PDA

View Full Version : Double Muff voeding



Hendriks
24 januari 2014, 09:17
Ik wil deze tussen mijn andere pedalen zetten . Deze muff heeft dus positiv ground , hoe kan ik deze het best op mijn voeding(HB power plant) aansluiten? Aansluitkabel ompolen of heb ik toch een aparte adapter nodig om het storingsvrij te laten werken?

Buzzel
24 januari 2014, 12:49
Ik wil deze tussen mijn andere pedalen zetten . Deze muff heeft dus positiv ground , hoe kan ik deze het best op mijn voeding(HB power plant) aansluiten? Aansluitkabel ompolen of heb ik toch een aparte adapter nodig om het storingsvrij te laten werken?

Apart voeden, of met een gescheiden voeding voeden en de DC-jack intern even omsolderen.

Ik heb zelf wel een paar fuzzjes met positive ground. Ik heb de jack zo bedraad dat deze wel center negative is zodat ik geen gekke kabels nodig heb. Verder werkt het puik met een gescheiden voeding.

jan7
24 januari 2014, 14:04
Wordt hier niet "negative/positive ground" met "center negative/positive plug" verward of verwisseld?
Dus polarity van de ground versus polarity van de jack?
Ik ben er zelf geen held in, maar wat ik er in het verleden over gelezen heb is dat je een 'gound polarity' niet kan omwisselen door de draden van je power plug of socket om te wisselen en dat dit in een daisy chain dus geen uitkomst biedt.

Die oude Double Muff heeft een 3.5mm (1/8 inch) mini plug, net zoals de oude NY reissue Big Muff. Dus een plug met positive tip en negative sleeve. Maar wat grounding betreft is die volgens mij 'gewoon' negative ground, en in een daisy chain heb je enkel zo'n adaptertje nodig.
http://visualsound.net/3-5mm-converter/
http://visualsound.net/wp-content/uploads/2012/08/c35.png

Ik heb onlangs voor 12 euro zo'n oude Double Muff inclusief bijhorende voeding op Ebay gescoord. :)
Een geweldig pedaal dat, afhankelijk van de volumeknop op je gitaar, gaat van boost naar overdrive tot distortion/fuzz.
Ik heb zowel de bijhorende originele voeding geprobeerd als dat adaptertje in een daisy chain en beiden werken evengoed.



Ik wil deze tussen mijn andere pedalen zetten .
Wist je misschien al, maar deze moet echt als eerste pedaal staan, wil je hem horen zoals hij bedoeld is. (anders gaat die dun, scherp en trebly klinken)

onrust nv
31 januari 2014, 13:43
Gewoon een batterij in doen, hij gebruikt volgens mij erg weinig miliamperes