PDA

View Full Version : Humbuckers in Single-Coil Size Telecaster



dacrow
21 januari 2014, 08:27
Op andere rubrieken in dit forum ben ik al jarenlang actief maar op pickupgebied ben ik nog een noob :)

Bij deze, na jarenlang gespeeld te hebben op een Custom shop Tele met single coils heb ik onlangs een Squier Tele (John 5) in gebruik met Seymour Duncan Pearly Gates humbuckers en dit bevalt me ZEER goed.

Ik zoek nu een 'soortgelijke' sound voor mijn Custom shop Tele en aangezien ik meestal het brugelement gebruik zoek ik een humbucker in single-coil size, ik heb al eens rondgeneusd op Thomann maar kan iemand me in de juiste richting duwen?

Ik zoek geen 'hot' styled pickup maar gewoon iets id richting van de Pearly Gates humbuckers.

Bedankt

dacrow
21 januari 2014, 10:39
Ik heb juist gevonden dat ze de Pearly Gates SD ook in Tele-formaat hebben uitgebracht, ik vind hem wel enkel in de US.

Nu, het moet niet per sé een humbucker zijn, mag ook een ander kwaliteit Tele replacement pu zijn :)

Orpheo
22 januari 2014, 10:05
De customshop maakt de pearly gates in een tele formaat. Wacht even een week, want half Amerika ligt nu plat vanwege NAMM en de Superbowl volgende week, maar ik zou gewoon even mailen... MJ@seymourduncan.com en customshop@seymourduncan.com en dan gewoon zeggen dat je uit Nederland komt. Ze hebben nu ook de online shop, overigens. En op ebay vind je ze soms ook wel eens.

Als je even snel een quick fix wilt, van 'Hollandsche bodem', moet je even 4 seasons mailen/bellen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar schijnen ook te gek te zijn.

dacrow
22 januari 2014, 14:17
De customshop maakt de pearly gates in een tele formaat. Wacht even een week, want half Amerika ligt nu plat vanwege NAMM en de Superbowl volgende week, maar ik zou gewoon even mailen... MJ@seymourduncan.com en customshop@seymourduncan.com en dan gewoon zeggen dat je uit Nederland komt. Ze hebben nu ook de online shop, overigens. En op ebay vind je ze soms ook wel eens.

Als je even snel een quick fix wilt, van 'Hollandsche bodem', moet je even 4 seasons mailen/bellen. Heb er zelf geen ervaring mee, maar schijnen ook te gek te zijn.

Thanks voor de info!

Ik kwam trouwens met surfen op de site van Premierguitar , uit op een artikel van pickups, daar werd uitgelegd dat voor je switcht van PU je eerst eens moet experimenteren met de hoogte van je PU te wijzigen, ik heb dit gisteren eens gedaan met de bridgepu en volgens zijn standaardhoogte kwam mijn PU een PAK dichter bij de snaren, ik dacht 2mm low en 2,5 high, gemeten vanaf de magneetkop tot onderkant snaar.

Dit is natuurlijk een wereld van verschil, ik ben benieuwd om dit eens live te testen, thuis klinkt het toch al goed.