PDA

View Full Version : Rich Bum



Ernest01
26 januari 2014, 16:31
Weer eens een poging gedaan. (Dit keer zonder Gus.... )

Gitaar : Eastman E10OM
DAW : Audacity
Mics gitaar : Samson C02-pair en Samson C01-USB voor de zang.
Opnameapparaat : M-Audio fast track pro.

Graag jullie commentaar en adviezen/tips !

https://soundcloud.com/ernest01/rich-bum

Harald
26 januari 2014, 16:47
Qua songwriting doet het me aan gitaarvrouwtje denken. De gitaarpartij is goed gespeeld. Qua zang is het jammer van het accent. De stem zou het goed doen voor het akoestische werk van Jethro Tull. Het geheel blijft wat vlak, weet niet of het daardoor komt dat ik neig af te dwalen. Heb het idee dat je verschillende plaatjes tegen elkaar afzet. Dat zou met wat meer contrast misschien beter uit de verf komen. Als het een commentaar op de huidige bankencrisis is zou het wat minder lief mogen voor mij. OF wat sarcastischer, zoals Ry Cooder's no banker left behind bv.

Vraag me wel af wat dat is met de huidige jongerencultuur... zo'n ouwe lul, die ws. in LA gewoon een mooi pandje bewoont en niets tekort komt zegt er nog wat van, maar de jeugd hobbelt gewoon vrolijk achter Niks en Simon aan... en de meeste punkbandjes hebben nauwelijks meer boodschap dan die twee. Where did that go wrong?

gitaarvrouwtje
26 januari 2014, 19:58
Ik vinnum mooi :) en de reden laat zich raden na het bovenstaande commentaar dat t aan mijn muziekjes doet denken qua spel
Dat dat zo is ,is logisch want wij gebruiken volgens mij allebei dezelfde techniekjes :)
En ik hoor daarom ook wat paul simon invloeden,niet zo gek, ben ik zelf ook sterk door beinvloed en heeft ook vaak diezelfde speelstijl
Accent tsja dat weet je zelf, behoeft geen nadruk, je hoort dat je unne hollander bent :)
Maar met veel plezier beluisterd!

Ernest01
26 januari 2014, 23:08
Dank je, Harald.
Dat accent, tja ik hoor zelf niet waar het niet helemaal klopt. Maar ik blijf een hobbyist en mocht ik ooit eens 'doorbreken', neem ik wel les. :-) Tot dan is het mijn 'handelsmerk', zal ik maar zeggen.
Misschien een volgend nummer in het Nederlands eens proberen.

Meer contrast is een goed advies. Ben een beetje in de gitaar-pingel blijven hangen, denk ik.

Kreeg het idee door de Libor-affaire bij de Rabo. (waarmee elke vergelijking meteen stopt....)
En ook door verhalen over bedelaars die helemaal niet arm zijn.

Dank voor jouw reactie Kris.
Wij hebben inderdaad dezelfde stijl, wat tokkelen betreft.
Alleen hoor ik niet de invloeden van Paul Simon, omdat die meer Travis Picking heeft.
Maar altijd fijn te horen, zoiets.

Duhsjaak
4 februari 2014, 20:59
Ik vind het lekker.
En het thema van de tekst is ook prima.

Of je de problematiek vriendelijker (wat goed bij je past - ik zie je nog niet 1, 2, 3, cynisch uithalen) aansnijdt of wat feller, het effect is hetzelfde. Nul. Ze vergaderen gewoon door.

In feite is het hele systeem door en door verrot, terwijl ik ook De Nederlandse Bank en consorten er niet over hoor:
- NL banken die staatssteun hebben ontvangen mogen niet op rente concurreren
- NL banken die zijn genationaliseerd mogen niet op rente concurreren

Dan hou je voor banken van enige omvang de RABO over. Die zwendelen enthousiast met Euribor en Libor. Maar zijn wel zo ongeveer als enige bevoegd de hoogte van de rente te bepalen.

Mijn stelling van een tijd terug was dan ook: Waarom zou ik aan jullie spel blijven meedoen als de kans om te winnen is verkeken?
Een goed deel van de basis van onze economie wordt bepaald door een club met vieze handen. Klaar zijn we ermee.

Geen wonder dat het herstel maar moeilijk op gang komt.
RABO bereidt een beursgang voor? Ze zullen wat moeten doen om de centen voor de boetes bij elkaar te harken. En de risico's doorverkopen aan de leden kan ook niet meer. Lachen die RABO! Die zullen nog een poepie ruiken.

Cynisch of vriendelijk, altijd goed om dit soort dingen aan de kaak te stellen.

Heb je weer een bijzonder leuke en kundige pingel backing gemaakt? En je gaat je verontschuldigen? Ga je schamen! Je moet doen waar je goed in bent. Wou je gaan head bangen? Vind je het gek dat ik dat net zo grappig vind als het RABO verhaal?

Mijn mening: Lekker doorgaan met je finger picking. Beter goed akoestisch, dan slecht rammen.
Ik heb zitten genieten. De volgende graag!
Vriendelijke groet, Gus

Ernest01
4 februari 2014, 21:53
Dank je Gus, voor jouw commentaar.
En dat allemaal met een toelichting op het bank-wezen.
Mooi en volledig verhaal weer. Kan merken dat je er even tussen uit geweest bent.
(en... vond de badmeester jou al bruin ?)