PDA

View Full Version : suggesties cleane amp



mennen08
21 januari 2014, 00:39
Hee

Ben op zoek naar een cleane amp (modern)
budget 2500max
Wie heeft er wat suggesties?

Groet

Little Jay
21 januari 2014, 07:47
Waarom niet gewoon de King Of Clean: Twin Reverb?

Wat bedoel je met modern?

piker
21 januari 2014, 08:21
Vox ac30 met blue alnico's?

the sure thing
21 januari 2014, 09:10
+1 voor de VOX met blue alnico's. Voor dat budget kan je voor een handwired versie gaan

the sure thing
21 januari 2014, 09:11
Er staat een 2e hands Hook R40 op gitaarmarkt. Klinkt clean ook prachtig. Is een oude amp van mij geweest

Kim Wilson
21 januari 2014, 09:14
Voor dat geld kun je haast je ideale amp laten bouwen! :o

mennen08
21 januari 2014, 10:53
Waarom niet gewoon de King Of Clean: Twin Reverb?

Wat bedoel je met modern?


Een nieuwe amp, geen oude of 2e hands

Tabula Rasa
21 januari 2014, 11:44
Een nieuwe amp, geen oude of 2e hands
Ehhhh.... Je weet dat er tussen al die oude zooi extreem goeie versterkers te vinden zijn. Het is niet zoals bij computers dat nieuwer beter is dan ouder. :-)

mennen08
21 januari 2014, 11:59
Ehhhh.... Je weet dat er tussen al die oude zooi extreem goeie versterkers te vinden zijn. Het is niet zoals bij computers dat nieuwer beter is dan ouder. :-)

Dat weet ik, maar heb de keuze gemaakt om geen oude aan te schaffen

Little Jay
21 januari 2014, 12:00
Een nieuwe amp, geen oude of 2e hands

Oh er zijn ook moderne Twin Reverbs hoor: '65 Reissue en de '68 Custom. De eerste is in mijn opinie een prima amp (maar ik prefereer toch de oude Silverfaces) en de tweede ken ik nog niet maar lijkt me zeer interessant. Voor je budget kun je ze trouwens allebei wel kopen, da's een mooie stereo set up :D.

Bij modern - tenzij boutique - denk ik toch vaak aan PCBs met buizenvoeten en pots direct op de print....en alle problemen die daarbij op een gegeven moment onvermijdbaar gaan ontstaan. Geef mij maar een (goed onderhouden) oude of een boutique 'handwired' met turret/eyelet boards.

Mijn punt is een beetje als je voor een cleane amp gaat dan heb je dus heel veel overbodige gain-kanalen en toeters en bellen niet nodig. En als je stak clean op hoog volume in een onverwoestbare amp wil: oude Silverface Twin Reverb. Misschien moet je een beetje uitwijden wat je wilt: voor optredens of thuisgebruik? Welke muzieksoort? Welke sound zoek je? Welke gitaar, wat effecten gebruik je? "Een cleane amp" is wel erg magertjes.

Kim Wilson
21 januari 2014, 12:12
Dat weet ik, maar heb de keuze gemaakt om geen oude aan te schaffen
Als ik zo'n budget had, zocht ik de meest briljante versterker op uit pakweg de jaren 60 (Bassman, Bandmaster, Deluxe, whatever) en liet hem helemaal servicen (en eventueel modificeren) door een goeie ampdokter. Dan heb je minstens net zo goeie kwaliteit als een nieuwe, en in de meeste gevallen zelfs beter.

RonV66
21 januari 2014, 12:24
Two Rock studio Pro misschien.
Je hebt ze in 22, 35, 50 en 100 watt.

miyaru
21 januari 2014, 13:14
Ik gok ook op de Two Rock......

the sure thing
21 januari 2014, 13:49
Ik heb de Two Rock Studio pro gehad. Errug mooi maar..... Saai. Ik ben weer (terug) naar VOX. En in dit geval ook naar een Brunetti custom shop amp. En als ik het geld had, kocht ik morgen mijn Hook R40 terug...

mennen08
21 januari 2014, 17:44
Bij modern - tenzij boutique - denk ik toch vaak aan PCBs met buizenvoeten en pots direct op de print....en alle problemen die daarbij op een gegeven moment onvermijdbaar gaan ontstaan. Geef mij maar een (goed onderhouden) oude of een boutique 'handwired' met turret/eyelet boards.


Zoals welke problemen?

Tabula Rasa
21 januari 2014, 17:54
Zoals welke problemen?

Storingen, breukjes, duurdere reparaties, mindere componenten.

stikel
22 januari 2014, 00:30
Tone king zeker aan de tand voelen.

Montecristo
22 januari 2014, 07:44
My 2c: Fender Deluxe Reverb RI, hou je nog lekker wat poen in de zak.

dacrow
22 januari 2014, 07:55
My 2c: Fender Deluxe Reverb RI, hou je nog lekker wat poen in de zak.

Ligt eraan, als hij in een (luide) band speelt is de clean rap verdwenen bij een Deluxe :)

Ik zou zeker, zoals Kim Wilson zei, een Fender blackface opsnorren en laten servicen!

Kim Wilson
22 januari 2014, 08:36
Inderdaad. Hij zoekt een cleane amp. Deluxe Reverb is briljant, maar niet als je te allen tijde clean wilt. Dan moet je bij Fender vanaf 40 watt zoeken. En dan heb je keuze genoeg.

Kim Wilson
22 januari 2014, 08:45
http://link.marktplaats.nl/763903009

Deze bijvoorbeeld. Laat deze even tiptop in orde maken door een goeie ampdokter, en je hebt de mooiste clean en enorm betrouwbaar!

ellisvertellis
22 januari 2014, 10:12
Goed advies! Wel aan de zware kant, maar zo lang de TS geen eisen stelt, is deze in de running! ;)
Zo goed als nieuw, na een servicebeurt! :ok:
En... waardevast! Wat je er in steekt, haal je er zo weer uit. Dat heb je nooit met een nieuwe amp!

Rick trodat
22 januari 2014, 11:22
Goede tip hierboven. Maar voor echt clean zit ik ook te denken aan een twin of een super reverb. Deze worden toch ook in heruitgave gemaakt, als je per se nieuw wilt? Zit je ook nog eens 1000,- onder je budget.

mennen08
22 januari 2014, 14:25
Misschien een captain zit er wel net boven maar goed, Hoorde dat deze ook veel headroom hadden..
weet dat de V3 is PCB is, maar hoe zit het met de V1 en V2 zijn deze PTP, eyelet?

Rick trodat
22 januari 2014, 15:11
Misschien een captain zit er wel net boven maar goed, Hoorde dat deze ook veel headroom hadden..
weet dat de V3 is PCB is, maar hoe zit het met de V1 en V2 zijn deze PTP, eyelet?

PCB heb je in allerlei verschillende soorten kwaliteit en daar is bij hook echt niet op bezuinigd. Hij is vooral veel gemakkelijker te gemakkelijker te maken met een meer constante kwaliteit. V1 is PCB met turrets erin geschroefd, daarna zijn ze overgegaan op volledig pcb. Als point to point een vereiste is dan zijn er maar 2 amps volgens mij mogelijk. Een matchless en een bad cat.
Dan heb je nog ptp met draden en eyelets/turrets. Denk dan aan alle oude Marshalls, fenders, hiwatts enz. Tegenwoordig meer boutique amps zoals Two rock, friedman, van weelden, ceriatone, dr z, divided by 13. en dan vergeet ik er vast nog een hele hoop. Volledig pcb's zijn Bogner, Hook, Fender, Marshall, Koch, Mesa , Orange, enz. In die laatste groep zit heel veel kwaliteitsverschil. Zo heb ik wel eens begrepen dat in sommige Marshalls de binnenkant, zelfs voor ervaren techs, nou niet bepaald een pretje is zo ook bij Mesa. Ook de buizen direct op de print is geen geweldige keuze. Maar nogmaals er zit heel veel verschil in de kwaliteit van de gebruikte materialen.

Ook is ptp heel moeilijk om het ''goed'' te maken. Geloof me , je hebt liever een amp die bij wijze zo van de lopende band komt rollen, dan een slecht gemaakte ptp amp. Zelfs over two rock lees ze zo nu en dan verhalen op internet, waarbij er echte beginnersfouten zijn gemaakt met alle gevolgen van dien. Zware ruis, storingen, brom op de reverb bijvoorbeeld. PTP luistert heel nauw en een draadje van A naar B langs de verkeerde kant van de amp, of een niet goed afgeschermde kabel, schuin geplaatste transformator kan al hele grote problemen opleveren.