PDA

View Full Version : koopadvies Alvarez RD20



michke
27 januari 2014, 21:59
Hallo ,

Ik heb mijn oog laten vallen op een occasie Alvarez RD20. Na wat searchen op google kwam ik veel goede verslagen tegen. Ik heb echter nog nooit een tweedehandsgitaar gekocht en weet niet zo goed hoeveel deze waard zijn of waar op te letten. Ik vind weinig info via google over de nieuwprijs. De gitaar zou volgens de verkoper 5 jaar oud zijn en amper gebruikt aangezien het gitaar spelen niet echt lukte.
Heeft iemand een RD20 of weet iemand hoeveel ik daar eventueel mag voor betalen moest het gitaartje mij bevallen...? In mijn vriendenkring zitten er weinig die gitaar spelen en echt veel ken ik er ook niet van dus ik hoop via deze weg een beetje info te verkrijgen.
Het gaat om deze gitaar maar dan de zwarte uitvoering ==> http://www.youtube.com/watch?v=phgDDRIB_vs

grtz Mich

Rizz
28 januari 2014, 19:15
Max €150.. 300 dollar nieuwprijs (dus ong €300). Wat is de vraagprijs?

5 jaar oud, tja, let op stemmechanieken, evt. bolling van het bovenblad achter de brug. Istie goed afgesteld? klinktie goed? Speeltie lekker? Blijft hij op stemming? Een gitaar kan afgesteld worden en bij een gitaar van 5 jaar oud mag je verwachten dat dat goed mogelijk is. Zijn er fretjes die wat omhoog staan?

Maar de belangrijkste zijn, klinkt hij en speelt hij goed. Hoogte snaren valt wat aan te doen, dus probeer daar doorheen te kijken. Als de snaren al 5 jaar oud zijn, wordt luisteren en spelen wel wat lastig..

Edit: deze toevallig? (http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/akoestische-gitaar/zwarte-gitaar-alvarez-174074912.html)

michke
29 januari 2014, 12:23
Bedankt Rizz voor de uitleg, veel om op te letten voor een leek als ik;)
wat bedoel je met de bolling van het bovenblad achter de rug?
En de link die je aangeeft klopt, het gaat inderdaad om deze gitaar...ik hoor veel goeds van Alvarezgitaren...vandaar dat deze mijn aandacht trok. De vraagprijs weet ik nog niet, ik heb eergisteren een mailtje gestuurd maar wacht nog op antwoord...

-Martijn-
29 januari 2014, 16:53
Ik heb zo'n gitaar, maar dan niet in het zwart. Komt een leuk geluid uit, zeker voor het geld.
Tja, een mail sturen met de vraagprijs, dat 'bieden' staat er niet voor niks neem ik aan... ;)