PDA

View Full Version : Sonore Royal hawaii gitaar



drummer_r
21 januari 2014, 13:04
Beste allen,

Onlangs heb ik een vintage lapsteel gitaar (zie foto) ontvangen waarvan de oorspronkelijke eigenaar helaas overleden is. Ik wil graag testen of deze nog werkt maar ik ben geen gitarist. Daarom hoop ik hier een paar vragen beantwoord te kunnen krijgen.

Kan ik deze gitaar rechtstreeks aansluiten op een normale gitaarversterker of hoort er nog iets bij? Op de gitaar zitten een vreemd soort aansluitingen (ik denk een dubbele bananenplug), hiervoor zou ik dan een verloopje naar jack moeten maken.

En heeft iemand voor mij meer informatie over dit type gitaren? Op internet is weinig te vinden over Sonore Royal.

Groeten,
Rob

http://pic60.picturetrail.com/VOL1748/12317116/21909819/408602983.jpg

wietse
21 januari 2014, 15:14
de kop en het lettertype schreeuwen nederlands fabrikaat!! egmond of zelfs mogelijk famos/venlonia, deze dingen komen alleen maar in nederland voor dus het is heel goed mogelijk dat één van deze fabrieken hem heeft gemaakt.

drummer_r
22 januari 2014, 10:35
Ik heb de aansluitkabel inmiddels gevonden, deze eindigt met een normale jackplug.

Zou dit rechtstreeks op een gitaarversterker moeten werken?

frekie
22 januari 2014, 12:59
Normale mono 6,3 mm jackplug kan je zo in een gitaarversterker pluggen. Aan de gitaarkant zal het wel 1 of andere maffe DIN achtige plug zijn. Zuinig zijn op die kabel dus. Of je moet de gitaar gaan customizen, nieuwe jack uitgang erop.