PDA

View Full Version : Andy James Solo Competition



minoin
17 januari 2014, 21:39
Hey guys,

Iemand hier fan van Andy James?
Hij heeft een bescheiden solo competitie opgezet en hierbij mijn versie:
https://www.youtube.com/watch?v=DfRU-85s6Qc

Signal chain: PAS guitars custom shop 7-string met EMG 707s --> Rocktron Chameleon --> Motu Microbook II --> Cubase 5

TimoSomers
17 januari 2014, 22:41
Behoorlijk fan! Hij is een persoonlijke vriend van me intussen! Vandaar dat ik ook niet mee doe :p.

Coole solo! Picken is dik in orde!
Opbouwend: probeer iets meer melodische controle te krijgen in je vibrato. Het klinkt nu meer als een maniertje en is voor mijn smaak iets te snel (bij-erig). Ook kun je proberen om je licks e.d. soms te eindigen op een interessantere noot. Je eindigt nu vrij vaak op de root of op een kwint ofzo ervan. Zelf probeer ik deze meestal te vermijden zodat het wat minder obvious klinkt en je lick melodischer wordt, terwijl je alleen maar op een interessantere noot eindigt.

grayfink
18 januari 2014, 16:05
Mijn bek valt open... Wow.

minoin
19 januari 2014, 13:29
Thanks Hans!

@Timo: Thanks voor de feedback; zal er eens wat bewuster naar kijken! Naar mijn (persoonlijke) idee was een dergelijke solo passend voor de backingtrack, vandaar wellicht het eindigen op de grondtoon in de laatste drie licks. Desalniettemin goede feedback en als de backing track qua cord-progression wat vrijer is, dat ik dan eens kan proberen wat vrijer te zijn in mijn composities.

Fusion
19 januari 2014, 20:06
Wordt altijd verdrietig als ik dit soort filmpjes zie :(

Lees, ik vind je heel erg goed ;)

Bloodline
23 januari 2014, 01:33
Toffe shred en frasering, gaaf!
Echter is die vibrato nog iets te stengerig, die mag wel wat rustiger ;)