PDA

View Full Version : Losse E snaren kopen



marienusje
27 januari 2014, 16:39
Omdat mijn E snaar erg snel kapot gaat, wil ik graag weten of ik deze ook los kan kopen. Ik wil namelijk niet iedere keer als mn e snaar knapt weer een nieuw pakje ernie ball snaren kopen. Ik heb al eens eerder op ebay voor een paar euro 10 losse snaren gekocht, maar deze gingen erg snel kapot.. Weten jullie waar ik voor een mooi prijsje losse E snaren kan kopen?

Alvast bedankt! ;)

bat
27 januari 2014, 16:43
Vroeger hadden de meeste muziekwinkels wel een voorraadje losse snaren liggen. Of dat nog steeds zo is, ik heb geen idee, ik heb al in geen jaren meer een geknapte snaar gehad en voor het geval dat heb ik complete setjes, want in de tijd dat het me wel eens overkwam viel er bij mij geen pijl op te trekken welke snaar het zou begeven.

Los daarvan: wellicht is het handiger de oorzaak van dat vaak knappen van je e-snaar te achterhalen. Waar knapt ie?

Rizz
27 januari 2014, 16:47
Omdat mijn E snaar erg snel kapot gaat, wil ik graag weten of ik deze ook los kan kopen. Ik wil namelijk niet iedere keer als mn e snaar knapt weer een nieuw pakje ernie ball snaren kopen. Ik heb al eens eerder op ebay voor een paar euro 10 losse snaren gekocht, maar deze gingen erg snel kapot.. Weten jullie waar ik voor een mooi prijsje losse E snaren kan kopen?
http://www.gitaarnet.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=3056466
Alvast bedankt! ;)

Moet wel te vinden zijn.. Maar weet je zeker dat er geen andere oorzaak is van het knappen van je snaren? Knappen ze altijd op dezelfde plek?

marienusje
27 januari 2014, 16:48
De laatste tijd knapt de snaar al een stuk minder vaak, maar als deze knapt, is het bij de brug van mn Epiphone Les Paul.

marienusje
27 januari 2014, 16:49
maar volgens mij is dat toch wel bij iedereen zo dat de dunste E snaar het meest knapt van alle snaren?

Harry
27 januari 2014, 16:49
dan zit er waarschijnlijk een braampje op het zadel, zou je heel voorzichtig een klein vijltje overheen kunnen halen.
Zelf breek ik bijna nooit snaren, alleen als ze er te lang op blijven zitten. En dan is het puur willekeurig welke het is. Misschien ook een kwestie van onervarenheid? Vroeger was het ook altijd de hoge E bij mij, sloeg ik gewoon te lomp aan.

Hendriks
27 januari 2014, 16:50
Stringweb verkoopt dacht ik losse en heb ze ook wel eens los in een winkel gekocht.

marienusje
27 januari 2014, 16:55
@Harry dat zou kunnen. ik speel nu zo ong. 2 jaar gitaar en heb ook geen les.

Rizz
27 januari 2014, 16:56
maar volgens mij is dat toch wel bij iedereen zo dat de dunste E snaar het meest knapt van alle snaren?

Ik breek echt heel zelden snaren, maar ik speel ook met hoogspanningskabels, dus dat is niet echt een vergelijk.. Maar als ze altijd op dezelfde plek knappen, zie Harry's advies of als je dat niet aandurft of je weet niet precies hoe, breng 'm ff weg.. Is een werkje van niks en als je mazzel hebt, ook nog gratis..

bat
27 januari 2014, 17:12
Klinkt inderdaad erg als de klassieker "braampje op het brugzadel". Ook al kun/durf je het niet zelf te fixen, het laten doen is ook het geld waard. Grote kans namelijk dat je daarna vrijwel geen snaren meer breekt.

marienusje
27 januari 2014, 17:14
met wat voor een vijl kan ik dat ''braampje'' er het best vanaf halen? en kan je zo'n braampje ook zien zitten?

Rizz
27 januari 2014, 17:37
met wat voor een vijl kan ik dat ''braampje'' er het best vanaf halen? en kan je zo'n braampje ook zien zitten?

Geen verwijt, maar laat het maar doen en kijk goed naar wat hij doet, kan je de volgende keer zelf..

Als dan nog: sleutelvijltje en je kan 't meestal voelen..

JP074
27 januari 2014, 20:05
Hey,

ik haak even aan, ik heb hetzelfde gehad met mijn Epi en er uiteindelijk maar een Gotoh TOM opgezet. Sindsdien geen gebroken snaren meer.

Die Gotoh is preciezer af te stellen en van veel betere kwaliteit. Ik weet niet wat deze tegenwoordig kosten, maar ik denk dat je er voor 3 tientjes wel 1 hebt.

Mij is het iig goed bevallen.

Mzzl.

KingPin8
28 januari 2014, 10:50
Om je initiële vraag te beantwoorden: De meeste groothandels hebben inderdaad alle snaren op voorraad:
(kies links je merk en gewenste dikte)

http://www.thomann.de/nl/enkelvoudige_snaren.html

Dit is misschien een duur voorbeeld omdat er verzendkosten bij komen, maar er zijn ongetwijfeld winkels die een voorraadje hebben.

arnoldtims
28 januari 2014, 11:01
Elke willekeurige gitaarzaak verkoopt de snaren toch los.
Ik haal jaren af en toe een losse snaar als ik te lui ben om alle snaren te verwisselen.
Brak de e snaar vroeger ook heel vaak, nu bijna nooit meer. Maar als er een knapt dan is het nog steeds vaak de e snaar.

frekie
28 januari 2014, 13:17
Ik heb sinds ik Lidl snaren gebruik ineens wel veel losse D snaren over ;)

Gearjunkie
28 januari 2014, 13:50
Probleem bij de bron aanpakken. Het is of een braampje en/of speeltechniek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk