PDA

View Full Version : Welk merk kan dit zijn?



Jan-Douwe22
21 januari 2014, 11:41
http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/speelgoed-houten-speelgoed/m761650075-houten-gitaar.html

Ernest01
21 januari 2014, 14:08
De vorm van de kast en het klankgat doen mij aan een Harley Benton denken.
Alleen de dots op de hals weer niet.
Zou ook op de headstock moeten staan, de naam.
Leuke puzzel..... Misschien even gaan kijken ? Dan weet je ook hoe die klinkt.

--=HANS=--
21 januari 2014, 14:26
Ook geen idee maar aan de foto's te zien is het geen ¾ ofzo, geen specifieke kindergitaar dus.

Jan-Douwe22
21 januari 2014, 14:30
Vind het er wel goed ui zien. Prima afwerking, dus lijkt me idd geen blokker ding.

stijnkenens
21 januari 2014, 16:15
Yamaha APX.

Niet heel geweldig, maar ook geen rommel !


s.

Tabula Rasa
21 januari 2014, 16:25
Yamaha APX.

Niet heel geweldig, maar ook geen rommel !


s.
Kop en ronde brug kloppen inderdaad met de APX, maar die dots aan de zijkant heb ik niet eerder gezien bij de APX.

Plant
21 januari 2014, 16:49
Nee, Yamaha APX is het niet. De modellen met ovaal klankgat hebben vaak een ander rozet, niet deze inleg. De brug is anders, ze hebben niet de positiestippen aan 1 kant van de toets, de toets die over het klankgat heeft een andere vorm.

Ik heb ook het idee dat ik dit model wel ken. Een goedkoop gitaarmerk met merknaam JJ nogwat?
Ik heb al wat merknamen met ovale klankgaten die ik ken opgezocht, Washburn, Alliance VP, Challenge VP... voorlopig zit deze er nog niet tussen.

Idd de naam op de headstock, of de vorm ervan. Ik kan het niet goed zien op deze foto's.

edit: De headstock lijkt idd op een Yamaha APX, maar ik vind een sterk daarop lijkende headstock ook terug bij versies van de Aria Elecord (FET) serie. Aria heeft nogal wat variaties in positiemarkeringen, (ingelegde) rozetten, bruggen, toets/klankgat overgang. En Aria komt bij een fabrikant vandaan die ook onder andere namen produceerde. Ga er maar aan staan :stop:

Muzieknono
26 januari 2014, 07:21
Yamaha APX.

Niet heel geweldig, maar ook geen rommel !


s.
Klankgat APX is kleiner en de headstock komt ook niet overeen met Yamaha, het was ook mijn eerste indruk, maar ik kan me vergissen natuurlijk, een duidelijke foto lost veel op
Mvgr. Dirk Jan:B

stijnkenens
26 januari 2014, 12:05
Headstock lijkt er toch op: concave afrondingen aan de zijkant en convex in het midden.
De APX SPL heeft een ingelegde rozette, en de brug lijkt er toch heel hard op.

Misschien staat er geen Yamaha op de kop, maar ze komen in ieder geval uit hetzelfde fabriek !



s.

Plant
26 januari 2014, 22:02
Ik kan op de foto's niet zien dat het om een elektro akoestisch model gaat. Yamaha maakt bij mijn weten alleen elektro akoestische APX-en.
Die overhang van de toets bij het klankgat is ook niet de vorm die Yamaha gebruikt.
En waarom zou iemand de naam / het label Yamaha verwijderen? Het is geen top of de bill maar ook niet iets om je voor te schamen.