PDA

View Full Version : Shure SE215 doppen, welke sleeves dempen het beste?



wizzie1982
20 januari 2014, 00:14
Hoi,

ik gebruik al een tijdje mijn Shure SE215 oordopjes en heb naast de bijgeleverde sleeves ook de triple flange sleeves gebruikt. Nu ben ik bijna weer aan nieuwe toe en vroeg me af of er nog iets te behalen valt qua geluidsdemping. Ik speel in een metalband met een drummer die best hard kan slaan. De ruimte waarin we oefenen is niet al te groot dus ik sta noodgedwongen bijna tussen het drumstel :p De triple flange sleeves zitten lekker, maar ik moet mn in-ears nog steeds dusdanig hard zetten dat ik me afvraag of dat wel goed is voor mijn oren.

Weet iemand welke sleeves voor de SE215 het beste dempen? Comfort maakt me niet zo heel veel uit, als het maar draaglijk is om ze een paar uurtjes in te hebben, maar daar zal ik niet te moeilijk over doen :p mezelf kunnen horen zonder doof te worden is het belangrijkst ;)

harrie-beton
20 januari 2014, 09:23
Ik heb de 315 maar heb ook hoop andere gebruikt, met in-ear hoor ik altijd geluid lekken in alle varianten. Je gehoorgang wordt niet potdicht afgesloten en een gedeelte van geluid geleid via de schedel.
Is een plexiglas wandje niet een idee?

http://images.guitarcenter.com/products/optionLarge/ControlAcoustics/DV016_Jpg_Large_583628_with_drums.jpg

wizzie1982
20 januari 2014, 10:40
hmm.. ik vond dit ook wel een optie:

http://www.thomann.de/thumb/bdbmagic/pics/prod/282578.jpg

maar ik ben bang dat ik in beide gevallen op teveel weerstand van de rest van de band stuit :p

harrie-beton
20 januari 2014, 11:50
Een ander drumstel wel, daar wil niet iedereen aan maar een wandje heeft de drummer geen last van. Bij de bouwmarkt heb je voor paar tientjes een plaat. Die dempt al flink de scherpe kantjes eraf.

Johannes
20 januari 2014, 15:18
Bij mij werken de middelgrote zwarte siliconen/rubberen dingen het best.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTpVI_0_23jRQFVlGF76eA89kQ_kLzO1 1iZkFjxLpExlLtKuNw0xg

ACSlater
20 januari 2014, 15:21
Meeste comfort en demping krijg je met Comply schuimpjes. Gaan redelijk lang mee maar die moet je dus wel minimaal drie keer per jaar vervangen, anders zijn ze verzadigd met oorsmeer en stof. (heerlijk...) Die luide drummer moet je vragen om met dunnere stokken te drummen. Laat hem maar eens A7's proberen. Dat scheelt al heel wat herrie met die boomstammen die de gemiddelde drummer het liefst heeft.

wizzie1982
21 januari 2014, 13:57
ik ben bang dat dat punt niet ter discussie staat.. bovendien wil ik eerst het maximum uit de demping van mijn in-ears halen voordat ik oplossingen daarbuiten ga zoeken waar ik de hele band weer mee beinvloed. Ik vermoed namelijk dat onze drummer er niet blij mee gaat zijn als hij andere stokken moet gaan gebruiken (die hij waarschijnlijk dus ook sneller stuk slaat)

de standaard sleeves die er bij mijn setje zaten heb ik allemaal al geprobeerd, die dempen allemaal minder goed dan de triple flange sleeves die ik nu gebruik..

ik heb zojuist bij thomann een set van die gele schuimsleeves besteld, misschien dat die nog wat beter dempen:
http://images5.thomann.de/pics/prod/127879.jpg

Mochten die nou ook tegenvallen ga ik eens kijken voor die Comply schuimpjes.. heb net hun website gevonden en zie dat ik kan kiezen tussen de P, S (Active), T (Isolation), Ts (comfort), Tx (Isolation Plus) en Tsx (Comfort Plus) series.. Mijn gevoel zegt mij dat de Tx het hardst dempt, klopt dat? :p

ik zal mijn bevindingen over de gele schuimpjes van Thomann hier in ieder geval ook even delen :)

hole
24 januari 2014, 17:20
Ik gebruik zelf (ook met de E215) de bijgeleverde grote schuim dingen (geen idee hoe ze heten). als je echt perfecte afsluiting wil hebben, kun je ook oordoppen van elacin (voorheen Exinore) laten maken. Je kunt adapters kopen om die samen met de Shures te gebruiken.

http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_adapterringe_f_shure_e3.htm

Di Stefano
24 januari 2014, 18:25
Ik gebruik de zwarte siliconen die Johannes voorstelt, zitten standaard bij de Shure oortjes. Onlangs had ik vlak achter mij een blazerssectie staan en had er geen last van (met de medium doppen).

Meneer I.
24 januari 2014, 19:53
Ik heb de E535 met de grijze(holle) dopjes. Ik ga waarschijnlijk binnenkort er custom earmolds bij kopen, voor een 100% fit. Ook heb ook de verloopstukjes voor mijn exinores maar dan steekt alles nogal uit je oren, en ze schieten makkelijk los vond ik.

Verstuurd vanaf mijn HTC One V met Tapatalk

Rooker
25 januari 2014, 00:09
Zelf was ik al heel tevreden met de Shure 315 SE met de zwarte oorstukjes er in maar nu was ik gisteren toevallig bij beter horen en daar heb ik iets nieuws (voor mij) gezien. Op maat gemaakte oordoppen die je gewoon kunt gebruiken als geluid demping (bijvoorbeeld wanneer je een concert bezoekt) maar er is een samenwerking met senheiser waardoor je ook de optie hebt om er koptelefoontjes op aan te sluiten zodat je ze live kunt gebruiken. Dacht tegen de 200 euro wat nog steeds goedkoper is als de top of the line van shure terwijl dit denk ik wel een serieuze concurrent is. Misschien heeft iemand hier ze al geprobeert?

hole
25 januari 2014, 13:14
Ik en Meneer I in ieder geval.

Meneer I.
26 januari 2014, 08:56
Zelf was ik al heel tevreden met de Shure 315 SE met de zwarte oorstukjes er in maar nu was ik gisteren toevallig bij beter horen en daar heb ik iets nieuws (voor mij) gezien. Op maat gemaakte oordoppen die je gewoon kunt gebruiken als geluid demping (bijvoorbeeld wanneer je een concert bezoekt) maar er is een samenwerking met senheiser waardoor je ook de optie hebt om er koptelefoontjes op aan te sluiten zodat je ze live kunt gebruiken. Dacht tegen de 200 euro wat nog steeds goedkoper is als de top of the line van shure terwijl dit denk ik wel een serieuze concurrent is. Misschien heeft iemand hier ze al geprobeert?

Ik heb mijn exinores gebruikt met een single drive witte oordopjes die je er in klikt ipv het filter. Werkt eigenlijk erg goed, maar ziet er een beetje gekunsteld uit op podium. De E535 met verloopringetjes en exinores werkt perfect. Triple drive en een fantastisch geluid...optisch steekt de E535 een 1,5 cm uit je oor wat echt geen gezicht is!

Ik gebruik nu de E535 met de grijze dopjes, maar ga special molds aanschaffen waarbij de E535 nog wel gewoon vlak in de oorschelp blijft.

Rooker
26 januari 2014, 17:01
Ik heb het over custom oordoppen van Pluggerz in combinatie met sennheiser CX 400 II. Ziet er niet uit of het ver uit je oor steekt. Hebben we het over hetzelfde?

wizzie1982
27 januari 2014, 11:59
ik heb de gele schuimpjes gisteren in de oefenruimte uitgeprobeerd.. dempen op zich een heel klein beetje beter dan de triple flange doppen, maar nog steeds niet echt geweldig.. Nadat ik de Vic Firth koptelefoon die toevallig in de oefenruimte hing over mijn in-ears heen plaatste had ik ineens geweldig geluid! niet te hard, en mijn mix was heerlijk te horen! jammer dat dat er niet uitziet op het podium :p

ik had ook nog deze gevonden:
http://www.acscustom.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=90

weet niet wat de dempingswaarden daarvan zijn ten opzichte van de sleeves die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb, maar 140 euro vind ik geen gekke prijs voor op maat gemaakte sleeves..

Nu nog ff twijfelen of ik eerst nog de Comply schuimpjes ga proberen of me gelijk maar es aan de gegoten doppen ga wagen :p

peter_heijnen
28 januari 2014, 13:04
http://www.acscustom.com/nl/index.php?option=com_content&view=article&id=39&Itemid=90
Te gek die custom ear sleeves. Ik heb nog een setje UE triplefi 10 liggen dat nu zeer van pas komt nu mijn gegoten oortjes slechter beginnen te passen. Dat zachte siliconenspul ipv de harde variant spreekt me ook aan. Van de week maar even de oortjes gaan laten inspuiten.

wizzie1982
28 januari 2014, 14:53
ik vind ze er ook erg interessant uitzien, maar ik weet dus niet hoeveel ze dempen.. Ik heb al een set gegoten in-ears van Earmo, die zitten perfect maar dempen veel minder goed dan de standaard sleeves van mijn SE215, plus dat ze gemaakt zijn voor sennheiser oordopjes met een veel te dun fragiel kabeltje.. geen optie voor op het podium dus, ben ik achter gekomen :p

harrie-beton
30 januari 2014, 12:00
Die vic firth dempt veel geluid.
Je kunt ook een gewone gehoorbeschermer van de bouwmarkt kopen. Je hebt vast niet veel optredens in je genre en voor die optredens kan je dan kijken hoe je gaat staan en hoe het podiumgeluid goed blijft.

peter_heijnen
30 januari 2014, 13:14
ik vind ze er ook erg interessant uitzien, maar ik weet dus niet hoeveel ze dempen..
Ze worden op maat gemaakt dus zullen in principe 100% de gehoorgang afsluiten, dat dempt maximaal.

Ik heb een seizoen naast een trombonist gezeten, maar dan aan de verkeerde kant bij de kelk. In eerste instantie met mijn ue triplefi 10. Later waren mijn gegoten ue's klaar en daar was ik maar wat blij mee.

Tering trombone!

wizzie1982
13 februari 2014, 10:41
Weet iemand of die Comply P-100 schuimpjes ergens in europa te bestellen zijn? Ik kan ze alleen bij 1 verkoper op amazon.de vinden, maar die heeft alleen medium en beweert dat de professional series geen 100/200/300/400/500 heeft maar gewoon op alle oordoppen passen. Vreemd, aangezien http://www.complyfoam.com/ toch echt anders vertelt..

Andere sites waar ik ze kan vinden zijn allemaal in amerika, en de verzendkosten zijn hoger dan de kosten van de schuimpjes zelf :(

wizzie1982
13 februari 2014, 11:06
nevermind.. ik zie nu op de Comply website dat de Professional inderdaad maar in 1 type komt, namelijk de P-100.. Maar dan nog kan ik tot nu toe nergens de mix pack vinden die ze in US wel verkopen.. Naja, op die duitse site medium kopen en erachter komen dat ie niet past en alsnog large kopen is nog steeds goedkoper dan een mix pack uit amerika laten komen :p

wizzie1982
12 maart 2014, 12:06
ik heb ondertussen de Comply Professional uit kunnen proberen. Ik heb via Audique de medium doppen besteld:

http://www.audique.nl/webshop/product/47/Comply-Foam-Tips-P-Serie

Ze zitten als gegoten! erg comfortabel en dempen beter dan de andere doppen die ik tot nu toe gebruikt heb. Nu ben ik nog wel nieuwsgierig of de large doppen misschien nog iets beter werken voor mij, dus dat ga ik nog even proberen ;-)

ACSlater
12 maart 2014, 18:32
Zei ik toch :) maar mooi dat je wat hebt gevonden dat helpt.

wizzie1982
17 maart 2014, 14:28
haha klopt ;) thanks voor de tip :D heb zojuist de large tips ook nog besteld, die zullen ruim voor het weekeind wel binnen zijn, dus ik kan het verschil ook nog uitproberen bij de volgende bandrepetitie :)

wizzie1982
26 maart 2014, 09:29
afgelopen zondag de large dopjes ook even uitgeprobeerd. Deze zitten nog iets comfortabeler en dempen nog wat beter! ik ben overtuigd! :D enige nadeel is, je bent wat langer bezig met indoen dan die triple flange die ik eerst had, maar je moet er wat voor over hebben :p