PDA

View Full Version : Souris du jour



Harald
22 januari 2014, 19:22
And once again for something completely different! van scratch in minder dan een half uur. Het geluid had ik wel al eerder uitgezocht. Daar zat beduidend meer tijd in.... enjoy!

https://soundcloud.com/harald-koll/souris-du-jour

Ernest01
22 januari 2014, 21:41
Prachtig nummer ! Leuk, dat verrassende begin.
Heeft een mooi Chinees - Japans ? - sausje er overheen.
Mooie klank van die gitaren ook.
Moet ik mij misschien toch maar meer in elektrische gitaren verdiepen....

Fusion
23 januari 2014, 08:45
Mooi! Had zo op als tussentrootje op Vai's "Flex-Able" kunnen staan :)

Harald
23 januari 2014, 10:58
Thanks!

Chinees Japans, je bent de tweede met zo'n associatie. Grappig :)

Vai heeft dat idd. al eerder gedaan. Wel met een andere setting qua harmonizer. Flex-able heeft best een paar gave nummers trouwens. Salamanders in the sun is schitterend :)

Fusion
23 januari 2014, 13:45
Kleine gitaarnerd correctie: *alle* nummers op Flexable zijn goed ;)

Tupelo
25 januari 2014, 10:45
Het klinkt voor mij een beetje als e.o.a. Moog synth loopje, geschikt voor een Air album ofzo.

Harald
26 januari 2014, 22:27
Thanks, Air ken ik niet. Moog, die getransponeerde noten hebben wel iets syntherigs. De controlemogelijkheden van een Moog mis je dan weer. Maar goed ook, gitaarspelen is al moeilijk genoeg.

Tupelo
26 januari 2014, 22:38
Think you must like Air.
Komt zo hier en daar wel een klein beetje fingerpickin' bij kijken, en 't heeft ook aardig wat groove.
Moon Safari, 10.000 hz radio.. erg muzikale albums door een stel goede muzikanten, goed evenwicht tussen daadwerkelijk spel, en wat electronica kan betekenen.

Fusion
27 januari 2014, 12:02
Air is geweldig.

Duhsjaak
4 februari 2014, 20:31
Air is geweldig.

Klopt. Koll is beter.
So Sor (zeg maar)

Vriendelijke groet, Gus

Jedeel
5 februari 2014, 00:01
Volledig met Gus eens!!!

Harald
5 februari 2014, 09:27
Bedankt! Bleek trouwens toch iets van Air te kennen. Aangenaam, goed om aan te horen die plaat van Air. Maar ook niet dat ik gelijk alles van ze wil horen. Vind de link ernaar wel onverwacht overigens. Maar goed, mijn eigen hersens kennende kunnen associaties soms raar gaan.