PDA

View Full Version : TestTaste deels eigen drums en gitaarpreset (Podhd metal en clean)



glennshred
25 januari 2014, 11:18
Zoals gezegd hierboven.. Test van deels eigengemaakte drumsbeats (beginnersfase) en gitaarpreset (Podhd)
De éérste 2 drumparts zijn van mij, de laatste is van de library van Addictive Drums.

Achter dat volgt nog een clean stukje voor de fun !!

Ik ben vooral benieuwd hoe deze mix klinkt op jullie systemen :)

Groetjes glenn.

http://soundclick.com/share.cfm?id=12658821

Fusion
25 januari 2014, 12:08
Kan nu even niet luisteren maar ga t zeker doen, jouw stukjes zijn meestal om te smullen :)

Harald
25 januari 2014, 13:28
Lichte I come from Nowhere (Zappa) associatie bij dat eerste gedeelte. Zou er alleen niet gegrunt moeten worden.

Nooit echt goed in die heavy metal sounds, voor mijn oren prima. Beter dan de zware presets die ik van de kast ken. De drumsound ben ik niet helemaal weg van, klinkt erg digitaal, de groove in het begin is wel goed.

Fusion
25 januari 2014, 14:40
Mooi man! Smullen geblazen, helemaal mijn smaak. Is de grunt weer n sample of heb je stiekem talent (of n zanger ergens verborgen)?

Harald
26 januari 2014, 12:58
Hoe ziet de preset voor de heavy gitaar er uit trouwens?

glennshred
26 januari 2014, 19:24
A-Harald: Wel leuk dat je die associatie noemt naar Zappa, ik heb nog nooit veel naar de man geluisterd. Toch een beetje een eer voor mij haha. De preset voor de gitaar is als volgt. 2 Treadplate amps (Dual Rectifier) met allebei 87 condenser mic en 4x12 tread v-30 cabs. Effecten in volgorde beginnend voor de amp: Noise Gate, Boost Comp, Screamer, Graphic Eq, Mid Focus Eq. Na de amp nog een ping pong delay.

De Pan knoppen van de mixer staan allebei in center positie.
De drum processing is een preset van een youtube user, de beste die ik al tegenkwam, na veel luisteren lijkt velocity en editing veel te doen voor meer realisme. Dank voor je feedback en luisterend oor :)


A-Fusion: De grunt is een sample, ik zoek van tijd tot tijd het internet af of bepaalde sites. Leuk dat je het kon smaken.
Bedankt man :cooler:

B~Rock
27 januari 2014, 09:52
Drums ben ik idd niet kapot van. Klinkt als een duidelijke overdaad aan compressie, misschien eens wat expirimenteren totdat het wat natuurlijker klinkt.