PDA

View Full Version : Wie gebruikt er eigenlijk de Effects Loop ?



dacrow
20 januari 2014, 13:48
Ik speel al tientallen jaren maar heb nog nooit de FX loop gebruikt op een amp en toch staat het op elke amp die ik heb.

Ik ben wel van plan om de volgende gig dit eens uit te testen nadat ik een interessante vid zag over het gebruik ervan.

Daarin werd aangeraden om AL je pedalen door de FX loop te sturen, ik dacht tot nog toe dat het enkel was voor modulatie/delat effecten?

Ik heb meestal tegen het einde vd laatste set het probleem dat de amp te fel begint te compressen en wat ik ook doe, ik krijg het geluid niet meer helder.

Het volume gaat omhoog meer compressie en dan nog eens enkele pedalen erbij ....

Ik speel momenteel door een Dr Z Stingray/DR Z BEst cabinet.

Alle tips welkom.

B~Rock
20 januari 2014, 13:56
Ik zou gewoon lekker expirimenteren wat voor jou het beste werkt. Feit is wel dat je met een paralelle loop in feite een droog en nat signaal krijgt dat je kunt mengen (zit normaliter een knop op je versterker). Voor effeten die "bedoeld" zijn om in feite het hele signaal te beinvloeden (od, wah, whammy, of grof gezegd alle "niet modulatie" effecten) zou ik er voor kiezen ze voor de input van de versterker te plaatsen.

Brum
20 januari 2014, 14:06
Normaal gesproken gebruik ik alleen delay via de fx loop, de rest werkt wat mij betreft beter gewoon voor de versterker. Ik heb zelf geen chrorus, maar dat zou ik eventueel nog overwegen via de fx loop. Dingen als phasers en flangers vind ik in mijn geval echt lekkerder klinken gewoon voor de versterker in. Maar er zijn ook gitaristen die dit soort effecten ook in de fx loop hebben, dus da's gewoon een kwestie van uitproberen. Het zal ook heel erg afhankelijk zijn van welk type versterker en natuurlijk smaak.