PDA

View Full Version : FF serieus........wat vinden jullie van KIRK HAMMET ??



Nimrod
3 juli 2003, 12:15
?????

Mithrandir
3 juli 2003, 12:28
enkele quotes



mtlhead

Antwoorden: 48
Bekeken: 570
Forum: Gitaristen Geplaatst: 27 Mei 2003 22:49 Onderwerp: marty friedman vs kirk hammet
Ik vind Hammet GEEN uitstraling hebben...hij staat er wat nichterig bij en pielt maar. Dan vind ik Marty meer uitstraling hebben, hoewel ik niet veel werk van 'm ken verder.

En als Hammet dan zo goed zou zijn en echt een eigen stijl zou hebben, moet ie maar een solo-album uitbrengen om het te bewijzen.

urezna

Antwoorden: 48
Bekeken: 570
Forum: Gitaristen Geplaatst: 20 Mei 2003 14:11 Onderwerp: marty friedman vs kirk hammet
Hoe kun je nu het klassewerk van Friedman bij Hawaii, Cacophony en solowerk nou vergelijken met dat gewahwah van Hammet???
Ik vind Capt. Kirk zeker niet verkeerd hoor, maar niet vergelijkbaar met de eenzame klasse uit de tijd van Friedman en Becker.......(cacophony dus....)

Kitaarhiero (deze is wel legendarisch)

Antwoorden: 48
Bekeken: 881
Forum: Gitaristen Geplaatst: 25 Dec 2002 00:29 Onderwerp: Kirk Hammet???
Kirk Hammet is een Politicus.


Kris Haex

Antwoorden: 48
Bekeken: 881
Forum: Gitaristen Geplaatst: 24 Mrt 2003 19:09 Onderwerp: Kirk Hammet???
Kirk Hammett is een gitaarheld. De solo van "Creeping death" is een goeie. Hij heeft snelle vingers.

King_Nothing

Antwoorden: 48
Bekeken: 881
Forum: Gitaristen Geplaatst: 10 Mrt 2003 20:48 Onderwerp: Kirk Hammet???
Er bestaat gewoon geen betere gitarist dan Kirk Hammett. Hij staat zeker niet in de schaduw van James Hetfield aangezien Kirk meer voor de solo's is en James voor de zang.

En er bestaat absoluut geen betere band dan Metallica. Vergeleken met Metallica is Megadeth maar een zootje debiele junks!!!!!!

The Metal Militia will kick their ass!!!!!!!!!

mAsTaH

Antwoorden: 112
Bekeken: 2075
Forum: Gitaristen Geplaatst: 12 Jan 2003 23:37 Onderwerp: top 20 gitaristen (total guitar)
Hoezo Kirk Hammett omlaag? Over zijn capaciteiten als gitaarspeler kan je discussieren. Jullie hebben zeker alleen de albums gehoord en nooit live-concerten gezien? Ik denk trouwens dat Kirk altijd onder zijn kunnen speelt. Op een documentaire zei Hetfield letterlijk: It's always about not to Fuck up.
Kirk heeft zeker wel de gave geweldige solo's(fade2black, one, outlaw torn, bleeding me) en riffs(enter sandman) te schrijven.

Henri_Ibanez

Antwoorden: 48
Bekeken: 881
Forum: Gitaristen Geplaatst: 12 Dec 2002 23:01 Onderwerp: Kirk Hammet???
Als Kirk Hammett er niet was geweest, waren er nu veel bekende gitaristen die anders zouden spelen dan ze nu doen. Hammett was wel een van de eerste die zo'n heavy solo-stijl had. En ik weet zeker dat bijv. Petrucci ook wel door Hammett is beinvloed.
En ik vind Hammett nog altijd veel beter. Metallica is echt muziek waar elk nummer een echt thema/sfeer heeft. Bij DT is het gewoon nummers zo vol mogelijk duwen met alleen maar techniek. En hoe ze d'r op 't podium bijstaan, geen sfeer. Ik vind dat DT muziek is die alleen maar voor muzikanten leuk is.

Kris Haex

Antwoorden: 48
Bekeken: 881
Forum: Gitaristen Geplaatst: 03 Dec 2002 18:35 Onderwerp: Kirk Hammet???
Volgens mij speelt geen van jullie even goed als Kirk Hammett, eigenlijk moesten al die grote gitaristen ons ook maar eens beoordelen moest dat mogelijk zijn.

immin054

Antwoorden: 32
Bekeken: 529
Forum: Gitaristen Geplaatst: 22 Aug 2002 13:27 Onderwerp: Kirk's Solo !!!
kirk hammett is niet gewoon leuk of cool hij heeft een heel aparte uitstraling, kheb nog niemand anders zo gezien, iedereen zegt wel van Jaymz hetfield is stoerder en zo maar kirk is gewoon niet weg te denkuh bij metallica, en live is hij echt vet kewl, check maar eens I disappear live @ mtv awards 2000 daar is hij zeker wel cool.

Nesker

Antwoorden: 32
Bekeken: 529
Forum: Gitaristen Geplaatst: 18 Jul 2002 12:23 Onderwerp: Kirk's Solo !!!

Op 2002-07-18 11:25, schreef Watti:
Kirk Hammett achteruit gegaan?
Pff..die man doet gewoon wat 'ie moet doen en dat is gitaarspelen (en niet zo misselijk ook...).
En...tja...dat hij de uitstraling van James niet heeft...so what?!
Sorry hoor dat noem ik nou drukte om niks!
ik vind hem niet meer de kirk van 10 jaar geleden, is mijn mening

sash

Antwoorden: 32
Bekeken: 529
Forum: Gitaristen Geplaatst: 03 Jul 2002 14:28 Onderwerp: Kirk's Solo !!!
Kvind jaymz beter, die heeft tenminste uitstraling. Hammett mag dan wel een beetje snel kunnen spelen, maar dat stelt nix voor. Als je James ziet staan, zie je een metalbeest. Als je Kirk ziet staat zie je een of andere idioot die vaag voor zich uitstaard en een solootje speelt.

Metallica1987

Antwoorden: 48
Bekeken: 570
Forum: Gitaristen Geplaatst: 27 Mei 2003 22:28 Onderwerp: marty friedman vs kirk hammet
laat Hammett eens vrij in zijn werk, en dan kun je zien wie er echt beter is.

(Met 'vrij' bedoel ik dat hij helemaal zelf spul mag bedenken)

Hammett vind ik trouwens wel meer uitstraling hebben

Bigfoot414

Antwoorden: 6
Bekeken: 202
Forum: Gitaristen Geplaatst: 15 Mei 2003 19:42 Onderwerp: Karikaturen
Hammett heeft ook zo'n iel, hoog stemmetje. Ik schrok me dood toen ik hem voor het erest hoorde praten.



nou ja zeg, er is al eens wat over gezegd, tsjemig :o

Ibanez
3 juli 2003, 12:43
je hebt wel tijd over zeg...... Waar is trouwens de opmerking van negative k3 fan van een wah-verslaafde flikkerige half neger ofzo? :)

Mithrandir
3 juli 2003, 12:44
Ff zoeken, kopieren en plakken, 5 minuten werk, ik was toch aan het compileren en kon ff niet verder werken. Maar die opmerking van Lennart ben ik niet tegen gekomen.

delphiro
3 juli 2003, 13:36
kirk = metallica = boos kijken = baggermuziek :-D

niet echt onderbouwd geef ik toe maar ik vind het dus niks ook al is ie technisch zondermeer begaafd. Saaie voorspelbare solo's gebaseerd op de cliche metaltoonladders. Ok.. een pluspunt, beter dan pentatonisch mineur (mits gespeeld door John Lee Hooker of Lightnin' Sam Hopkins (die hoeven ook niet boos te kijken om serieus genomen te worden))

Electrical Storm
3 juli 2003, 16:30
Kirk heeft een paar geweldige solo's geschreven maar soms luister je ook naar een nummer waarin hij twee minuten soleert waarbij je denkt: "waar de fuck gaat dit over?". Sommige solo's zijn echt NIET sterk en superlangdradig, dus zeker niet alles wat hij doet is goed...

E.Smit
3 juli 2003, 19:51
een ding is zeker:
hij is beter als mij :D

Nimrod
3 juli 2003, 21:39
Je kan niet zeggen dat hij geen gevoel in zijn solo's legt., dus gevoel en snelheid = hammet. Zou je die solo van The Thing That Should Not Be eens moeten checken, daar drukt hij echt wel ff een sfeertje mee uit.

Hoor soms van die freaks (lees: gitaarhelden) 100 keer in een seconden op en neer on toonladder gaan. Vind ik dus echt kut lawaai en heeft nik s met gitaar spelen te maken als alleen de handeling opzich, meer zo van...kijk mij nou gaan

maarrreeu ieder zijn smaak natuurlijk

Anders Destium
3 juli 2003, 22:46
De fase van "kijk mij nou gaan" heeft Kirk ook gehad, op het And justice for all... album. Ik vind persoonlijk de solo's op bijv Blackened bij de beste ooit van Kirk passen...

Maarrrrrr
Er zijn ook genoeg ondergewaardeerde bands (Testament, Savatage, Fates Warning, Carcass) waarvan de leadgitarist zeker niet onderdoet voor Kirk (massive understatement). Het feit dat een band je favo is wil nog niet gelijk zeggen dat de muzikanten het beste in hun soort zijn......Ik bewonder Kirk om zijn eigen ding, maar er zijn genoeg betere gitaristen, als je vindt van niet ben je écht een ignorant 'Tallicafan (ben ik zelf ook heel lang geweest :wink: )

E.Smit
4 juli 2003, 09:03
Kan je trouwens ergens een top 100 ofzo vinden van de
beste gitaristen.

Harry
4 juli 2003, 09:27
Kan je trouwens ergens een top 100 ofzo vinden van de
beste gitaristen.


NEEEEEEEEEEEEEEE, NIET WEER!!!!!!!!!

Ic3gl0vE
4 juli 2003, 15:26
als je goed zoekt, vast wel ergens.
maar dat is natuurlijk harstikke subjectief, dus je kunt ook je eigen top100 maken

Nimrod
4 juli 2003, 16:37
Okee, toegeven ben wel tallica van natuurlijk

BLOK182
5 juli 2003, 13:33
De fase van "kijk mij nou gaan" heeft Kirk ook gehad, op het And justice for all... album. Ik vind persoonlijk de solo's op bijv Blackened bij de beste ooit van Kirk passen...

Maarrrrrr
Er zijn ook genoeg ondergewaardeerde bands (Testament, Savatage, Fates Warning, Carcass) waarvan de leadgitarist zeker niet onderdoet voor Kirk (massive understatement). Het feit dat een band je favo is wil nog niet gelijk zeggen dat de muzikanten het beste in hun soort zijn......Ik bewonder Kirk om zijn eigen ding, maar er zijn genoeg betere gitaristen, als je vindt van niet ben je écht een ignorant 'Tallicafan (ben ik zelf ook heel lang geweest :wink: )
Perfect gezegd Anders!

Nimrod
5 juli 2003, 17:56
Anders heeft een goed punt,

Het probleem met mij is dat ik niet echt op de hoogte ben van gelijksoortige bands. Ik WEET NIET BETER...... :oops:

Suggesties??

Anders Destium
5 juli 2003, 19:39
Ik ben zelf steeds hardere muziek gaan luisteren, maar old-school thrash is nog steeds 1 van mijn favo stijlen: Zoek eens op Megadeth, Slayer, Testament, Kreator, Iced Earth, Despair, Grip inc, Anthrax (ben ik zelf nooit groot fan van geweest maarja) of Annihilator en een wereld gaat voor je open met muziek die niet veel afwijkt van het gevoel van Metallica...

Als je je in andere stijlen wil verdiepen kun je bijv naar Dream Theater, Symphony X, Kamelot, Virgin Steele Savatage, Blind Guardian, Children of Bodom, In Flames of Dark Tranquillity gaan luisteren (stuk voor stuk klasse :) )

Kitaarhiero
6 juli 2003, 13:51
Kan je trouwens ergens een top 100 ofzo vinden van de
beste gitaristen.

er zijn 1000en van die top 100s, maar het punt is: er zijn altijd mensen ontevreden over zo'n top 100.

Als het door een kleine 1000 lezers van een tijdschrift wordt samengesteld krijg je een lijst waar de bekendste gitaristen (inc. Kurt Cobain, Billie Joe Armstrong, Daron Malakyan en Munky en Head) beter worden gevonden dan de minder bekende virtuozen en waar Jimmy Page, Eric Clapton, Brian May en Jimi Hendrix in de top 5 zitten. Jimi staat dan meestal op een. de nummer 5 wisselt tussen Slash, Kirk Hammet en Mark Knopfler, maar dat heeft vooral met het betreffende blad te maken.

Als journalisten de lijst samenstellen is het ook niet goed want dan heb je weer een lijst vol met oude, vergane glorie, of een lijst vol jong bloed die volgens de oudere gitaristen prut is.
En Journalisten weten van alles iets maar niet alles van iets. Dus er zijn dan weer fans en virtuozen die buiten de boot vallen.

Er bestaat geen "allerbeste" gitarist. er is geen één gitarist waarvan elk mens op de aardbol zal erkennen dat hij de beste is. de nummer 1 van een gitaristentop 100 is altijd een kwestie van bekendheid.

E.Smit
6 juli 2003, 17:17
En mijn klasgenoot steeds maar zeggen dat Hammet niet eens
in de top 100 staat. :-D

Kitaarhiero
7 juli 2003, 20:48
Als het een top100 uit de haren '70 is (met Jan Akkerman boven aan!), dan heeft hij wel gelijk...:p

Harry
7 juli 2003, 20:59
Als het een top100 uit de haren '70 is (met Jan Akkerman boven aan!), dan heeft hij wel gelijk...:p

:D :D haren '70 zou op jouw kapsel kunnen slaan :D :D

Phoenix Rising
10 juli 2003, 13:35
Ik vind em wel gaaf hoor, ik ben nu ook met wat solos van metallica bezig en ze zijn eigenlijk best wel goed te doen. Ik ben eigenlijk helemaal geen metallica fan maarja het leek me wel leuk om te spelen, en ik ben niet zo goed, maar inmiddels heb ik toch de solo van onder andere Enter Sandman goed geleerd (okey ik speel nog niet zo lang) en het is eigenlijk nog best wel bluesy, toch cool.

Hoewel ik dus niet echt van metallica hou, en al helemaal niet van Thrash Metal (met uitzondering van Megadeth & Annihilahor eik) vind ik dat Kirk zich toch aardig staande weet te houden tussen de Pitrellis, Jeff Waters en Friedman.

Soulflyhigh
12 juli 2003, 18:04
sorry voor dubbelpost

Soulflyhigh
12 juli 2003, 18:04
Ik vind Kirk een goede metal leadgitarist met toch wel een eigen stijl. Ik vind alleen dant hij die wah-wah wel iets minder had mogen gebruiken! De beste in zijn soort is hij zeker niet maar wel een van de bekendste. Ander goed in dat genre zijn natuurlijk slayer, testament, megadeth MAAR zelf vindt k Shadow Fall heel erg cool er trash en hard. Prachtig. Echt een kruising tussen de Trash metal en Gothenburg stijl. Ik vind die solo's vaak wat weg hebben van In Flames. Ander goede namen zijn Anthrax, In flames, Dark Tranquillity (ietsje minder in soleren vindt ik) en Soilwork
voor de rest ben ik het met Anders eens.