PDA

View Full Version : 9,5 inch radius fretting out?



mennen08
23 januari 2014, 19:05
Hee allemaal..

Fretting out komt meestal bij een 7,25 neck voor.
Maar mijn cs strat met een 9,5 neck heeft dit ook (13/14 uitermate weinigvan de 15/17 positie dunne e zodra ik 1,5 toon wil benden)
De rest van plekken heeft hij dit niet

Hij is overigens perfect afgesteld 2 maanden geleden nog gebeurt en laten controleren door een second opinion in een andere muziek winkel. frets zijn ook even hoog etc..

Is dit ook fretting out of kan het iets anders zijn

jutter
23 januari 2014, 19:07
Hoe hoog staan je snaren dan?

mennen08
23 januari 2014, 19:10
Uhm, niet te hoog maar ook niet te laag.. heb ze niet opgemeten.. maar hij was bij aankoop gewoon goed afgesteld dus daar is niks aan veranderd

YannickH
23 januari 2014, 19:11
als hij goed staat afgesteld had je nu dit topic niet moeten maken.
heb je het gewoon door een verkoper laten afstellen of door iemand die er ECHT verstand van heeft?

jutter
23 januari 2014, 19:14
Kan zijn dat hij wat verlopen is. Op het forum en ook elders staat goed beschreven hoe je zoiets makkelijk zelf kan nameten en bijstellen. Koop een setje voelermaatjes voor 2,50 en je kan het voortaan helemaal zelf, echt waar! En als het niet lukt dan zijn er hier vast wel mensen die bij jou in de buurt wonen en je graag willen helpen.

barno
23 januari 2014, 19:18
zeer waarschijnlijk is het het fretwerk. juiste die ene fret kan bij een val een slagje gekregen hebben waardoor ie net een fractie lager zit.

mennen08
23 januari 2014, 19:24
als hij goed staat afgesteld had je nu dit topic niet moeten maken.
heb je het gewoon door een verkoper laten afstellen of door iemand die er ECHT verstand van heeft?

iemand die er echt verstand van heeft ja!!

guitarkid
23 januari 2014, 19:31
Grappig, ik wist niet dat je dit verschijnsel zo noemt. Weer wat geleerd. :cheerup:
Heb er overigens geen last van op mijn Strats!

Tabula Rasa
23 januari 2014, 19:34
Hoe boller de toets hoe sneller je er last van hebt. (zeker bij een lagere actie) Als het alleen in het gebied 13e tot 17e positie voorkomt, dan denk ik meteen aan fretwerk. Sowieso is het niets anders dan fretwerk, omdat de snaren op de frets doodslaan. Dus: aktie omhoog of na laten kijken en mogelijk een fractie laten levellen of een uitstekende fret iets laten bewerken,.

mennen08
23 januari 2014, 21:19
ze slaan niet doden lopen alleen aan.. vindt t best irritant bij de bends van 1,5 of meer

jutter
23 januari 2014, 23:04
ze slaan niet doden lopen alleen aan.. vindt t best irritant bij de bends van 1,5 of meer

Doden mag je ook niet slaan.

guitarkid
24 januari 2014, 09:26
ze slaan niet doden lopen alleen aan.. vindt t best irritant bij de bends van 1,5 of meer

Het hoort er waarschijnlijk een beetje bij als de radius 7.25 is. Ik bedoel dan dat heel licht aanlopen, niet het doodslaan idd. Het valt mij op dat wanneer ik bijv. het intro van "Shine on..." van Pink Floyd speel, bij mij de snaar even aanloopt op precies dezelfde momenten als op de plaat. En dat zijn forse bends in een aantal gevallen. Nou, als het mag bij Gilmour, dan mag het ook bij mij.... :)