PDA

View Full Version : Contest gitaarbouwersmeeting 2014



gertgert
18 januari 2014, 10:37
Voor wie nog niets op facebook heeft gepost: hier kan het ook.
We zijn op zoek naar ideeen voor een bouw-contest voor de meeting in 2014.
Tot nu toe:

- DIY Jigs
- Cigarbox
- Mini gitaartjes
- Steampunk
- Inheems hout
- Multiscale
- En in de categorie uitdaging+akoestisch: bevel / extra soundport

Nog meer ideeen, of heb je voorkeur voor een van bovenstaande ideeen?
Laat het weten svp.

Cocobolo
18 januari 2014, 10:57
Ik vind (veel) leuk
- Mini gitaartjes
- Steampunk
- DIY jigs
- Multiscale

Nog een idee : je zou ook een contest kunnen houden voor een gitaarontwerp. Dus niet perse gebouwd, maar gewoon een mooie schets o.i.d.

jan jansen
18 januari 2014, 11:01
Nog meer ideeen, of heb je voorkeur voor een van bovenstaande ideeen?
Laat het weten svp.[/QUOTE]

Of wie maakt de beste echte nieuwe relic gitaar en het dan bij 1 model houden...

Ray_W
18 januari 2014, 14:08
Vraag cg aanvulling;


- Mini gitaartjes <- mogen deze zowel elctrische en of acoustische zijn? Mag het ook een niet gitaar zijn bijv een Cavaquinho / Cavaco??


En misschien een toegevoegde voorwaarde; er moet hier op dit Forum - "Volg het bouw proces" een uitgebreid verslag gemaakt zijn aangaande de complete bouw alla DPRI build challanges incl maximaal 2 minuten video.

Groet Ray.

RS-Rik
18 januari 2014, 14:28
Inheems hout

Steampunk


Ben ik helemaal voor.


Steampunk komt wel met een slechte kant, het genre is volledig verneukt door mensen die overal maar koperkleurige schroefjes en pvc buisjes op plakken. Laten we dan afspreken dat alles wat je erop mikt een soort "functie" (mag ook kabelgoot zijn) moet hebben op je gitaar.

KoenB
18 januari 2014, 14:56
Minigitaartjes klinkt als een leuk plan. Lekker al je rommelhout opmaken wat net niet groot genoeg is voor een full size plank.

stijnkenens
18 januari 2014, 21:14
Minigitaartjes is wel al een keer geweest, een paar jaar geleden.
Of we moeten allemaal een mini tele bouwen, en dan moet Cocobolo maar voor prijzen zorgen, want hij heeft de mallen aangebracht :p

Ik zou wel voor cigarbox willen gaan, waarbij het niet uitmaakt hoeveel snaren, welke doos, als het maar bespeelbaar is !!!




s.

barno
18 januari 2014, 23:18
ik zeg: viool, desnoods cigarbox gewijs. Ik schat dat niemand op het forum dat al gebouwd heeft, dus iedereen start gelijk :)

stijnkenens
18 januari 2014, 23:57
Goed, ik bouw een chanot (http://orgs.usd.edu/nmm/Violins/1800-1849/Chanot.html)!!!
Altijd al willen doen !


s.

Cocobolo
19 januari 2014, 00:02
viool lijkt me ook wel leuk inderdaad :-) Heb dan nog wel het nodige leeswerk te doen.
Of een elektrische viool?

Cocobolo
19 januari 2014, 00:03
...Of we moeten allemaal een mini tele bouwen, en dan moet Cocobolo maar voor prijzen zorgen, want hij heeft de mallen aangebracht :p


Is goed hoor ! :)

MyGreenLady
19 januari 2014, 12:08
Waarom niet Duchamp als onderwerp? Anti-gitaren bouwen. :P

DaanW
19 januari 2014, 12:59
Viool is misshien een leuk idee. Heb jaaaaren zelf viool gespeeld. En ik heb een bouwplan van de Betts Stradivarius hier liggen

Hedge
19 januari 2014, 13:23
Nieuw: DVBM 2014

Ik vind mini tele's wel leuk en natuurlijk zelfbouw tools.

loose-fur
19 januari 2014, 13:34
Steampunk, cigar box, mini gitaar, viool,.. Zijn dit in wezen niet allemaal anti-gitaren? De stap om bij een Dadaïstische Duchamp Contest uit te komen is niet zo groot, je hoeft er alleen maar wat humor, fantasie, absurditeit en/of creativiteit aan toe te voegen. Misschien/wellicht liggen net deze laatste ingrediënten aan de basis van een complete desinteresse voor zo'n wedstrijd? (meeste bouwers zien immers grotere uitdagingen bij het bouwen van een 'ernstige' kopie)

Ikzelf zou nochtans best wel nieuwsgierig zijn naar de resultaten van zo'n Dada Guitar Contest..



Tee.

RS-Rik
19 januari 2014, 13:55
Beoordelen van abstracte kunst is al niet zo makkelijk. Dan moet er van tevoren wel een soort scoretabel worden gemaakt. Ik bats wel wat in elkaar van fietswielen en krukjes.

KoenB
22 januari 2014, 13:17
Wat denken jullie van een Keytar contest?