters).
Je betaald iets meer, maar hebt ook meer kwaliteit.....

Stefan16384
3 februari 2014, 22:44
Absoluut doen! Mijn eerste was ook een bouwpakket. Ik kocht wel een losse body, hals en overige onderdelen. Is een zeer fijne gitaar geworden. Een waarschuwing, je zult toch steeds meer zelf willen doen. Voor je het weet staat de schuur vol met gereedschap en hangen er 6 zelfbouwers aan de muur :)

Kwaliteit is denk ik helemaal afhankelijk van hoeveel tijd en aandacht je gaat besteden aan de afwerking. Electronica zul je waarschijnlijk vrij snel willen vervangen.