PDA

View Full Version : Brom bij Bram



Bram46
25 januari 2014, 12:55
Hoi,

Titel klinkt leuk maar dat is het echt niet.

Ik heb een probleem met een brom zodra ik de gitaarkabel op de input van mijn GT-8 zet.
(of de gitaar er wel of niet aanhangt maakt niet uit)

De vesterker is geaard, de GT-8 werkt met een adaptor en is dus niet geaard. Beide staan ze aan en nauwelijks een brom. Plug ik nu een gitaarkabel in op mijn GT-8 dan heb ik een brom. Ik heb twee kabels getest en beide doen dat. Ik heb een krulsnoer van Fender en een goedkope en daarop staat :
Hotline professional audio line cable series with ofc for electric guitar

Loop ik met het andere uiteinde van de kabel wat rond dan heeft dat invloed op die brom.

Plug ik de kabel rechtstreeks op de Marshall amp dan geen brom.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen??

Lijkt mij dat zeker die originele Fender kabel afgeschermd zou zijn.

Bedankt voor jullie tijd, Bram

Gearjunkie
25 januari 2014, 13:44
Je GT8 is geaard via de kabel aan de input van de versterker. Test je opstelling eens in een andere ruimte in huis, waar je zeker weet dat de wcd goed geaard is. Zorg dat er geen tl verlichting, lichtdimmers of computerschermen operationeel zijn.

Overigens, als je een kabel zonder gitaar in de gt8 of Marshall steekt, is een brom normaal.



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Bram46
25 januari 2014, 14:15
Gearjunkie bedankt voor je respons. Het geheel is goed geaard, 100% zeker weten. Er zit vlakbij en op hetzelfde WCD een dimmer maar ook als ik die losgooi verandert er niets. Mijn laptop staat een metertje weg bij de amp en GT-8 maar ook als ik die uitzet verandert er niets. Op dit moment weer nergens last van maar kan maar zo zijn dat het dalijk weer begint. Zou het kunnen dat, en ik zeg misschien iets geks, er in de wijk een amateurzender of zoiets bezig is? Lijkt van het lichtnet of uit de atmosfeer te komen. Kan dat?? Ook heb ik de draadloze tel al uitgezet alsook mijn GSM.

Soms heb je wel eens zoiets dat als iemand in de buurt een lasapparaat gebruikt of zo.

Kan er geen pijl op trekken, ook heeft het niets van doen met de wasmach of droger e.d. Allemaal getest.

Bram

cannondale_01
25 januari 2014, 18:17
O
. Mijn laptop staat een metertje weg bij de amp
Bram

Trek de voeding eens uit je latop als die aanstaat uiteraard. Mijn beide latops geven ook een vreselijke storing van geknetter. Maakt niet uit of ik de latopvoeding in een wcd in de buurt steek.

Bram46
26 januari 2014, 10:41
Oke cannondale, ook jij bedankt voor je antwoord. Idd, ik kan de laptop wel uitzetten maar dan blijft er wel spanning op de voeding staan. Natuurlijk en dat scheelt al een hele hoop. Op dit moment is die eruit en heb ik de Amp op huiskamer niveau staan en dan is er nog nauwelijks een brom te horen, wel als ik de amp heel hard zet maar dat gaat niet in ons rijtjeshuis.
Ik denk dat mijn probleem is opgelost, mocht het toch nog terug komen, meld ik me weer. Voor nu, beide bedankt voor jullie hulp.

Mvg Bram

cannondale_01
26 januari 2014, 18:41
:ok: your welcom, genietse!

Bram46
28 januari 2014, 18:29
Heel de tijd goed gegaan, ook vandaag weer uren dat alles heeft aangestaan. Vanmorgen ook de dimmer en de laptop heel de dag, dus alles tegelijk en geen brom.
En ja hoor, een half uurtje geleden ineens een flinke brom uit de versterker. Dat gebeurde bij het inschakelen van de dimmer. Maar vanmorgen en gisteren was die ook ingeschakeld en toen dus geen probleem. Zodra ik de GT-8 uitzet is de brom weg. Lijkt dus iets van buitenaf te zijn waarop GT-8 reageert.
Mijn koptelefoon zit op de GT-8 aangesloten en ook daarop hoor ik de brom, dus zit niet in de versterker.
Weet het nu echt niet meer. Iemand ??

Bram

Bram46
30 januari 2014, 07:47
Voor hen die het nog mocht interesseren, ik denk dat ik het heb gevonden. De stroom is in de meterkast uitgeweest om de aarding van de WCD te testen. De stroom is daarna weer aangezet waarbij mijn draadloze koptelefoon niet correct aanschakelde, weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Vanmorgen heel vroeg wilde ik deze koptel opzetten en ik hoorde alleen maar eoa radiozender maar geen Fender. De adapter van de koptelefoon eruit en weer erin en toen ging ook het groene led lampje branden en hoorde ik mijn gitaar. De dimmer weer aan gezet en geen brom.

Mogelijk dat dit de brom heeft veroorzaakt.

Bram

Gearjunkie
30 januari 2014, 08:54
Ook een draadloze koptelefoon zou je (als je zonder brom/ruis ed wilt spelen) niet in de buurt moeten hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dutch66
10 februari 2014, 10:36
"Brom bij Bram"..., jammer dat Brum niet reageerde anders had ik ook is leuk kunnen zijn... :)