PDA

View Full Version : Mendel // Messengers II [videoclip]



Bloodline
23 januari 2014, 01:35
Videoclip voor mijn nieuwe solo release "Shaking Hands With The Devil".
Nummer heet Messengers II en de clip kun je hieronder bekijken, en mocht je het tof vinden kun je de cd halen bij www.mendelian.bandcamp.com :)!

Geniet ervan zou ik zeggen:


http://www.youtube.com/watch?v=8PWKuz2GiaQ

Fusion
23 januari 2014, 09:00
Wauw. Ik ga maar traingel spelen denk ik. Good busy man! Er vet gespeeld. Gooi snel eens een tutorial voor die getapte arpeggios online :) Waar komt de titel/sample vandaan? Zit daar nog enige bijzondere gedachte achter?

pasqual
23 januari 2014, 22:21
Super gaaf! En wauw! Mocht je dit ooit live brengen, hoe ga je dit allemaal onthouden? Dat stuk vanaf 2.10 is echt te gek. Een mooie opbouw zit hierin met al dat getap!

TimoSomers
24 januari 2014, 09:20
Hij is weer fijn!!

Fusion
24 januari 2014, 11:10
Als ik als leek wat tips mag geven: die te gekke slagpartij die je heel hoog op de hals speelt is bijna niet te horen, daar had je mix-technisch denk ik iets mee kunnen doen. En verder val je wel heel vaak terug op diminished arpeggios. Maar goed, als ik ze zo goed als jij had kunnen spelen had ik ze nog vaker gebruikt haha.

HaroldA
24 januari 2014, 11:21
Komt ie ook op Google music en of Spotify?

Luc-O
25 januari 2014, 20:20
\M/ \m/ Veruit het beste wat ik de laatste jaren op instrumentaal gitaargebied heb gehoord. Op shake hands with the devil na dan.. ;-)

Bloodline
25 januari 2014, 22:18
Wauw. Ik ga maar traingel spelen denk ik. Good busy man! Er vet gespeeld. Gooi snel eens een tutorial voor die getapte arpeggios online :) Waar komt de titel/sample vandaan? Zit daar nog enige bijzondere gedachte achter?

Je bedoelt die gesproken sample? Zelf gemaakt met zo'n computer "type wat je wilt en ze spreekt het" programma :).
Shaking hands with the devil vond ik cool klinken, comedian Bill Burr heeft het in zijn stuk over most difficult job in the world.

Bloodline
25 januari 2014, 22:20
Als ik als leek wat tips mag geven: die te gekke slagpartij die je heel hoog op de hals speelt is bijna niet te horen, daar had je mix-technisch denk ik iets mee kunnen doen. En verder val je wel heel vaak terug op diminished arpeggios. Maar goed, als ik ze zo goed als jij had kunnen spelen had ik ze nog vaker gebruikt haha.

mega thanks voor je tips, kan ik echt wat mee!
Ben het idd eens met je over de mix, maar na maanden mixen hoor je zulke details niet meer (ik iig). Zal bij de volgende plaat op letten, thanks!

Je commentaar over diminished arpeggio's klopt idd ook, probeerde in dit nummer iig wel wat chromatica te verwerken :)!

Zeer bedankt!

Bloodline
25 januari 2014, 22:21
Komt ie ook op Google music en of Spotify?

Hij komt (als het goed is, en tunecore meewerkt) 29 januari op Itunes, Google Play, Amazon en Spotify.

Han S
26 januari 2014, 00:01
Je bent een van de beste gitaristen van dit forum, of het mooi is? Kwestie van smaak, maar ik ben zeer onder de indruk van je skills als gitarist. Het camerawerk word ik scheel van, maar dat zal wel komen omdat ik een ouwe lul ben want dat heb ik ook met de skills van de meeste moderne camera mannen/vrouwen in allerlei programma's, geen moment rust meer te zien en het lijkt allemaal gedaan te worden met een telefoontje.

Wat ik me ook afvraag: heeft die gitaar een ingebouwde zender?

Bloodline
26 januari 2014, 20:02
Je bent een van de beste gitaristen van dit forum, of het mooi is? Kwestie van smaak, maar ik ben zeer onder de indruk van je skills als gitarist. Het camerawerk word ik scheel van, maar dat zal wel komen omdat ik een ouwe lul ben want dat heb ik ook met de skills van de meeste moderne camera mannen/vrouwen in allerlei programma's, geen moment rust meer te zien en het lijkt allemaal gedaan te worden met een telefoontje.

Wat ik me ook afvraag: heeft die gitaar een ingebouwde zender?

Hahahaha! Thanks! Een van de beste dat weet ik nog niet zo, alleen Boudewijn al speelt mij er 3x uit.
En hehe was gewoon playback, geen inbouwde zender!