PDA

View Full Version : Waar pedaal laten repareren?



N.D.
20 januari 2014, 14:56
De switch van m'n MXR equalizer pedaaltje is kapot:
http://www.guitarsyndicate.com/images/products/7384.jpg


De switch doet het gewoon niet meer, is ook niet meer in te drukken of te klikken.
Dus ik dacht, opsturen naar forumlegende Dirk_Hendrik, maar ik lees op z'n site dat 'ie (tijdelijk) gestopt is met reparaties. Dus wie weet een goede reparateur voor dit soort dingen?
Alvast bedankt!

Gearjunkie
20 januari 2014, 15:27
Amps Unlimited in den Haag.

FruscianteFan
20 januari 2014, 15:48
Rogier Kerkhof, Bernardduur op dit forum, toffe gast!

guitaraddict
20 januari 2014, 15:55
Dirk Hendrik !

FruscianteFan
20 januari 2014, 15:59
Dirk Hendrik !
heb je de openingspost gelezen? ;)

10us
20 januari 2014, 16:47
Omgeving?

Misschien via de kaart van het forum? Als je zelf een nieuwe switch besteld is kan iemand (ik in omg. A'dam?) je misschien wel helpen voor een pilsie/flessie :)

N.D.
20 januari 2014, 16:59
Omgeving?

Misschien via de kaart van het forum? Als je zelf een nieuwe switch besteld is kan iemand (ik in omg. A'dam?) je misschien wel helpen voor een pilsie/flessie :)

Omgeving Gouda.
Zou nieteens weten wat voor switch ik zou moeten hebben :D
Die mxr had wel een handige switch die wat zachter aanging, niet met zo'n enorme klik.

Op de kaart van gitaarhulp.nl had ik al even gekeken, maar mijn voorkeur heeft toch het opsturen van 't pedaaltje omdat ik anders aan benzinekosten minstens net zoveel kwijt ben. Dus wellicht dat iemand zich hier nog meldt die het wel via de post wil regelen, anders ga ik even informeren bij het adres wat Gearjunkie postte.

ErikH
21 januari 2014, 16:52
Als je de switch zelf regelt wil ik het wel voor je doen, maar dan moet je de pedaal wel opsturen en de verzendkosten voor terug weer betalen. Eurootje of 4 per keer via dhl.

Dit is wel onder voorbehoud dat het effect open te schroeven is.

Er zal toch ook wel iemand dichter bij je in de buurt zijn die dat er even in kan solderen? Het kan nooit veel werk zijn. Het scheelt je 8 euro + risico van verzenden als iemand in de buurt het kan :-) Aanbod staat wel wat mij betreft.

Heb je zelf geen soldeerbout?

HaroldA
21 januari 2014, 17:18
Kun je een foto van de binnenkant/switch plaatsen? Dan is het makkelijk in te schatten wat er moet gebeuren ...

Edit: 2 sec later vind ik er zelf 1:

http://1.bp.blogspot.com/-i1azHCPRvTE/Tv9grL1Td8I/AAAAAAAAFr4/jjtIeLmTUFM/s1600/Image358%2Bcopy.jpg

Alpha DPDT Latching switch. Heb ik volgens mij nog wel liggen ...

Edit2: heeft hij print-aansluitingen, of soldeerogen? Ik heb denk ik alleen de soldeeroog-variant ...