PDA

View Full Version : Peavey 5150 212 combo 2e hands vs 6505+ 112 combo nieuw



mitzdaking
22 januari 2014, 15:04
Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
Ik ben in de mogelijkheid om voor een goede prijs een Peavey 5150 te kunnen kopen. 2e hands natuurlijk. Heeft net een volledige servicebeurt gehad. Alleen nu kan ik van een vriend een 6505+ 112 combo over nemen voor ongeveer 150 euro minder. Nu is die versterker in nieuwstaat, en de 5150 natuurlijk gebruikt. Maar zit er heel veel verschil qua geluid en kwaliteit tussen de twee?

Ervaringsdeskundigen zijn welkom.
Alvast bedankt
Mitch

arjanb01
22 januari 2014, 15:26
Hallo allemaal, ik heb een vraagje.
Ik ben in de mogelijkheid om voor een goede prijs een Peavey 5150 te kunnen kopen. 2e hands natuurlijk. Heeft net een volledige servicebeurt gehad. Alleen nu kan ik van een vriend een 6505+ 112 combo over nemen voor ongeveer 150 euro minder. Nu is die versterker in nieuwstaat, en de 5150 natuurlijk gebruikt. Maar zit er heel veel verschil qua geluid en kwaliteit tussen de twee?

Ervaringsdeskundigen zijn welkom.
Alvast bedankt
Mitch

Volgens mij heeft de 6505+ aziatische onderdelen en de ouwe 5150 is van betere onderdelen gemaakt. Ik vind de klank van de oudere 5150 opener dan die 6505+, die errug gecompressed in dichtgesmeerd klinkt. Een lekkere crunch haalde ik er niet uit.
Ik zou voor de 5150 gaan, zeker gezien het kleine verschil in prijs.

Montecristo
22 januari 2014, 16:57
Het verschil is neem ik aan ook 2 x 12" vs 1 x 12"?

Ik zou 100% voor die 5150 2 X 12" gaan.

Max W. De Vries
22 januari 2014, 17:04
Ik onderschrijf bovenstaande meningen. 5150 all the way, en dan helemaal als het een 2x12" is.

lcvanderhelm
22 januari 2014, 17:09
Hou er alleen rekening mee,dat de 5150 loodzwaar is.

Misery Signals
22 januari 2014, 18:03
Die nieuwe 6505+ klinkt een dik pak minder dan zon 5150 combo vind ik. Is zon 5150 sowieso niet altijd 2x12?
Die extra speaker alleen al verantwoordt voor een deel de meerprijs, laat staan het logo en de herverkoppwaarde. Tweedehands is de 5150 normaal even duur als die 6505+ nieuw geloof ik.
Ik zeg ook 100% zeker de 5150

MS

mitzdaking
22 januari 2014, 19:07
Hou er alleen rekening mee,dat de 5150 loodzwaar is.
Hij weegt inderdaad net zo veel als Erica Terpstra op een sloopkogel. Maar er zal zowieso niet veel mee gesjouwd worden dus dat zal niet het probleem zijn.

Ik heb alleen gehoord dat de stock sheffield speakers niet super zijn en dat ze veel beter klinken met V30 speakers. Klopt dit?

Misery Signals
22 januari 2014, 19:21
Dat is persoonlijke smaak maar met ongeveer dezelfde speakers vallen ze het beste te vergelijken, niet? De Sheffield klinkt iets donkerder, doffer en droger in het laag dan een V30 vind ik.

MS

Montecristo
23 januari 2014, 11:05
Hij weegt inderdaad net zo veel als Erica Terpstra op een sloopkogel. Maar er zal zowieso niet veel mee gesjouwd worden dus dat zal niet het probleem zijn.

Ik heb alleen gehoord dat de stock sheffield speakers niet super zijn en dat ze veel beter klinken met V30 speakers. Klopt dit?

Zijn dat dezelfde speakers als die in de originele 5150 cabs? Bij mijn eerste kennismaking met de 5150 in een studio hadden ze de bijbehorende CAB, hoewel ik zelf altijd met de 5150 over een stock 1960A gespeeld, vond ik de 5150 veel strakker en mooier in het laag dan de Marshall.

peter_heijnen
23 januari 2014, 13:47
Erica Terpstra op een sloopkogel.
Aargh, ik ben blind.....

Dirk_Hendrik
23 januari 2014, 18:39
Volgens mij heeft de 6505+ aziatische onderdelen

Aaargh, en weer een volgende voorbeeld van ononderbouwde hearsay bull.

eeh,
5150

Misery Signals
23 januari 2014, 19:23
Aargh, ik ben blind.....

Wij hebben dan weer Maggie de Block op een sloopkogel...

MS

Terminus
24 januari 2014, 18:17
Aaargh, en weer een volgende voorbeeld van ononderbouwde hearsay bull.

eeh,
5150
De 6505 112 is wel degelijk Aziatisch. De head niet.

arjanb01
24 januari 2014, 18:29
Aaargh, en weer een volgende voorbeeld van ononderbouwde hearsay bull.


eeh,
5150

Hoef ik niet te onderbouwen, want de 112 6505 is Aziatisch, want ik heb hem zelf getest en bekeken.

Dirk_Hendrik
24 januari 2014, 19:00
Kijk, daar heb je dus je eerste onderbouwing. Was dat nou zo lastig?

Intussen impliceer je wel dat appaten die niet Aziatisch zijn ook geen Aziatische onderdelen bevatten. Daarnaast impliceer je (hoewel ik het bijna een stelling wil noemen) dat een apparaat met "aziatische onderdelen"inferieur is aan een apparaat met... watvoor onderdelen eigenlijk? (ik vermoed Amerikaans?).

En als je dan een beetje gaat rondkijken waar je onderdelen kunt sourcen... ontkom je niet aan die "inferieure aziatische" onderdelen.

Neemt overigens niet weg dat ik erg benieuwd ben watvoor vak je uitoefent Arjan. Ik loop al een aardige tijd professioneel in de elektronicabranche rond maar de kunst en kunde van bij onderdelen meteen kunnen bepalen uit welk werelddeel ze komen, laat staan daar een kwaliteitsoordeel over te kunnen vellen, gaat me maar in zeer beperkte mate lukken.

Misery Signals
25 januari 2014, 01:26
En dan nog, een 5150 is nu ook niet echt bepaald goed gemaakt. Een 5150/6505 is eigenlijk gewoon een budget amp die ondanks zijn vaak voorkomende kuren en geruis een lekkere sound heeft.
Een 120 W metal amp voor zo'n laag bedrag "Made in USA" klinkt meer in de oren als "Assembled of zelfs extremer QC in USA".

MS

Dirk_Hendrik
25 januari 2014, 09:35
Een 120 W metal amp voor zo'n laag bedrag "Made in USA" klinkt meer in de oren als "Assembled of zelfs extremer QC in USA".
MS

Eens. Volledig. Maar da's nog steeds iets anders dan een waardeoordeel of kwaliteitsoordeel vellen over de kwaliteit op basis van de produktielocatie van de onderdelen. Texas Instruments produceert al decennia in de Fillipijnen en Maleisie. Geen hond die er over klaagt maar blijbaar zouden ze betere onderdelen maken als diezelfde produktielijn in de US zou staan... om maar een voorbeeld te noemen.

arjanb01
25 januari 2014, 09:47
Kijk, daar heb je dus je eerste onderbouwing. Was dat nou zo lastig?

Intussen impliceer je wel dat appaten die niet Aziatisch zijn ook geen Aziatische onderdelen bevatten. Daarnaast impliceer je (hoewel ik het bijna een stelling wil noemen) dat een apparaat met "aziatische onderdelen"inferieur is aan een apparaat met... watvoor onderdelen eigenlijk? (ik vermoed Amerikaans?).

En als je dan een beetje gaat rondkijken waar je onderdelen kunt sourcen... ontkom je niet aan die "inferieure aziatische" onderdelen.

Neemt overigens niet weg dat ik erg benieuwd ben watvoor vak je uitoefent Arjan. Ik loop al een aardige tijd professioneel in de elektronicabranche rond maar de kunst en kunde van bij onderdelen meteen kunnen bepalen uit welk werelddeel ze komen, laat staan daar een kwaliteitsoordeel over te kunnen vellen, gaat me maar in zeer beperkte mate lukken.

Ik heb alleen een waardeoordeel over de klank gegeven en vind de Aziatische versie minder mooi klinken. Over de bouw en constructie heb ik nooit een waardeoordeel gegeven alleen aangegeven dat die onderdelen uit Azië komen. Het woord goed of slecht over de onderdelen en de constructie heb ik nooit gegeven, puur over de klank. En die valt in het voordeel uit van de US versie, maar dat is persoonlijke voorkeur.
O ja, ik heb een commerciële baan bij een technisch kunststof bedrijf.😉

peter_heijnen
25 januari 2014, 11:13
Over de bouw en constructie heb ik nooit een waardeoordeel gegeven alleen aangegeven dat die onderdelen uit Azië komen. Het woord goed of slecht over de onderdelen en de constructie heb ik nooit gegeven

lutser....


Volgens mij heeft de 6505+ aziatische onderdelen en de ouwe 5150 is van betere onderdelen gemaakt.

arjanb01
25 januari 2014, 13:01
Ja idd, stom van me. Bedankt voor het herinneren aan mijn uitspraak, Peter!
Ik zal beter op m'n woorden letten.

mitzdaking
25 januari 2014, 13:14
Heren, heren, rustig aan.
Het draait mij er alleen om welke amp het beste geluid geeft.
Ik weet dat de speaker die er in de 6505+ 112 zitten nogal slecht is, en dat de buizen ook waarschijnlijk vervangen moeten worden voor JJ'S. Dat is zo al een kostenpost van 200 euro. Maar de 5150 heeft zijn leeftijd tegen zich met het risico dat er met een grote beurt er ook zo'n 200 euro aan onderdelen en arbeidsloon in komt te zitten.

Het draait me dus gewoon puur om toon, welke amp heeft dat echte metal geluid (daarom koop ik hem ook)
En dat piepen, ach niets dat een goede noise gate niet op kan lossen.

Jasper.
25 januari 2014, 16:09
Ik heb met beide versterkers geen ervaring (Heb de 6505+ top van de week eens gehoord, maar that's it.) maar heb me laatst wel een beetje ingelezen over de peaveys. Volgens mij vinden de meeste de high gain sounds van de 5150 over het algemeen beter. Ik hoorde van de 6505+ eigenaar dat de + versie een verbeterd clean heeft. Persoonlijk denk ik dat je met beide amps je doel goed bereikt en dat de sound erg vergelijkbaar is. Het zal wel wat een kwestie van smaak zijn.

Als ik zelf moest kiezen zou ik daarom voor de 5150 gaan. Vooral vanwege de extra speaker. Dat zou voor mij denk ik vrij zwaar tellen.

HaroldA
25 januari 2014, 16:17
Maar de 5150 heeft zijn leeftijd tegen zich met het risico dat er met een grote beurt er ook zo'n 200 euro aan onderdelen en arbeidsloon in komt te zitten.

Voor buizen, of iets anders?

mitzdaking
26 januari 2014, 11:15
Voor buizen, of iets anders?

Natuurlijk de buizen. Maar eventueel ook Potmetertjes komen kijken als het zo'n oude amp is.

Dirk_Hendrik
26 januari 2014, 11:42
Ja idd, stom van me. Bedankt voor het herinneren aan mijn uitspraak, Peter!
Ik zal beter op m'n woorden letten.

:soinnocent:

+ 10 tekens

Braindead
27 januari 2014, 18:49
Wat Jasper zegt: een 6505+ is weer net even anders dan een 5150. Een iets beter clean en wat smoothere gain (de meeste mensen vinden de 5150 gain lekkerder). Over de kwaliteit van de 5150 zou ik me niet te druk maken. Er wordt hier wel geluld over goedkoop e.d. maar 5150's gaan echt wel even mee. Ruisen ja, maar wel build like a tank.

Overige aspect dat meespeelt is of je dus een loeizware 5150 combo wilt of een 6505+ met los boxje met slechts 1 speakertje.

ps: persoonlijk zou ik de 5150 nemen (ook soundwise) maar wel afhankelijk van of je hem kan vervoeren/tillen etc.

ACSlater
27 januari 2014, 19:19
Als ik zelf moest kiezen zou ik daarom voor de 5150 gaan. Vooral vanwege de extra speaker. Dat zou voor mij denk ik vrij zwaar tellen.

Of bedoel je tillen? De 5150 2x12 is echt loodzwaar. Maar goed, omdat ik toevallig met dezelfde vraag rond liep en wat heb gegoogled, hier het verlossende antwoord:

The 5150II and 6505+ have different circuits than the 5150 and 6505. They have an extra tube in the pre-amp for the clean section, as well as channel independent eq's (which is nice), but some people don't think the overdrive channel sounds as good. I've tried them both, I own a 5150 and my friend has a 6505+ and I don't notice a difference. Here's an article from the eurotubes website:

"Peavey 5150 II and 6505+

The 5150 II and 6505+ are the same amps and fall into the love it or hate it category. I get calls and emails all the time from players who sold or traded their original 5150's off for the 5150 II or 6505+ and the question is always, "how do I get my 5150 II or 6505+ to have the balls my 5150 had?" Unfortunately the answer is you can't get there from here... The voicing on these amps is totally different than the original 5150 and Peavey choose to basically neuter the 5150 II. It simply does not have the low end grunt and raw sound that the original had. This is not bad, its just different and you will find plenty of players who love the 5150 II."

mitzdaking
28 januari 2014, 16:39
Ik heb mijn beslissing gemaakt!
Het is wel een 5150 geworden, maar niet die van Peavey.
Ik heb uiteindelijk een 5150 III met het bijpassende gehaald van EVH. Ik kreeg dezelfde agressie mee met deze amp als bij de 5150 en ik heb ook meteen een stuk meer veelzijdigheid meegekregen. En ik moet zeggen, hij klinkt echt fantastisch. Ik heb een blijvertje gevonden :)

Bedankt allemaal.

ACSlater
28 januari 2014, 19:48
Ik heb mijn beslissing gemaakt!
Het is wel een 5150 geworden, maar niet die van Peavey.
Ik heb uiteindelijk een 5150 III met het bijpassende gehaald van EVH. Ik kreeg dezelfde agressie mee met deze amp als bij de 5150 en ik heb ook meteen een stuk meer veelzijdigheid meegekregen. En ik moet zeggen, hij klinkt echt fantastisch. Ik heb een blijvertje gevonden :)

Bedankt allemaal.

Oké fijn voor je maar ik wil foto's zien! :)

mitzdaking
28 januari 2014, 23:06
Oké fijn voor je maar ik wil foto's zien! :)
http://i60.tinypic.com/15g7ig.jpg
Alstu

Misery Signals
29 januari 2014, 21:29
Je hebt de vraagprijs toch niet gegeven? Ik vond 1500 Euro voor deze combi wel heel erg duur op de advertentie. Amp van 975 en cab van 340 nieuw of zo...

MS

mitzdaking
30 januari 2014, 11:58
Je hebt de vraagprijs toch niet gegeven? Ik vond 1500 Euro voor deze combi wel heel erg duur op de advertentie. Amp van 975 en cab van 340 nieuw of zo...

MS

Nee :)
Ik heb mijn Schecter Blackjack C1 FR uit 2008 ervoor geruild met een bijbetaling van 300 euro.

arjanb01
30 januari 2014, 12:21
Je hebt de vraagprijs toch niet gegeven? Ik vond 1500 Euro voor deze combi wel heel erg duur op de advertentie. Amp van 975 en cab van 340 nieuw of zo...

MS

Precies, 1500 euro kost de set nieuw nog niet eens. Ik zou er totaal hooguit 900 euro voor gegeven hebben.

mitzdaking
30 januari 2014, 12:36
Precies, 1500 euro kost de set nieuw nog niet eens. Ik zou er totaal hooguit 900 euro voor gegeven hebben.

True, daarom was 1500 ook te veel.
1309 euro is de set nieuw (bij Musicstore in ieder geval) en er zitten een paar op maat gemaakte flightcases bij (van ZEER goede kwaliteit moet ik zeggen) a prijs van rond de 500 euro. Een totaalprijs van 1809 euro.

Ik ben ongeveer voor de gehele set 800 euro kwijt geweest (ik had mijn schecter voor een deel gekregen gekregen van mijn ouders back in the day)

*En het feit komt erbij dat de gehele set pas 10 maanden oud is. Ik ben al met al dus wel wat beter uit dan een 5150 van 10+ jaar oud

arjanb01
30 januari 2014, 12:54
Inderdaad goeie deal ! Leuk setje en je kan zo on the road !

mitzdaking
30 januari 2014, 12:56
Inderdaad goeie deal ! Leuk setje en je kan zo on the road !

Als ik ooit zo goed zal worden inderdaad ^^
Ik heb nu alleen wel een gitaar minder, maar dat komt met de tijd wel goed.

ACSlater
30 januari 2014, 18:11
plaatje
Alstu

Nice! Leuke deal gescoord dus.

Braindead
31 januari 2014, 16:03
Niet lullig bedoeld (want de amp is ook mooi) maar:


Wat een mooie flightcases! Ben je wel meteen klaar zo.

RedBuell
1 februari 2014, 00:36
Heb ook de verkoper van deze amp gemaild, helaas niet te koop zonder de flightcase en stevig aan de prijs. Dan koop ik liever een nieuwe.

Hoe bevalt de 5150III 50w? Ik heb mijn 5150II met 2x12 cab verkocht omdat ik een kleinere set up wilde. Ik heb op een jamsessie over een Mesa Stiletto Ace combo gespeeld en was erg tevreden over de dynamiek van de versterker de footswitch zat er niet bij maar met de volume pot van de gitaar van clean naar scheuren ging echt geweldig alleen is dat ding zo verrekte zwaar. Daarom toch weer kijken naar een 5150III 50w, ik zou graag willen weten of de versterker goed reageert op de volume knop van de gitaar en op de manier van aanslaan. Ze zijn lastig uit te testen, ik geloof dat er in Houten een zaak zit die ze heeft. Zal er binnenkort eens langs gaan.

arjanb01
1 februari 2014, 07:26
Ik heb over zowel de ii als iii gespeeld. Het enige wat me altijd tegengehouden heeft die amps te kopen was juist dat, van brute scheur naar clean met volume knop. Onmogelijk. Ook een lekkere open blues crunch kreeg ik er niet uit. Ook niet op kanaal 2. Voor metal en rock heerlijke amps, maar voor crunch sounds niet geschikt. Zou ik eerder voor een stiletto gaan, dan maar meer gewicht. En volgens mij zitten er ook goeie wielen onder, anders monteer je die erop.

RedBuell
1 februari 2014, 11:28
De clean van mijn 5150II vind ik nu naderhand ook echt niet voldoen. Met mijn bandje gebruiken ik weliswaar amper clean en is de clean van een 5150II clean genoeg maar soms wil ik thuis gewoon cleane stukjes spelen. Is de clean van een 5150III beter? Ik heb eens op een Peavey 3120 gespeeld en daar zat echt niks tussen echt clean en scheuren als een malle, reageerde amper op de volume knop van de gitaar.

De mesa heeft idd standaard wielen, 2 daarvan kan je makkelijk verwijderen zodat hij schuin gezet kan worden. Alleen dat ding is zo zwaar en lomp. Zonder de boel te beschadigen krijg ik die versterker bijvoorbeeld echt niet vanuit de woonkamer de trap op, als ik bij mijn vriendin zou gaan wonen moet ik er 2 steile draai trappen mee op. Is bijna niet te doen als je er regelmatig mee repeteert. Een mini rectifier heb ik overigens ook geprobeerd maar vond dat maar een erg schel klinkende versterker.

arjanb01
1 februari 2014, 11:49
Wat ik altijd doe is m'n amp in de opslag laten staan na repetities. Scheelt mij ook thuis 2 trappen afsjouwen. En om te oefenen thuis gebruik ik een modelling ampje plus in ear dopjes in. Vind m'n vriendin en slapende kids wel zo prettig.
Als je voor die mesa gaat, gewoon in je repetitie hok of opslag laten staan en thuis gewoon met koptelefoon oefenen.
Blazen of op zacht volume met een buizen amp is gewoon niet handig en slecht voor je relatie😉

mitzdaking
2 februari 2014, 22:49
De clean van mijn 5150II vind ik nu naderhand ook echt niet voldoen. Met mijn bandje gebruiken ik weliswaar amper clean en is de clean van een 5150II clean genoeg maar soms wil ik thuis gewoon cleane stukjes spelen. Is de clean van een 5150III beter? Ik heb eens op een Peavey 3120 gespeeld en daar zat echt niks tussen echt clean en scheuren als een malle, reageerde amper op de volume knop van de gitaar.

De mesa heeft idd standaard wielen, 2 daarvan kan je makkelijk verwijderen zodat hij schuin gezet kan worden. Alleen dat ding is zo zwaar en lomp. Zonder de boel te beschadigen krijg ik die versterker bijvoorbeeld echt niet vanuit de woonkamer de trap op, als ik bij mijn vriendin zou gaan wonen moet ik er 2 steile draai trappen mee op. Is bijna niet te doen als je er regelmatig mee repeteert. Een mini rectifier heb ik overigens ook geprobeerd maar vond dat maar een erg schel klinkende versterker.

Nou, ik moet zeggen. Mijn Schecter heeft EMG pickups, en mijn vorige Schecter heeft Blackouts (meer output dan dat krijg je niet) en wat er ook gebeurde, het bleef sprankelend clean.
Het enige nadeel van de amp is de ''volume jump'' als je van kanaal 1 naar 2 gaat. maar ze zeggen dat dat te verhelpen is met een kleine modificatie. maar dat is toekomstmuziek. Al met al geef ik deze versterker een 9/10. Het is echt de beste 5150 ooit gemaakt in mijn ogen. Gegeven, de originele 5150 was wel agressiever, meer grommend dan de III, maar ik moet zeggen dat ze verdomd dicht bij elkaar zitten. Nog een mooi voordeel is dat het zo stil is. Zelfs met een tube screamer ervoor en geen noise game is de amp verdomd stil. iets wat je niet kan zeggen van de ''oude'' 5150's en de moderne 6505 modellen. Voor mensen die in de markt zijn kan ik deze versterker dus hartelijk aanraden, je zal er absoluut geen spijt van hebben.

mitzdaking
2 februari 2014, 23:14
Ik heb er tevens een prima crunch uit kunnen krijgen. Gain laag, volume iets hoger en coiltap op beide elementen en de hendrix komt zo naar voren. Klinkt beter dan mijn Fender HotRod Deville.

RedBuell
3 februari 2014, 12:51
http://www.youtube.com/watch?v=5yPglwX7ZB8

Hier idd iets over een mod die de volume jump tegen gaat.

Ik heb zelf de 5150II gehad en dat ding ruisde behoorlijk, had er altijd een ISP decimator G string tussen zitten, ik had ook EMG's in mijn beide gitaren maar daar zitten nu di Marzio's voor in de plaats.

Hoe bevalt die 1x 12 cab? Ik sprak een tijd geleden een verkoper van destijds The American guitar store dat de 2x 12 veel beter klonk en maar iets duurder was dan de 1x12 die nogal boxy zou klinken. Mij lijkt het wel wat, 1x12 voor thuis of optredens en mijn 4x12 Marshall in de oefenruimte. Als 1x12 te weinig is kan er altijd nog een 1x12 bij, maar ben wel benieuwd naar die ene 1x12. Hoe is het gewicht? Is het allemaal makkelijk te vervoeren zonder die flightcase.

RedBuell
3 februari 2014, 12:53
Ik heb er tevens een prima crunch uit kunnen krijgen. Gain laag, volume iets hoger en coiltap op beide elementen en de hendrix komt zo naar voren. Klinkt beter dan mijn Fender HotRod Deville.

O ja nog vergeten te vragen: hoe reageert de versterker op de volume knop van je gitaar?

mitzdaking
3 februari 2014, 13:46
http://www.youtube.com/watch?v=5yPglwX7ZB8

Hier idd iets over een mod die de volume jump tegen gaat.

Ik heb zelf de 5150II gehad en dat ding ruisde behoorlijk, had er altijd een ISP decimator G string tussen zitten, ik had ook EMG's in mijn beide gitaren maar daar zitten nu di Marzio's voor in de plaats.

Hoe bevalt die 1x 12 cab? Ik sprak een tijd geleden een verkoper van destijds The American guitar store dat de 2x 12 veel beter klonk en maar iets duurder was dan de 1x12 die nogal boxy zou klinken. Mij lijkt het wel wat, 1x12 voor thuis of optredens en mijn 4x12 Marshall in de oefenruimte. Als 1x12 te weinig is kan er altijd nog een 1x12 bij, maar ben wel benieuwd naar die ene 1x12. Hoe is het gewicht? Is het allemaal makkelijk te vervoeren zonder die flightcase.

Het is prima te vervoeren. De 112 weeg een kilotje of 16, wat prima te doen is met het stevige handvat wat erop zit. De head zelf is zo rond de 12kg. Het is dus al met al heel erg hanteerbaar. qua boxyness heb ik niet echt iets gemerkt. Natuurlijk heb je met een 212 meer projectie en iets meer bottom end, maar ik stoor me nergens aan, en op de volume jump na ben ik heel erg tevreden. Wat ruis aan gaat is het een veel stillere amp dan zijn oudere broertjes.

En de versterker reageert ook erg goed op de volume knop van de gitaar. Zelfs op de ''balls out metal'' stand ga je van een enorme brul naar een lichte brom met 1 draai. Iets dat ik persoonlijk erg fijn vind, vooral omdat mijn elementen coil-tappable zijn (EMG 81-90) en dus zelfs alleen op kanaal 3 ik een enorm scala aan geluiden tot mijn beschikking heb zonder de EQ aan te hoeven passen.

RedBuell
3 februari 2014, 14:13
Het is prima te vervoeren. De 112 weeg een kilotje of 16, wat prima te doen is met het stevige handvat wat erop zit. De head zelf is zo rond de 12kg. Het is dus al met al heel erg hanteerbaar. qua boxyness heb ik niet echt iets gemerkt. Natuurlijk heb je met een 212 meer projectie en iets meer bottom end, maar ik stoor me nergens aan, en op de volume jump na ben ik heel erg tevreden. Wat ruis aan gaat is het een veel stillere amp dan zijn oudere broertjes.

En de versterker reageert ook erg goed op de volume knop van de gitaar. Zelfs op de ''balls out metal'' stand ga je van een enorme brul naar een lichte brom met 1 draai. Iets dat ik persoonlijk erg fijn vind, vooral omdat mijn elementen coil-tappable zijn (EMG 81-90) en dus zelfs alleen op kanaal 3 ik een enorm scala aan geluiden tot mijn beschikking heb zonder de EQ aan te hoeven passen.


Top, daar kan ik wat mee...!! Ik ga binnenkort maar eens naar HiGain in Houten om er een te testen.