PDA

View Full Version : Hallo hallo



Mappy
24 januari 2014, 16:18
Hee goedendag allemaal,

Was al een tijdje aan het neuzen op dit forum dus maar besloten me ook aan te melden en me te voegen in sommige discussies.
Ik ben Marc, 24 jaar en woonachtig in Wervershoof. Ik ben zo rond mijn 12e begonnen met gitaar spelen door invloeden van mijn broer en vader. Tijdlang gedrumd in een bandje en daarna werd het even angstvallig stil in de muziek wereld.

Zo'n twee jaar terug een band begonnen met wat vrienden alwaar ik gitaar speel en lead vocals; Godis. Op dit moment nog steeds in de beginnende vormen doordat er al veel wisselingen hebben plaats gevonden binnen de bezetting. Op dit moment zijn we een three-man band; drums, bass en ik dan. Wel zijn we aan het overwegen of het misschien een idee is om een tweede gitarist bij de band te zoeken of eventueel een toetsenist.

Muzieksmaak is vrij universeel; als het wat met een gitaar te maken heeft kan ik het sowieso al waarderen, maar thuis luister ik het liefst naar rock, hard rock, metal, prog en dat soort zwaardere meuk.

Afgelopen jaar is de jacht naar gear begonnen. Allereerst een semi-impuls aankoop gedaan op een Marshall Haze 40watt buizen combo. In combinatie met een MXR Fullbore Metal kwam hier toch een aardig metal soundje uit maar na ongeveer een jaar hierop gespeeld te hebben toch besloten te gaan voor het wat grotere werk, de Engl Powerball I.
Hier nog steeds erg tevreden mee, alleen bleek mijn gitaar (Charvel CX250 met een willekeurige single-coil sized Seymour Duncan PU) niet heel lekker te klinken.
Getwijfeld tussen een Les Paul Studio of een Schecter. De Schecter heeft het gewonnen door een goede sound en onweerstaanbare looks dus een Schecter C-1 Plus gekocht, toevallig met Bare Knuckle PUs erin.

Nou, dat was mijn levensverhaal wel denk ik.

Toekomst plannen zijn, ander cabinet (zit te kijken naar Orange 412 v30's), eventueel andere pups in de Schecter en dan wat effect pedaaltjes proberen.

Thanks voor t lezen
Marc

Tabula Rasa
24 januari 2014, 16:43
Welkom. Leuk gehucht trouwens dat Wervershoof. Pas nog op de onderdijk overnacht. Zit trouwens een cafeetje waar ik de beste biefstuk heb gegeten die ik me kan herinneren.