PDA

View Full Version : Martin 000-18 ervaringen? hij lijkt nergens te koop, wellicht met een reden?



SaferSephy
27 januari 2014, 15:57
In mijn zoektocht naar een 000/OM achtige akoestische gitaar werd mij ook gewezen op Martin 000/OM. Kijkend naar mijn budget is een 000-18 er 1tje in mijn bereik en zou een goede competitor zijn voor mijn andere optie, de Taylor 414.

Probleem is echter dat deze gitaar werkelijk nergens op voorraad lijkt te zijn, zelfs bij MusicStore niet, en das toch een grote tent. Kees Dee heeft em niet en ook Casa Benelly heeft em niet (ja alleen de dubbel zo dure Golden Era uitvoering maar dat gaat me iets te ver.

Is er uberhaubt iemand de me de ervaringen kan delen van deze specifieke gitaar en/of iemand me kan vertellen waarom dit ding zo "zeldzaam" is, aangezien het zo ongeveer de voordeligste all solid Martin is in dit formaat?

Rizz
27 januari 2014, 16:02
"zeldzaam" aangezien het zo ongeveer de voordeligste all solid Martin is in dit formaat?


Volgens m,ij geef je je eigen antwoord hier al.. :D

Eastman? Blueridge? Er is zoveel moois voor dit geld.. Ik zou lekker een winkel, of een paar binnenlopen en gaan uitzoeken ipv je toe te spitsen op de grotere merken

northernlake
28 januari 2014, 22:49
000-modellen zijn gewoon minder populair dan dreads. En mahonie is minder populair dan rosewood. Dus je komt vaker 000-28's tegen dan 000-18's. Daarnaast maakt Martin ook gewoon minder 000-modellen dan OM's. De 000-28 Clapton Signature is dan weer een gitaar die de aantallen omhoog doet vliegen.

Een standard series Martin is een puike gitaar. Dat de 18's vanwege hun mahonie het 'voordeligst' zijn doet dar niets aan af. Ik speel liever op mijn mahonie dread D-18V dan op mijn HD-28 maar dat heeft niets met prijs te maken. En Honduras mahonie is schaars aan het worden, dus het is helemaal niet zo gek om er nu een te kopen. Als je van de directere klank van mahonie houdt, natuurlijk.

En ja, kijk naar Eastman en de Chinese Martin kopieen. En Larrivee. En de Yamaha LS series. Er is te veel moois te koop om je alleen te richten op wat er uit Nazareth PA komt. Al hebben ze bij mij ook een streepje voor.