PDA

View Full Version : wat denken jullie hiervan



SonicDeafMonkey
3 juli 2003, 00:51
ik ga binnenkort naar duitsland (musik produktiv) en wil al een tijdje een nieuwe gitaar (ik had erges nog een onderwerp van goeie gitaar van plus minus 1000€) nu dacht ik aan een epiphone les paul standard, met een zakk wylde EMG setje (EMG81 brug, EMG85 hals) en mischien wat nieuwe stemknoppen. weet iemand hoe moeilijk het is om stemknoppen/EMG's te installeren in je gitaar? en zijn er goedkopere stemmechanieken dan de echte gibson vervangingen (want die zijn erg duur, 69 euro)

7th heaven
3 juli 2003, 01:14
heeeeeeeel moeilijk als je geen handen hebt hahaha

ff sereneus gewoon de instructies in de gebruiks aan wijzing volgen en klaar is kees

Nocki
3 juli 2003, 01:39
kan je dan iet beter gewoon een echte gibson kopen en later als het echt nodig is de emg elementen kopen?

Nocki

SonicDeafMonkey
3 juli 2003, 02:24
dat is zo duur. ik wil niet al te veel uitgeven en 670 leek me wel wat.

Chezzy
3 juli 2003, 10:38
Een echte standard is 2000+ (en de Zakk Wylde gitaar zit rond de €5500).

Dat zit iets boven z'n budget lijkt me.

crowdsurfer
3 juli 2003, 10:48
als ik jou was zou ik ff doorspare voor een gibson, dat is wel duur, maar dan heb je ook wel wat

Swan
3 juli 2003, 10:58
ja of tjek zon faded

cas121
3 juli 2003, 12:25
Er zijn zat goeie stemmechanieken voor onder die 69 euro, kijk eens naar schaller, kluson, gotoh, grover, gaan vanaf zo'n 45 euro. Die gibson tuners van 69 komen trouwens gewoon uit de schaller fabriek dus...

pim1234
3 juli 2003, 13:34
je moet dan locking tuners nemen

SiNiSTRaL
3 juli 2003, 14:01
bij actieve emgs moet je niet alleen de elementen vervangen maar ook de volume en tone pots, de input jack en (bij evt ruimtegebrek) een ruimte maken voor 2 (of als je 18v per stuk wilt 4) 9v batterijen

FragDaddy
3 juli 2003, 19:05
bij actieve emgs moet je niet alleen de elementen vervangen maar ook de volume en tone pots, de input jack en (bij evt ruimtegebrek) een ruimte maken voor 2 (of als je 18v per stuk wilt 4) 9v batterijen

ehm je kunt ook 2 elementen op 1 batterij aansluiten. als je 18volt wilt heb je dan wel 2 batterijen nodig jah.

Antal
3 juli 2003, 19:28
dat is zo duur. ik wil niet al te veel uitgeven en 670 leek me wel wat.

Of koop een 2ehands Les Paul Studio. Die moet je op marktplaats wel voor rond de 800 euro kunnen vinden. En Dan heb je echt wel een veel betere gitaar dan een Epi. Dan hoef je ook niet gelijk de elementen te vervangen.

SonicDeafMonkey
3 juli 2003, 19:47
ik heb nog een vraag, waarom is de gibson SG special faded goedkoper dan de SG special in amerika (www.elderly.com) en is bij musik produktiv de faded weer iets van 1000 en de gewone special 888 euro

SonicDeafMonkey
3 juli 2003, 19:48
en ik vind de studio serie echt verschrikkelijk lelijk.. een les paul zonder binding is gewoon geen les paul meer.

Anders Destium
3 juli 2003, 20:10
Als je EMG's gaat doen staat alles in de handleiding, maar je moet dan ook je potmeters gaan vervangen...

Ik weet niet of je ze mooi vind, maar een 2ehands Gibson LP Smartwood vind ik voor het geld een heel coole gitaar. Als je daar dan EMG's inzet ben je ook van het probleem af dat de meeste mensen hebben met die gitaren (een voor een lp wat iel geluid vaak). Tja hij heeft dan wel geen binding, maar het is tenminste een Gibson Les Paul. Een Epi is en blijft een Epi.

Ik zou als ik jou was in ieder geval naar de ESP/LTD Deluxe serie kijken, die hebben bijna altijd stock EMG81 en dan EMG81/EMG85. Veel betere kwaliteit dan een Epi, en ook een stuk exclusiever :)

Als je toch naar Duitsland gaat kun je ook een Japanse Jackson overwegen

Jay Cal
3 juli 2003, 20:14
En een dikke pint bier met een bockwurst!

ff zonder gekheid. Olaf Markfeld bij MP heeft een goede kijk op zaken en hij zal je graag verder helpen.

Greetz!