PDA

View Full Version : JMP-1 Geluid valt krakend weg



mkootstra
17 januari 2014, 18:56
Ik speel al een tijdje met een tweede hands JMP-1. Deze heb ik in een loop zitten van mijn GP-100. Nooit problemen mee gehad maar nu valt over alle kanalen het geluid kraken weg als het signaal minder wordt. Als ik weer aansla dan komt het geluid terug maar erg overstuurd en geen volume... Presets die gebruik maken van de preamp van de GP-100 doen het wel goed

Ik hoop dat de buisjes aan vervanging toe zijn maar weet niet hoe dat klinkt. Ik heb geen idee hoe oud deze zijn. Het kunnen nog wel eens de originele zijn omdat er marshall op staat.

Iemand een idee? Zou jammer zijn om buisjes te kopen terwijl dit niet het probleem is.

cluseau
17 januari 2014, 19:11
Buisje kan altijd maar probeer eerst eens je effectsloop door te lussen.

mkootstra
17 januari 2014, 19:18
Buisje kan altijd maar probeer eerst eens je effectsloop door te lussen.

Daar bedoel je mee dat het in de GP-100 zou kunnen zitten?

Misschien is het ook goed om erbij te vermelden dat het niet direct optreed maar na een paar minuten..

Gearjunkie
18 januari 2014, 08:56
wacht even: je buizenversterker zit in de effectsloop van een digitaal multieffect?

mkootstra
18 januari 2014, 11:11
wacht even: je buizenversterker zit in de effectsloop van een digitaal multieffect?

Ja, daar is al een topic over geweest dat het niet verstandig zou zijn.... (de jmp-1 is overigens ook weinig analoogs aan) maargoed...

Ik heb veel getest met het geluid en ik ben hier erg tevreden mee. De JMP-1 in serie met een G-major naar de 9100 geeft geen beter geluid. Die setup wordt gebruikt door veel gitaristen.

De GP-100 is een prachtig apparaat alleen ik vond de distorsion preamps niet geweldig. In de GP-100 zit eerst de compressor en dan de jmp-1 en vervolgens de effecten/functies.

Nu werkt en klinkt het precies zoals ik het hebben wil maar nu laat de jmp-1 me dus in de steek.