PDA

View Full Version : Eerste pedalboard.



Jan-Douwe22
21 januari 2014, 09:02
De titel zegt het al!

Ik ben voor een maatje en nu eigenlijk ook voor mezelf opzoek naar een leuk pedalboard om me te beginnen! Lekker samenstellen op mn gemakje en soms een nieuw pedaaltje kopen! lijkt me heerlijk! Mijn maatje is geestelijk beperkt (speelt toch best goed gitaar) en daarvoor moet het niet al teveel zijn, dus we hebben al een bad monkey gekocht! We willen nog een delay en chorus, en misschien nog iets wat jullie aanraden. We hebben niet echt een heel hoog budget! Ik zag op bax shop dat berhinger heel goedkope pedalen heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat dit goed is! Graag wat tips voor leuke pedalen! We willen vanuit clean gaan werken en hij speelt op een Kustom Defender 112 50watt buizenbak.

Zelf speel ik over een Vox AC30CC1 en wil ik ook een pedalboard. Ik heb nog helemaal niks, maar ben al wel van plan om de bad monkey te halen! Ik wil vanuit clean spelen, en ik wil geen warme klank kwijt! Wat is leuk om als eerst op je pedalboard te doen? Ik zag ook pedalen van GLX bijvoorbeeld de GLX overdrive od-100. is dat een beetje kwaliteit?

Het budget van mij is bij deze ook niet heel erg hoog!

Alvast bedankt!

Harry
21 januari 2014, 09:41
zoals altijd bij dit soort vragen komt er een tegenvraag; wat voor geluiden zoek je? Overdrive, modulatie, wahwah? Is het alleen voor thuis?
Misschien is het een idee om naar een muziekwinkel te gaan waar zo'n pedalenbak staat en gewoon wat dingetjes uitproberen. Dan krijg je een idee wat het doet en kun je iets gaan aanschaffen.

Jan-Douwe22
21 januari 2014, 09:49
Duidelijk! Is voor thuis en op het podium! Vooral de standaard effecten maar wel de 70's en 80's sound! Ik hou zelf niet zo van distortion.

MWB
21 januari 2014, 09:53
Misschien een idee om via marktplaats een degelijke multieffect te kopen? Dan kun je vanalles proberen qua effecten en geluiden. Wanneer je dan een beeld hebt wat je wilt, kun je die multi altijd nog voor dezelfde prijs verkopen en voor losse pedalen gaan.

10us
21 januari 2014, 11:31
Mocht je voor nieuw willen gaan dan kan ik je de joyo/ harley Benton pedaaltjes van Thomann aanraden. Zelf de vintage overdrive en de delay en die zijn beide prima. Beter ook (vooral stiller) dan het werk van behringer.

Voor je Vox is een Proco Rat aan te raden, niet duur en legendarische combinatie.

Van Behringer is de tremolo aan te raden. Klinkt echt prima en krijgt goede recenties.

Kijk verder nog naat danelectro cool cat pedalen. De Vibe is een topper uit die range en als je een V1 transparant overdrive kan vinden: die is ook top. 1 op 1 Timmy kloon en de Timmy gaat ook lekker meteen vox weetik uit ervaring.

Chorus is very 80's maar blijf af van die van Behringer want die zijne echt 100% ruk.

Als laatste; voor modulatie misschien een Line6 M5, tsjokvol geluiden en voor 80 ekkies ofzo wel te vinden.

Zo, kan je ff aan de bak :) succes!

Jan-Douwe22
21 januari 2014, 11:42
''Like'' knop

Jan-Douwe22
22 januari 2014, 08:51
Zijn de andere pedaaltjes van Digitech aan te raden? voor een lekker warm geluid? Want ik ben opzoek voor de Kustom naar standaartd effecten, zoals overdrive/distortion, delay, chorus en misschien een modulatie pedaal. Of zijn de pedalen van boss beter?

Zag deze ook maar denk niet dat dit echt wat is: http://www.bax-shop.nl/multi-effect/behringer-fx600-multi-effect-pedaal/product-details.html

En wat zeggen jullie van deze: http://www.bax-shop.nl/distortion-overdrive/boss-sd-1-super-overdrive/product-details.html

Of de Boss-os-2

dikkiedik
22 januari 2014, 15:08
die Boss OS-2 vind ik niet zo heel warm eigenlijk... Ik gebruik zelf veel de super signa drive van CMAT mods, die vind ik écht heel warm. Een goedkopere oplossing voor een warme overdrive vind ik joyo vintage overdrive en ultimate drive erg lekker. Voor 30 euro ben je dan klaar.

Jan-Douwe22
22 januari 2014, 15:54
Die kan ik moeilijk vinden maar is een goeie tip! bedankt! Nu nog allemaal andere leuke warme pedaaltjes, lekker goedkoop, maar wel warm:

Chorus
Delay
Overdrive
Compressor

dikkiedik
22 januari 2014, 17:20
Ik heb een biyang chorus, klinkt prima en kost bijna niets. Bij musicstore onder het merk 'fame'. Delay kan ik je de Höfner delay aanbevelen. Is een relabled 'modtone' pedaal, super gave analoge delay. Commpressor: joyo!

Je kunt ze bij Thomann krijgen onder het merk; 'harley benton'. Bestel je 3 pedalen voor 100 euro, krijg je nog gratis verzending erbij ook.

Martijn-w
22 januari 2014, 18:16
Als je misschien richting Van Halen wil moet je ook een phaser hebben.

Willi@m
22 januari 2014, 19:17
Idd die Joyo pedalen doen 't goed. Te vinden bij Feedback of op Marktplaats voor een tientje goedkoper ;) Check Youtube voor de vele reviews.

mountainman
22 januari 2014, 23:12
Mocht je een Proco Rat nog te duur vinden dan kan ik de ENO DR-1S aanbevelen. Dat is een Rat kloon (of eigenlijk een kloon van de Mooer black secret die weer een kloon is van de Rat). Kost geen drol, namelijk $33 bij Donnerdeal (http://www.donnerdeal.com/brand/eno-pedal.html) en wordt gratis verzonden vanuit China. Bestel je twee ENO pedalen via die bundel deal dan krijg je nog een paar dollar extra korting. Kun je bijvoorbeeld ook de ENO TS-9 tubescreamer kloon uitproberen.

Jan-Douwe22
23 januari 2014, 09:04
Zit idd op die Donnerdeal site te kijken, heb jij ervaring met die ENO ts-9? Want het is idd een mooi pedaaltje voor een goeie prijs! Ik word helemaal gek, zoveel keus! Ik vind het betalen met Paypal alleen erg vervelend!

lauke_101
23 januari 2014, 11:19
Die Bad Monkey is ook een tubescreamer clone (met wat subtiele aanpassingen), dus als die je bevalt dan die ENO ts-9 vast ook. En anders, een Bad Monkey is nieuw nou ook niet bepaald duur, laatst eentje meegenomen uit de bekende zaak in Keulen voor maar liefst 33 euro.

Jan-Douwe22
23 januari 2014, 11:25
Die bad monkey heb ik zelf niet, die was ik nog van plan te gaan kopen. Mijn maatje heeft hem wel, maar ik heb geen idee hoe het hem bevalt! Ik weet niet of die een beetje warm is?

lauke_101
23 januari 2014, 15:09
Halfuurtje bij 180 graden hetelucht, dan is 'ie wel warm :)

Maar wat ik bedoel te zeggen; je wilde die Bad Monkey sowieso al gaan halen. Dan is het misschien interessanter om eerst naar andere effecten te kijken dan die TS-9 kloon van ENO. Die zal (bijna) hetzelfde geluid gaan geven als die Bad Monkey.

Tabula Rasa
23 januari 2014, 15:18
Mag ik, als ouwe lul, even aan de digitale handrem trekken?

Ik zou een toneport GX of een multifx geval aanschaffen en dan eerst eens gaan kijken in welke richting je wilt zoeken.... wat je wil qua fx en waar dan de voorkeur ligt binnen deze fx. Gewoon eens uitgebreid, maar wel zeer goedkoop kennis maken met alle verkrijgbare effecten.

Ik heb het idee dat je regelmatig vist met handgranaten.

Kim Wilson
23 januari 2014, 15:28
Deze tip heb ik al eerder gegeven, volgens mij in één van de andere 100 topics van de TS...


EDIT>
Oh nee, dat was in een topic van JopH, excuus...

MWB
23 januari 2014, 16:28
Heb hier ook al de multi-fx optie genoemd. En TS was volgens mij ook actief in het topic van JopH, dus zal het daar ook wel gelezen hebben..

Jan-Douwe22
23 januari 2014, 16:34
Ja, die heb ik thuis, een rp500. heel ingewikkeld allemaal, en ik weet wat voor een sound ik wil. maar vind het lastig, omdat er zoveel keuze in pedalen is! heb een bad monkey voor mezelf besteld, was maar 30 euro, en als hij niet bevalt gaat hij marktplaats gewoon weer op!

Pepe
23 januari 2014, 16:37
Het is linksom of rechtsom. Ja, een multi fx geeft je een globaal idee wat effecten kunnen en doen maar als je daarmee klaar bent moet je dat ding verkopen en zit je weer op dit punt; welke effecten dan wel.

Je kan natuurlijk in de multi fx business blijven en waarom niet maar als je iedereen hier de kost moet geven die toch zijn multidinges heeft weggedaan om weer terug te gaan naar losse fx... dat wordt dan een grote pan soep ipv biefstukjes. :D


Gewoon lekker opbouwen met cheap ass pedalen (zoals de Bad Monkey) die gewoon niet beter, of slechter hoeven te klinken dan je doorsnee Boss.

guitarkid
23 januari 2014, 19:42
Bad Monkey is leuk, TS-clone en veel voor weinig geld, net als de Harley Benton Pedalen, waarvan ik de Ultimate Drive aanbeveel. Is een zeer goede OCD-clone! Voor een RAT-clone zou je een KLD-pedaal kunnen proberen.
Zie: http://www.kldguitar.com/KLDguitar-English/KLDguitar-Effect-Pedal/KLDguitar-Distortion_pedal/KLDguitar-rat-effect-pedal.htm

Jan-Douwe22
24 januari 2014, 09:07
Ben ik nu aan het doen! Lekker naar budget pedalen aan het kijken op marktplaats en online, lekker proberen en als ze niet bevallen gaan ze gewoon marktplaats weer op! in ieder geval bedankt voor alle reacties.

Einzeln
24 januari 2014, 17:40
bad monkey met ac30 is een prima start. bd-2 clone en ocd clone doen het ook vast goed. Evert Zeevalkink heeft de bd-2 en ocd op zijn bord staan in combi met een ac30 HW. http://www.youtube.com/user/Evertzeevalkink?feature=watch