PDA

View Full Version : Even voorstellen en een vraag



allard85
26 januari 2014, 14:57
Hallo mijn naam is Allard

Speel enkele jaren gitaar, maar ben nog echt een beginner.Heb een akoestische en een electrische gitaar (Epi les paul).

Nu wil ik bij de les paul een andere kleur pickup lijsten plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij moeten dan de snaren eraf, maar dit is toch niet goed vanwege spanning op de hals?

Alvast bedankt.

Groet, Allard

lcvanderhelm
26 januari 2014, 15:47
Welkom Allard.
Je kan de snaren echt wel zonder problemen van de gitaar afhalen.je zal toch af en toe de hals willen reinigen of de snaren vevangen.

allard85
26 januari 2014, 16:57
Als ik mijn snaren vervang dan doe ik om en om.ik haal dus niet alles in een keer eraf.dit om de spanning op de hals niet te veranderen.dit zou niet goed zijn.of is dat een fabel?

Rizz
26 januari 2014, 17:47
Zolang je het met beleid doet, is er niets aan de hand, dus niet met een kniptang aan de slag maar vanuit het midden alles losdraaien. En je wilt af en toe de meuk van je fretboard afhalen, niet?

barno
26 januari 2014, 18:12
zelfs alle snaren met kniptang eraf halen is geen probleem hoor. Denk maar niet dat roadies van veelsnaarwisselaars voor elk optreden die snaartjes voorzichtig losdraaien. kniptang, effe fretboard proper wrijven, nieuw setje derop en klaar.

allard85
27 januari 2014, 19:42
Dank voor jullie reacties.
Weer wat geleerd, daar is een forum voor nietwaar?

Tabula Rasa
27 januari 2014, 19:48
Let er alleen ff op dat je staartstuk niet hard op je lak klettert.

Dutch66
29 januari 2014, 09:44
Hoi Allard,

Van harte welkom op GN.

Gewoon eens in de zoveel tijd snaartjes eraf, lekker poetsen, nieuw setje erop, en gaan met die bak.

Maak je geen zorgen, daar zijn die planken voor bedoeld, en die meneer die jouw wijs gemaakt heeft,
dat er "spanning" op moet blijven staan, geef die maar een draai om z'n oren ;)

Dutch