PDA

View Full Version : Maxon AD-9 Pro voetschakelaar



texasspecial
22 januari 2014, 14:18
http://uk-electronic.de/onlineshop/product_info.php?products_id=643&osCsid=575fca250bca55ed23754e4c20480aab

Ik kwam bovenstaande schakelaar tegen voor de Ibanez 9-serie.
Is dit de schakelaar die ik ook kan gebruiken voor Maxon AD-9 Pro delay?

texasspecial
1 februari 2014, 13:10
Helemaal niemand?

Buzzel
1 februari 2014, 13:54
Kijk eerst eens wat voor schakelaar er nu in zit. Als die overeenkomt met die in jou link moet het werken, anders moet je nog even zoeken.

Dirk_Hendrik
1 februari 2014, 15:04
Bij m'n beste weten gebruiken de huidige Maxons een miniatuur 4pdt schakelaar en niet het elektronische circuit dat je in de originele 9's tegenkwam.

Buzzel
1 februari 2014, 16:39
Hij is wel True bypass in tegenstelling tot de ibanez 9 serie. Ik denk dat D_H gelijk heeft en dat het niet de zelfde schakelaars zijn.

texasspecial
2 februari 2014, 12:06
Dank jullie wel.
Bij het openmaken van het pedaal zag ik overigens
dat op het ovale "plaatje" aan de onderkant van de switch,waar de bedrading is op bevestigd,er kleine stukjes van het "plaatje"zijn afgebroken. Net naast de schroefgaatjes waar dit plaatje mee vastgezet wordt.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van het bijgeluid(klik)wat ik hoor als ik het pedaal aanzet?

Buzzel
2 februari 2014, 12:27
ik weet niet zo goed hoe die pedaaltjes er van binnen uitzien.

Je bedoelt een klein stukje printplaat dat met een schroefje vastzit, en dat daar een lipje van af is gebroken? Lijkt me niet dat daar bijgeluiden van komen.

Wat is het euvel eigenlijk? Als ik het zo lees heb je last van een schakelplop? Bijna elk True bypass pedaal heeft dit wel, als het echt heel erg is kan het zijn dat de switch aan het overlijden is (aka versleten). Dan moet je die switch vervangen voor een andere.

texasspecial
3 februari 2014, 19:15
Ik heb hem een tijdje niet gebruikt maar voorheen schakelde hij muisstil, nu hoor je idd een schakelplop/tik.