PDA

View Full Version : Tech21 FlyRig 5. Goede back-up, thuis en mee op vakantie oplossing



herrieman
24 januari 2014, 22:26
Voor $ 250 is dit veel rack voor weinig. Geinig dingetje.

http://tech21nyc.com/products/sansamp/flyrig.html

tnijland
25 januari 2014, 11:58
Geweldig concept. En ik vond de demo ook behoorlijk overtuigend.

I want one ;-)

Tunes
25 januari 2014, 14:41
Ik vond de tech21 versterkers (modeling) heel overtuigend, dus als dit er op lijkt ?

kokeleko
25 januari 2014, 15:51
Voor $ 250 is dit veel rack voor weinig. Geinig dingetje.

http://tech21nyc.com/products/sansamp/flyrig.html

Weinig rack voor weinig geld :-), lijkt mij ook wel wat!

MikeD
21 augustus 2016, 18:33
Even bumpen.. heeft iemand van jullie zo'n Fly Rig en is 't echt zo'n aangename toverdoos?? m'n pedalen-bak in z'n T-Rex Tone trunk koffer is me te groot / zwaar om ff mee te slepen naar een jam, onhandig groot op de beschikbare vloerruimte en ik betrap mezelf er op dat ik op zulke momenten toch alleen maar wat drive/crunch , reverb en eventueel chorus gebruik, plus ik iedere keer sta te kutten met die steeds weer andere versterkers waar ik de instellingen niet binnen enkele seconden lekker van krijg. Oftewel: het probleem waar de Fly Rig de oplossing voor zou moeten zijn.

fred dons
22 augustus 2016, 12:00
ik heb de rk5, de ritchie kotzen versie, echt ideaal ik neem alleen dat ding mee voor te oefenen en plug hem in een pa of in een versterker een tot nu toe altijd een goede sound, hij past zo in je binnenzak (steekt wel een beetje uit :D )

telerocker
22 augustus 2016, 12:29
ik heb de rk5, de ritchie kotzen versie, echt ideaal ik neem alleen dat ding mee voor te oefenen en plug hem in een pa of in een versterker een tot nu toe altijd een goede sound, hij past zo in je binnenzak (steekt wel een beetje uit :D )

Kotzen gebruikt hem ook live. Handig ding en klinkt ook overtuigend.

MikeD
22 augustus 2016, 12:31
wat maakt de Ritchie Kotzen versie de meerprijs waard??? Doorgans ben ik njet zo'n signature-product koper...

telerocker
22 augustus 2016, 12:34
https://www.youtube.com/watch?v=XbxfhbVWwLE

Bernardduur
22 augustus 2016, 15:25
Ik heb de Kotzen langs gehad en heb nu de bas versie en de 5 versie om te testen / reviewen.

Ik zou dit trouwens niet onder modeling zetten; de bouwstenen van de 5 zijn voornamelijk simpel analoog!

MikeD
22 augustus 2016, 16:31
dank voor het filmpje..... denk dat ik voor de gewone FR5 ga.. die RK klinkt wel wat 'warmer' maar voor mij is dat ook meteen het risico dat met name m'n geluid van m'n Tokais op de halselementen gaat dichtslibben.

telerocker
22 augustus 2016, 16:43
dank voor het filmpje..... denk dat ik voor de gewone FR5 ga.. die RK klinkt wel wat 'warmer' maar voor mij is dat ook meteen het risico dat met name m'n geluid van m'n Tokais op de halselementen gaat dichtslibben.

Ik vind die FR5 ook dik in orde, en met een LP zit je toch al aan de warmere kant.

fred dons
24 augustus 2016, 11:30
Ik speel er met van alles over, lp, strat , tele, es335 en de rk is zeker niet modderig, de gain gaat van heel licht en crunchy naar heel erg high gain maar je behoud je definitie. Hij reageert heel goed op het terug draaien van je je volume knop en werk heel goed samen met booster pedalen/tubescreamer achtige pedalen. Ik heb zelf voor de rk gekozen vanwege zijn vette sound, die in mijn oren "natuurlijker" klonk dan de fr5

MikeD
24 augustus 2016, 18:59
fijn dankjewel Fred.. dacht ik er uit te zijn.. nou twijfel ik weer...

telerocker
25 augustus 2016, 01:41
De RK klinkt in verschillende vids erg vet. Mij zou het niks kunnen schelen dat het een signature-pedaal is. Klank gaat toch voor?

MikeD
25 augustus 2016, 10:04
De RK klinkt in verschillende vids erg vet. Mij zou het niks kunnen schelen dat het een signature-pedaal is. Klank gaat toch voor?

idd.. erg vet.. voor mij misschien ietsje TE vet.... ik vind toch al dat m'n geluid soms de neiging heeft om dicht te slibben afhankelijk van welke gitaar ik gepakt heb en welke versterker er neergezet is.. maar Fred zegt dat de RK versie toch de definitie behoudt.. desalniettemin.... En ik heb doorgaans niks met signature producten want ik heb niet de neiging om me te associeren met artiest XYZ en streef er ook niet naar om als artiest XYZ te klinken .. bij voorbaat kansloos.....Ik was altijd fan van Michael Schenker maar geen haar op m'n hoofd die er ooit aan gedacht heeft om met een zwart-witte Flying V op de proppen te komen..... Het geluid van Joe Bonamassa is top (ook zo'n gear freak...) maar je dacht toch niet dat ik met een JoBo signature Les Paul aan kom?? Soms is dat 'signature' gedoe voor mij zelfs een reden om iets NIET te willen hebben. Come to think of it.. ik heb dan ook geen enkel 'signature' instrument of apparaatje .

fred dons
25 augustus 2016, 10:45
nou les paul`s zijn redelijk signature hoor ;) maar ik begrijp wat je bedoelt, ik zou ook nooit met een wolfgang, jem etc het podium op willen (voor thuis prima :D ) maar ik ben bij dit pedaal echt voor de sound gegaan (ik ken van Ritchie alleen zijn winery dogs cover Fooled around) dus ik ging zeker niet voor "zijn" sound. het voordeel van beide pedalen is dat erg goed met andere pedalen werken dus je kunt ook de standaard versie "vetter" maken als je dat wilt. ik gebruik de rk5 echt als de kern van mijn effecten board (met nog een neunaber en een strymon in de loop van de amp) en heb werkelijk alle sounds die ik nodig heb (mijn amps zijn mesa stiletto en h& k grandmeister dus het is niet dat ik om goede sounds verlegen zat ;) )

MikeD
25 augustus 2016, 14:43
nou les paul`s zijn redelijk signature hoor ;)

Gut ja..Les Paul... zo ontiegelijk ingeburgerd dat je het gewoon vergeten bent, net zoals Aspirine oorspronkelijk een merk was en nu een universele aanduiding is... Meer effecten.. ik heb ook een bakje, met Morley Wah, VOX tone bender, ditstortion, reverb, phaser tot aan een electric misstress aan toe met de voeding eronder, maar dat gesleep met die kist voor even een kortstondig meedoen is me te gek.. ik gebruik toch alleen maar crunch, reverb en eventueel chorus dus zo'n fly rig (enzovoorts...)

fred dons
25 augustus 2016, 15:06
ken dat, omdat ik best wel wat effecten in mijn loop gebruik (heb ook nog een carbon en een stereo chorus en een mxr phaser die dan weer voor de tech zit) heb ik geen zin om alles los te koppelen om te oefenen en koppel ik alleen de tech 21 los en die gaat in mijn binnenzak naar de oefenruimte, en eerlijk gezegd ik zou er ook gewoon mee kunnen optreden maar al die gekleurde ledjes zien er zo stoer uit :D

WaywardChild
16 september 2016, 16:03
Wat zijn jullie ervaring met de Flyrig 5 en koptelefoon, als ik mijn koptelefoon aansluit krijg ik niet veel te horen behalve iets in de verte ...

fred dons
16 september 2016, 17:09
mijn enige ervaring was op de beurs in Frankfurt en wat me daar opviel was dat het nogal slecht klonkt (als dat mijn einige ervaring was had ik hem nooit gekocht ) Maar anyway, heb je wel een mono-to-Stereo Adapter gebruikt ?

WaywardChild
17 september 2016, 23:16
Het zegt me niets , dus vast niet dan :-)

fred dons
18 september 2016, 11:33
:D de uitgang van fly rig geeft op een stereo headphone alleen signaal naar 1 van de oren, als er ook nog iets niet helemaal goed zit krijg je al snel een matig geluid

WillemdaGuide
19 september 2016, 16:37
Heb deze in Frankfurt getest, werd er niet vrolijk van maar ieder zijn smaak zeg ik dan maar.

fred dons
19 september 2016, 17:00
je hebt hem waarschijnlijk op de koptelefoon getest (anders is niet echt goed mogelijk in Frankfurt) en dat geluid is inderdaad op zijn best redelijk te noemen, het is totaal niet vergelijkbaar met het geluid over een versterker en ik ben blij dat ik hem ook nog een keer "normaal" heb kunnen proberen

WillemdaGuide
19 september 2016, 17:03
Eensch, op de koptelefoon was het vreselijk, maar wat ik me wel afvraag wat dan echt de toegevoegde waarde is van over een versterker spelen icm handig voor op reis ed. Qua koptelefoon deed ie me wat denken aan die eerste Korg Pandorra boxjes.

fred dons
20 september 2016, 10:50
ik zelf nogal een groot effecten board en ik heb geen zin die altijd mee te slepen (nooit eigenlijk :D) en voor de oefenruimte is die RK meer dan voldoende, ik kan mijn geluid maken met nagenoeg iedere versterker die er in de oefenruimte staat (zelfs over de PA) maar daarnaast is het geluid van de OMG (in de RK5) gewoon erg goed en dat was voor mij voldoende om hem aan te schaffen, al het andere was "extra"

MikeD
20 september 2016, 16:49
Ik heb m binnen en inmiddels 1 keer meegenomen naar de repetitieruimte.... de harige kant van de Velcro eronder en op het perzisch tapijt zetten... meer heb je niet nodig (ja.. een stemapparaatje).

dml
20 september 2016, 17:11
Ik heb m binnen en inmiddels 1 keer meegenomen naar de repetitieruimte.... de harige kant van de Velcro eronder en op het perzisch tapijt zetten... meer heb je niet nodig (ja.. een stemapparaatje).

Beetje ouderwets. Die heb je toch allang als app op je smartphone?

MikeD
21 september 2016, 12:50
Beetje ouderwets. Die heb je toch allang als app op je smartphone?

ik ben ouderwets ja want ik heb geen smartphone....