PDA

View Full Version : sweep "tips" ?



quo vadis
3 juli 2003, 00:07
Hey, ik ben nog niet zolang begonnen met het sweep picken dus ik weet er nog niet zoveel vanaf. iemand een leuke site ofzoiets met goede tips en eventueel filmpjes en/of soundclips erbij? iemand ook misschien nog sound tips wat erg cool klinkt bij het sweepen?

Anders Destium
3 juli 2003, 00:15
Als je in deze hoek de zoekfunctie gebruikt kom je een heel eind denk ik, dit onderwerp komt redelijk vaak voor.... Video's zijn vaak van shredders en dus hypersnel, dat is als je er net aan begint vaak redelijk demotiverend :wink:

quo vadis
3 juli 2003, 08:44
ja tuurlijk heb ik wel is filmpjes gezien van die gasten zoals micheal angelo, yngwie ect. ik vind dat alleen maar mooi om te zien en door dat wil ik het juist leren. ik ben iniedergeval zeker geen opgever en ik heb nog jaren de tijd. ik zal iniedergeval even de zoekfunctie gebruiken :P

Barret Wallace
3 juli 2003, 10:47
Als je sweept moet je erop letten dat je handen langs de snaren vloeien gewoon langs de snaren ''raken'' ( spreek uit reken)
je rechterhand maakt een soort verfbeweging over de snaren als het ware


ook moet je erop letten dat je elke noot afzonder speelt dus bij bijv. een a majeur arpeggio geen akkoord pakken en dan dan sweepen maar echt elke noot one by one laten klinken


hier is een oefeningetje die ik een tijdje terug heb gemaakt het begin is erg makkelijk drie noot per snaar sweeps daar kan je wel mee beginnen denk ik :) :

http://members.lycos.nl/shakeel2001/sweeptab.jpg


voor de soundsample :

http://members.lycos.nl/shakeel2001/slordigesweeps.mp3


het is erg slordig gespeeld dus ik weet niet of je er wat aan hebt
ik kan em nu perfect maybe re-record ik em wel

quo vadis
3 juli 2003, 11:13
Ha toevallig, eergister begon ik echt een beetje serieus met sweepen en toen begon ik ook met die eerste paar sweeps van jou :P ik oefen nu alleen nog maar van die kleine dingetjes op de laatste drie snaren.
ik zal iniedergeval wat vloeiender proberen te spelen want ik denk dat ik ze te hard aan sla, maarja nog genoeg tijd om te leren!

quo vadis
3 juli 2003, 11:22
Ha toevallig, eergister begon ik echt een beetje serieus met sweepen en toen begon ik ook met die eerste paar sweeps van jou :P ik oefen nu alleen nog maar van die kleine dingetjes op de laatste drie snaren.
ik zal iniedergeval wat vloeiender proberen te spelen want ik denk dat ik ze te hard aan sla, maarja nog genoeg tijd om te leren!

Barret Wallace
3 juli 2003, 11:27
Ha toevallig, eergister begon ik echt een beetje serieus met sweepen en toen begon ik ook met die eerste paar sweeps van jou :P ik oefen nu alleen nog maar van die kleine dingetjes op de laatste drie snaren.
ik zal iniedergeval wat vloeiender proberen te spelen want ik denk dat ik ze te hard aan sla, maarja nog genoeg tijd om te leren!

hehe je kan trouwens beter eerst met mineur sweeps beginnen die zijn veel simpeler
bijv.

[tab:856d2a9fc2] ----------12p17-12-----------------
------13-------------13------------
--14----------------------14-------[/tab:856d2a9fc2]

telecastermaster
3 juli 2003, 18:57
Kijk ook ff hier:

http://www.chopsfromhell.com/guest_geldschläger2.html

de soundclip klinkt wel erg opmerkelijk overigens

zoek ook even verder op http://www.chopsfromhell.com

cheers

telecastermaster
3 juli 2003, 19:05
Hee Barret,

kun je misshien ook de up en down strokes aangeven op dat plaatje? Ik weet nooit zo goed hoe je dat bij het "keerpunt" moet doen, zeg maar. (Is meen ik ooit wel eens een topic over geweest!?).

Anders Destium
3 juli 2003, 20:25
Je hammert meestal de hoogste noot (dus je slaat hem vaak niet eens aan). Op die manier kan je positie kiezen om weer terug te sweepen. Dus 12 h17

Andere optie:

Als je de hoogste noot wel wil aanslaan maak je een downstroke en doe je een pull-off, dus 17p 12

Negative K3 fan
3 juli 2003, 21:17
zelf sla ik hem altijd aan gevolgd door een pull of, hammer ons gaan niet zo heel erg lekker met mijn afstelling :D

Barret Wallace
3 juli 2003, 21:40
@telecastermaster

Anders dest. legde het al prima uit maar hier ff met de tab erbij



[tab:648c521c49]------------------12h17p12-----------------

------13-------------13------------

--14----------------------14-------
\/ \/ \/ /\ /\[/tab:648c521c49]


downstroke = \/

upstroke = /\


ik doe morgen die van het plaatje nog

telecastermaster
3 juli 2003, 22:22
zo doe ik het inderdaad :)
Fijn om te merken dat jullie het ook zo spelen. (bevestiging is een daad van liefde, zei mijn dominee ooit :wink: )

Thanks

Barret Wallace
4 juli 2003, 09:39
ah ok dan 8-)

is het dan nog nodig om het bij die andere erbij te zetten nee toch??
want het patroon blijft hetzelfde zeg maar

telecastermaster
4 juli 2003, 10:58
Nee hoeft niet. Ik ben d'r al uit. Bedankt!!!

Maiden Michiel
4 juli 2003, 12:31
Inderdaad, eerst die simpele mineur sweeps oefenen, als je de slag te pakken hebt de andere majeur/mineur sweeps op 3 snaren. Als dat goed gaat probeer je Malmsteen diminished en 5 snaar sweeps