PDA

View Full Version : Hagelslag (Harry Sacksioni)



Harald
26 januari 2014, 16:17
Oefenopname, kom ik net tegen op zoek naar het Now what project waarvan ik de bas en drums door echte partijen wil vervangen...

inbetweenie, dit soort dingen speel ik niet vaak. Wilde het toen toch eens goed uitzoeken. Niet helemaal happy met de mix, maar vooruit. Opgenomen met 1 microfoon trouwens.

https://soundcloud.com/harald-koll/hagelslag

Ernest01
26 januari 2014, 16:26
Ken het orgineel niet, maar dit klinkt lekker. Heel strak gespeeld. Moet pure chocolade hagelslag geweest zijn....
Hier en daar een herkenningspuntje.... Wake up little Suzie......
Goed gedaan weer.

Harald
26 januari 2014, 16:48
Dank je! Had hem alleen toch even moeten filmen of noteren. Niet zo lastig qua zettingen, maar ben het weer helemaal vergeten qua volgorde en kleine details...

glennshred
26 januari 2014, 19:31
Hagelslag klinkt en smaakt bijna zo lekker als echte chocolade. De gitaar die je hebt is prachtig om zien en wat je eruit ktijgt is echt bangelijk goed. je andere stukkie Souris du jour was ook knap, je hoort idd een associatie met vai daarin.

Prachtig emotioneel stukje gitaarwerk. Ik ga zeker meer van je horen hier.
groetjes :crazyhappy:

Harald
26 januari 2014, 19:42
Dank je ! :)

Duhsjaak
4 februari 2014, 20:38
Het hagelt, het hagelt, grote korrels Venz. Zo geweldig lekker. Venz, Venz, Venz. wordt gezongen op de melodie van "Het regent, het regent".

In eerste instantie luidde de derde regel van het liedje "zo gezond en lekker", maar nadat Venz wegens misleiding op de vingers werd getikt, werd dit gewijzigd in "zo geweldig lekker".

Moet toch weer eens naar de eerste LP van de heer S. gaan luisteren.
Hoewel ik me afvraag of ie het er beter vanaf brengt dan jij.

Groeten van Ibbeltje.
O ja, ik vind het lekker, deze muziek.
Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
4 februari 2014, 23:58
Ik betrap mij er de laatste tijd op dat ik niet (z0) veel meer naar de "sounds" van anderen luister.....
Gun mij soms de tijd er niet voor.

Deze kon niet ik niet "met-rust-laten". Ik hoor weinig verschil met Harry, Harald!!!!
Geweldig gedaan!!

Klopt het dat je Bozo hier in een speciale stemming staat?

Harald
5 februari 2014, 09:24
Bedankt!

Ik hoor zelf trouwens wel het nodige verschil met Harry op de 12 string. Hij haalt de oktaafsnaren er altijd heel mooi uit! Maar goed, toen ik Harry ooit vertelde dat ik hem liever op 12 string hoor dan Leo Kottke vond hij dat helemaal niet zo leuk had ik het idee. Denk dat ik het ook wel een beetje snap. Harry schrijft beter dan Kottke. Bij Leo hoor je de invloed van de open stemming er altijd erg van af. Bij Harry ook, maar die schrijft voor 6 en 12 string ook in standaard stemming, en dan heeft hij dat probleem niet. Kottke is trouwens fenomenaal in zijn rechterhand, en demptechniek. En zijn manier van aankondigen terwijl hij zijn gitaar stemt (en en passant terwijl hij praat vaak de leukere dingetjes improviseert tussen het draaien aan de mechanieken door) is geweldig.

Dit staat in open G, met een drietal grepen kun je het stuk spelen. Harry's opname staat me als iets explosiever voor de geest dan de mijne. Weet niet of ze iets van compressie hebben gebruikt. Die eerste plaat heeft een aantal erg sterke nummers (heb er de nodige gespeeld toen ik net begon), alleen qua opname erg traditioneel. Toen ik Aerial Boundaries van Michael Hedges voor het eerst hoorde was dat echt een openbaring. Niet alleen qua spel, maar vooral de ruimtelijke sound ervan :)