PDA

View Full Version : HNAD Mesa Dual Rectifier



Jasper.
22 januari 2014, 21:47
Zo, gisteren even naar Amersfoort geweest. De JCM900 werkt al een tijdje niet meer voor de muziek die we spelen. Begon me wat te ergeren. Dus ik zat al een tijdje te denken aan een andere amp. De meest interessante leken me een 5150 achtige of een Mesa Rectifier.
Nadat ik aan een bekende van me gevraagd had of er veel verschil in types 5150 zit (hij had een boel van die amps eens naast elkaar in een shootout gehad) deelde hij me mede dat hij zelf een Dual Rectifier te koop had. Hij speelt er zelf ook op (hij had er twee door inruil) en de andere gitarist van de band speelde over een 6505+. Ik kon wel even langskomen tijdens het oefenen om ze beide op oorlogssterkte te horen. Dus maar even langs geweest gisteren. En wat een geweldige amp die mesa. Gelijk een dikke grijns op mijn gezicht die de 6505 er ook niet meer af kon halen. Ook een goede amp hoor, alleen heel anders en de mesa ligt me veel beter. Na even spelen natuurlijk mee naar huis genomen :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/842/xtfi.jpg

Alleen de V30's waarmee ik hem getest heb passen toch beter bij de mesa dan de greenbacks die ik zelf heb. Dus die moet ook nog eens even worden ingeruild :D Maar al met al dik tevreden.

Morgen bij daglicht betere foto's. Als ik iig mijn gitaar kan wegleggen :D Die dikke grijns van gisteren is nog niet weg geweest. :D

jutter
22 januari 2014, 23:31
:crazyhappy:



...............

almarvk
23 januari 2014, 09:23
Lekker hoor, je kon de verleiding dus niet weerstaan? Lekkere upgrade ook van je JCM naar een DR! :D

Een 5150 blijf ik een fijnere scheur hebben, maar een Mesa lijkt me iets veelzijdiger.

Max W. De Vries
23 januari 2014, 11:33
Welcome to the club! Het is een fijne club, je wil nooit meer anders.



...

Tot je toch weer wat anders wilt. :)

tommus42
23 januari 2014, 12:01
Rectifier? Mmm, altijd een zwaktebod:D. Maar gefeliciteerd, altijd leuk, een nieuwe sound:ok:.
Wat de luidsprekers betreft, ben op zoek naar twee greenbacks, wil ik wel van je overnemen. Heb trouwens eventueel twee V30-achtigen, zie sig, weet niet in hoeverre je merkvast bent:). Als je een nette prijs krijgt bij inruil, doen, anders pm even.

Jasper.
23 januari 2014, 14:01
Thanks :) Ik kan me voorstellen dat mensen de peavey goed vinden hoor. Ik ook, maar ik prefereer toch de mesa.

Sorry Tommus, ik houd liever de 4x12 compleet en verkoop die zo. Heb al een aantal gegadigden.

YannickH
23 januari 2014, 14:38
Superversterker die dual recto! Ikzelf speel er bijna 2 en half jaar op nu.
Ik gebruikte een 4x12 oversized mesa cab en daar kon je alles mee opblazen. Ik heb deze inmiddels verkocht want het was te zwaar en was dat verslepen beu.
Ik gebruik nu een mesa 2x12 en ik zou geen andere meer willen!
ik heb trouwens mijn dual rec op 50 watt staan.
Veel speelplezier man!

Jasper.
23 januari 2014, 14:57
Ben wel benieuwd naar ervaring van od pedaaltjes voor de mesa. Als boost voor de dist. kanalen.
Zelf heb ik een zelfgebouwde lovepedal met wat mods. Tubescreamer achtige. Maakt het een stuk strakker maar dat ding valt bijna uit elkaar.
Ik zie een hoop Ibanez/Maxon TS9/TS808 ervoor. Wat is het verschil tussen de twee? En zijn er nog andere goede suggesties?

YannickH
23 januari 2014, 15:12
Ik heb altijd een ts9 gebruikt met de mesa. Ik heb ook een lovepedal kalamazoo gehad en die vond ik dan weer niet zo super. Die ging super op mijn fender deluxereverb maar op de mesa niet. Ookal wou je clean met een randje of een lichte overdrive dan kon je het beter uit je amp zelf halen.

Jasper.
23 januari 2014, 20:21
Ok bedankt, de lovepedal van mij is een eternity clone. Het gaat me eigenlijk alleen om de distortion kanalen strakker te maken. Als boost dus. Gain dicht, lvl open. Ben wel benieuwd naar het verschil tussen TS808 en TS9.

Misery Signals
23 januari 2014, 21:00
De Maxon OD808 is het bedrijf/pedaal dat de Ibanez pedaaltjes vroeger maakte en het merk dat ze nu trouw aan het origineel maakt. En voor dik 100 Euro nieuw te kopen ook nog.

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/89975/3/Maxon-OD808-Overdrive.jpg

MS

RoelSmoel
23 januari 2014, 21:35
Leuk spul!
Veel plezier ermee!

Jasper.
30 januari 2014, 17:17
En een cabje gekocht. In eerste instantie om wat makkelijker thuis te kunnen spelen. Zon 412 is wel erg lomp om elke week weer naar boven te sjouwen na de repetitie. Maar ik ga hem eerst ook in de band gebruiken. Het plan was om eerst gewoon heel rustig dan op zoek te gaan naar een 412. Maar hij bevalt me prima eigenlijk. Ik overweeg zelfs om als hij het op hoog volume in de band goed volhoud er een tweede bij te nemen.

Het is de Harley Benton g212 Vintage. Met twee V30's dus. Voor 200 euro heel veel cab:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/46/0k34.jpg

YannickH
30 januari 2014, 23:04
ik heb net dezelfde combinatie gehad toen ik net mijn rectifier had.
klonk niet verkeerd tot ik een mesa cab kocht... heb die harley benton weggegeven aan een vriend.

Max W. De Vries
31 januari 2014, 09:21
Precies wat Yannick zegt. Ik heb verschillende 2x12"s gehoord, maar die Mesa Cabs hebben wel echt heel veel oomph en ruimte hoor, dat was mij het extra geld wel waard.

Misschien een idee om die te doen voor on stage en de HB voor thuis erbij te houden?

Soulflyhigh
5 februari 2014, 19:57
Ik had mijn 6505+ nog niet op standje oorlog hoor :) cool dat je er blij mee bent. Mesa's reageren erg goed op OD pedalen. Eigenlijk alle tubescreamer varianten doen het goed. Ik heb zelf de TS9 en ben er erg blij mee. Ik heb alleen geen Mesa ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk