PDA

View Full Version : Epiphone pr-545mpl



johne
26 januari 2014, 15:09
Hallo iedereen,
mijn vraag is de volgende; ik heb bovenstaande western gitaar 2e hands gekocht.
ik kan hier over niets vinden behalve dat het mogelijk om een studie model gaat.
de gitaar is gebouwd in japan en heeft serie nummer 07780466. model PR-545MPL
ik zou het volgende willen weten
wanneer is de gitaar gemaakt, welk hout etc
heeft iemand hier enige documentatie van?
wat opvallend is , is dat de neck instelbaar is met een schroef aan de achterzijde.

graag hoor ik van jullie
groeten
John

Rizz
26 januari 2014, 20:44
Hoi Johne, welkom!

Dat kostte me ongeveer 2 minuten, maar het is een Sparren top, met Esdoorn hals, zij- en achterkant. In onderstaande link lees ik dat de serienummers geen betekenis hebben, dus precies achterhalen wanneer hij gemaakt is, zal moeilijk worden.. Nou goed, lees het maar.. Geniet van je gitaar!

http://www.ebay.co.uk/itm/Ultra-Rare79-Gibson-Epiphone-PR-545MPL-Acoustic-With-Factory-Electric-Neck-MIJ-/281153456172?nma=true&si=vH%252FYymE09a003mh8uptGRgJemsg%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

kwispelhond
26 januari 2014, 23:47
....................................
wat opvallend is , is dat de neck instelbaar is met een schroef aan de achterzijde.

graag hoor ik van jullie
groeten
John

Bedoel je dat metalen plaatje met de 4 schroeven of iets wat wij niet zien op de foto's?? Dat metalen plaatje met schroeven is de bevestiging van de hals, net als bij een fender (meestal dan) een geschroefde hals verbinding dus, de verstelling van de hals zit onder het plaatje op de kop.

johne
27 januari 2014, 21:53
is dit normaal bij een accoustische gitaar dan?
ik heb het eigenlijk nog nooit gezien?
ik probeer alleen wat meer info te vinden over de gitaar, dat van rizz hierboven had ik ook snel gevonden, maar ik had een kleine hoop om hier op gitaarnet nog een eigenaar van een zelfde gitaar te vinden met wat meer info.