PDA

View Full Version : Studio Devil komt met nieuwe hardware amp modeler



herrieman
17 januari 2014, 10:31
De verkopen van echte amps zijn in 2013 behoorlijk gekelderd. De concurrentie in de modeling and profiling wereld gaat nu echt beginnen.

https://www.facebook.com/studiodevil/posts/10151835376656922:0

Rinze
17 januari 2014, 11:01
Ben benieuwd, heb die bas Devil en ik geloof ook die gitaar Devil geprobeerd en was daar niet zo van onder de indruk. Maar we zijn natuurlijk een flink aantal jaren verder.. Concurrentie is alleen maar goed, misschien dat Line 6 ook weer eens een schop onder de bips krijgt en met een echte vernieuwing komt.

herrieman
20 januari 2014, 20:43
Legal issues

jim__
24 januari 2014, 09:27
Wel onwijs gaaf ding. Voorlopig ben ik nog even klaar met modeling, maar met dergelijke compacte oplossingen en goede Cab-impulses wordt het toch interessant. En waarschijnlijk prijstechnisch een stuk leuker dan Kemper of Axe-FX. Hier (http://www.musicradar.com/news/guitars/namm-2014-atomic-amps-and-studio-devil-unveil-amplifire-pedal-591837/) stond ook al meer informatie.

peter_heijnen
24 januari 2014, 11:31
http://cdn.mos.musicradar.com/images/Product%20News/Guitar/Jan14/amplifire-630-80.jpg

Mooi, is wat mij betreft wel board candy en zou zeker niet misstaan naast mijn h9.

Johannes
24 januari 2014, 11:57
Dat ziet er goed uit! Hopelijk komen ze ook in de winkels terecht, ik zou er graag een testen.

prinspatrick
28 januari 2014, 13:39
Lijkt mij een uitstekende aanvulling op mijn Axe-Fx II als backup/rehearsel

SloeGin
9 november 2014, 17:44
De Amplifire zou dan toch binnenkort uitkomen.
Ik ben hier toch wel benieuwd naar!

https://www.facebook.com/studiodevil?fref=photo

tnijland
18 november 2014, 21:05
Ik hoop eigenlijk nog steeds dat er een echte open standaard versie komt op de VST software applicaties. Ik weet dat Muse Receptor en de V-Machine dit beogen maar die zijn helaas veel te complex voor de eindgebruiker vanwege alle vertaalslagen die er gemaakt moeten worden.

De techniek is er onderhand helemaal rijp voor. Een editor zou je dan mooi op een Tablet kunnen draaien via Bluetooth of USB. Maar stel je toch eens voor dat je willekeurig gekozen plugin leverancier software kon kopen en dat op een standaard hardware player installeren. Helaas...voordat het zover is moeten we weer losse kastjes voor onze neus voorgeschoteld krijgen...

SloeGin
21 januari 2015, 14:13
https://www.youtube.com/watch?v=ubTsfqXoZjM&feature=youtu.be

NU een demo met clean en vettig randje ;)

Pepe
21 januari 2015, 14:15
Ik val gelijk over dat harde schelle digitale sausje dat ik overal in terug hoor.

herrieman
21 januari 2015, 22:23
Dat moeten je speakers zijn Pepe. En als dat het niet is komt het door de sample freq van Youtube. En als dat het niet is ligt het aan de opname. En als dat het niet is het gitaar of de elementen. En als dat het niet is dan ligt het aan de reviewer.

zie hier het probleem met modelers. Het ligt nooooit aan de modeler, dit ding of andere snacks. En anders gewoon wachten op de volgende update. Dus zelf testen en als het niet DIRECT bevalt TERUGSTUREN!

Pepe
22 januari 2015, 00:11
Het is ook het grootste probleem van mijn Pod farm. Eighties clean en recto amps zijn nog wel te doen maar vintage blues sounds zijn toch lastig digitaal. Je kan die digitale sizzle er wel uitdraaien maar dan wordt het onbruikbaar muf & dof. Je kan het wat verbloemen met reverbs, modulatie en delay en daar verzuipt het doorgaans dan ook in.
Het is wel dapper dat ie hier gelijk voor het de achilleshiel gaat. 9 van de 10 keer zijn het dood gecompresde metalsounds.

Duhsjaak
26 januari 2015, 10:46
Ziet er knap uit naar mijn smaak. Leuk gevonden ook, dat de indeling van de knopjes van de amp op het pedaal zijn overgenomen. Chique.

Ik vind het jammer genoeg doodvermoeiend luisteren met al dat geknetter.
Met het opsommen van de dingen waaraan dat kan liggen is het beschadigde gehoor van de gitarist zelf niet genoemd. Dat is jammer. Het 'geef het slachtoffer zelf maar de schuld' is immer immens populair?

Ik vind hun noise reduction alleen wel vreselijk goed. Als je al eens een mooi klinkende setting vindt, moet je als een gek doorspelen, omdat anders blijkt hoe luidruchtig dat pedaal eigenlijk is. Het lijkt erop dat dit euvel hier mooi getackeld is.
Voor de rest vind ik persoonlijk veel van die modelling dingen te kunstmatig klinken.

Sexy doen en sexy zijn, zijn verschillende dingen. Je vraagt je af al al die nerds wel oren hebben.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

SloeGin
6 mei 2015, 16:54
Toevallig iemand hier die de Amplifire al heeft of getest heeft? Hoe bevalt ie?

prinspatrick
31 juli 2015, 09:56
Mooie eerlijke? demo. Vooral de tele op 11:35 klinkt overtuigend


https://www.youtube.com/watch?v=wYbul0RlwhQ

herrieman
1 augustus 2015, 00:41
Enige bewijs is dat die mini buizenbak met cabinet en speaker heeeel erg goed klinkt.
Een Pod HD had wellicht ook zo geklonken maar dat zullen we nooit weten.
En we weten ook niet hoe dit rode dingetje echt klinkt.
Beetje onzinnig videootje, eigenlijk. Maar wel helemaal Hyper de hyper de hyper LOL

munkie
1 augustus 2015, 13:26
Nog steeds geen import in de EU dus je moet zelf bestellen en importeren uit de US met alle ellende van dien.

muziekschuur
1 augustus 2015, 13:45
Wel tegek dat kids die beginnen te spelen mooiere spullen voor hun budget kunnen kopen dan ik ooit kon toen ik begon. Studio monitors voor aan je pc, audio interface met tegekke specs voor wenagh en dan zo'n modeler en een transistor combooke en je kan alle sounds die je ooit nodig hebt als gitarist zo maken. En de Squier, ESP LTD's en alle andere budget gitaren zijn van tegekke kwaliteit... Wat een zegen.

herrieman
1 augustus 2015, 14:30
Nog steeds geen import in de EU dus je moet zelf bestellen en importeren uit de US met alle ellende van dien.

Als dat inderdaad het geval is mag je er dus nog wat eurotjes bij op tellen aan import en douane kosten. En aan die 15 dagen proberen geld terug mogelijkheid heb je ook weinig als hij ligt te wachten bij de douane.

SloeGin
28 augustus 2015, 15:32
Ik val gelijk over dat harde schelle digitale sausje dat ik overal in terug hoor.
Ik hoor dit ook.
Ik verschiet wel van de lovende kritieken op TGP over de Amplifire. Van zowel mensen die de Axe FXII hebben en/of de Kemper.

SloeGin
29 augustus 2015, 11:57
Mooie eerlijke? demo. Vooral de tele op 11:35 klinkt overtuigend


Dan vind ik deze beter eerlijk gezegd :)
Vooral de 'Rumble' op het eind klinkt vet.


https://www.youtube.com/watch?v=b6IXF8yOaQ4&index=3&list=PLnW1bINCUVTJz0NFHWHna77ydkyVz3__8

prinspatrick
30 augustus 2015, 12:15
Dan vind ik deze beter eerlijk gezegd :)
Vooral de 'Rumble' op het eind klinkt vet.


https://www.youtube.com/watch?v=b6IXF8yOaQ4&index=3&list=PLnW1bINCUVTJz0NFHWHna77ydkyVz3__8

Klinkt lekker!

SloeGin
20 september 2015, 21:19
Iemand van plan zo eentje te kopen?
Ze zouden stilaan beschikbaar moet zijn voor Europa (via de UK) las ik op hun facebook ...

kriskros1234
29 september 2015, 14:49
Deze morgen een mail gehad (pre-registratie) dat ik er één kon aanschaffen.
Prijs van $599 leek me doenbaar tot ik aan het einde van het order kwam en er nog 20% BTW bovenop kwam.
Beetje een bummer en voor mij te veel. Blijkbaar weten de Amerikanen niet dat er in Europa altijd een prijs inclusief BTW vermeld moet worden.

Kris.

herrieman
29 september 2015, 23:06
Dan wordt het een duur bakkie. Hoeveel jaar garantie? En waar moet je terecht met je probleem?

Is de Helix niet wat. Als er dan iets mee aan de hand is kan je er gewoon mee terug.

Joost de Ruig
29 september 2015, 23:28
Op basis van mijn ervaringen met twee mod-amps (Fender en Vox) ben ik wat sceptisch tegenover modeling. Ik moet echter toegeven dat die Atomic wel goed klinkt in dat filmpje. €750,- voor een soort van mod-head in stompbox uitvoering, vind ik alleen wel prijzig.

Yek1
5 oktober 2015, 20:49
Wordt druk in het middensegment: Amplifire, Yamaha, Helix, nu ook de Fractal Audio AX8, $1399.

D3nnis
5 oktober 2015, 21:01
Als Kemper middensegment is, wat is dan topsegment op dit gebied?

Yek1
5 oktober 2015, 21:28
Klopt, heb Kemper eruit gehaald.

dml
6 oktober 2015, 06:36
Wordt druk in het middensegment: Amplifire, Yamaha, Helix, nu ook de Fractal Audio AX8, $1399.

Voeg daar de ISP Theta Pro DSP ook nog aan toe.

SloeGin
7 oktober 2015, 18:29
Op basis van mijn ervaringen met twee mod-amps (Fender en Vox) ben ik wat sceptisch tegenover modeling. Ik moet echter toegeven dat die Atomic wel goed klinkt in dat filmpje. €750,- voor een soort van mod-head in stompbox uitvoering, vind ik alleen wel prijzig.

Dat is lang niet slecht vind ik voor een modeller van 1/4 van de prijs, die blijkbaar erg dicht komt bij de core sounds van de dure Axe FXII. De mogelijkheden zijn natuurlijk veel beperkter maar niet iedereen heeft alle toeters en bellen nodig :D
Na al die lovende reacties kan ik in ieder geval niet wachten om hem te testen.

herrieman
7 oktober 2015, 20:48
Kosten: $600 plus verzendkosten plus 21%. Zit je al snel op €750-800. (En volgens mij mag je ook nog wat aftikken voor verzendkosten en invoer)
Dan komt de Kemper, de Theta Pro of de Helix heel dichtbij. En die kan je straks in de buurt zelf uitproberen of inruilen als die niet bevalt.

De Ax-8 heeft voorlopig geen zin. Duurt nog enkele maanden of wellicht een jaar voordat hij in Europa lverbaar is. En dan de prijs...1800 of 1900 euries? In iedergevql fors meer dan wat ie gaat kosten in amerika.

SloeGin
7 oktober 2015, 23:01
Ik ken iemand uit België en die heeft er 662 euro in totaal voor betaald .... shipping en btw inclusief :)

kriskros1234
9 oktober 2015, 20:36
Ik ken iemand uit België en die heeft er 662 euro in totaal voor betaald .... shipping en btw inclusief :)

Hoe heeft hij dat geflikt ? Voor 662 euro zou ik er nog eens over nadenken.

Kris.

SloeGin
9 oktober 2015, 20:46
Hoe heeft hij dat geflikt ? Voor 662 euro zou ik er nog eens over nadenken.

Kris.

599 dollar = 526,640 euro + tax en shipping vanuit de UK maakte het blijkbaar maar tot 662 euro .... :)

SloeGin
16 november 2015, 14:58
De Amplifire gaat nu ook via Andertons verkocht worden las ik net.


https://www.youtube.com/watch?v=0TL_lFntgZc

Joppnl
18 november 2015, 23:56
http://www.andertons.co.uk/multi-fx-units/pid41837/cid693/atomic-amplifire-amp-sim-38-multieffects-pedal.asp

Nils47
5 januari 2016, 14:26
Iemand de Amplifire in gebruik?

Ben erg benieuwd naar ervaringen, heb bij Andertons ook al een paar keer boven de order-knop gezeten met de cursor haha...

harrie-beton
5 januari 2016, 16:03
Anderton staat stijf van de reclame praatjes.

Je kan in andere topics lezen dat het vooral de verkopers van modelers zijn die wild enthousiast zijn. De gitaristen hier hebben grote moeite om goede sounds te krijgen en dan met name in een oefenruimte en of op een monitor.

SloeGin
7 januari 2016, 10:51
De gitaristen hier hebben grote moeite om goede sounds te krijgen en dan met name in een oefenruimte en of op een monitor.
Zoals wie?
Genoeg grote bands die live de Kemper of Axe Fx gebruiken en erg tevreden zijn ;)

D3nnis
7 januari 2016, 11:18
Maar dat wil niet zeggen dat een ander er dan ook tevreden over moet zijn. Ik ben geen kei in programmeren van zo'n digitaal machien, maar ik word nog steeds niet blij van bv de Kemper via een speakercabinet, in vergelijking met mijn eigen zooi. Met de Kemper ook niet van goed geprofileerde profielen van mijn eigen amp, of met die Michael britt profiles.
Als je echter een pro bent, of werkende muzikant zogezegd, dan gaan er veel meer en andere dingen meespelen, waaronder óók sponsoring, maar bv ook draagbaarheid, bedrijfszekerheid, consistentie mbt uitversterken, etc.
Daarom vind ik de "normale" professionals dan ook niet maatgevend puur alleen op sound.

Nils47
7 januari 2016, 12:34
Plini (gitarist uit Australië), gebruikt tijdens opnames een Axe Fx2 maar voor flydates een amplfire. Klinkt toch niet slecht. Eerst tijdens een bandrepetitie, later rond 8:15 op het podium zie je het kleine rode kastje ook liggen.

https://www.youtube.com/watch?v=6P6jV5LPIuM

Beter filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zClXqEb69X0

SloeGin
7 januari 2016, 18:55
Is hier eigenlijk iemand die de Amplifire heeft?

Ik sta versteld van de positieve reacties over de unit van zelfs Kemper en Axe Fx gebruikers. Wat ik van clips heb gehoord en gezien klinkt allesbehalve op Kemper /Axe Fx niveau ... ik hoor vooral veel schel en fizzy sounds :)

Erik de Perik
7 januari 2016, 20:29
Zoals wie?
Genoeg grote bands die live de Kemper of Axe Fx gebruiken en erg tevreden zijn ;)

Grote bands hebben grote mogelijkheden qua extra hulp etc. Zou die niet als leidraad nemen.


Plini (gitarist uit Australië), gebruikt tijdens opnames een Axe Fx2 maar voor flydates een amplfire. Klinkt toch niet slecht. Eerst tijdens een bandrepetitie, later rond 8:15 op het podium zie je het kleine rode kastje ook liggen.

https://www.youtube.com/watch?v=6P6jV5LPIuM

Beter filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=zClXqEb69X0

Wat is hier zo bijzonder aan?

harrie-beton
7 januari 2016, 21:26
Filmpje goed bekijken, er staat een dikke Bogner en daar komt alle sound uit. De echo's uit het rode kastje.

herrieman
7 januari 2016, 21:53
Een rood kastje met drie voetschakelaars.
Klinkt inderdaad van zonde van je tijd en geld.

Of kopen en maar hopen dat het eindelijk dat doet wat het zou moeten doen met gratis updates.
En hopen dat er niet een nieuwe versie uitkomt zodat die in je handen opeens verouderd is.

waar ken ik dit verdienmodel van......Ractal ??

Erik de Perik
7 januari 2016, 22:11
Filmpje goed bekijken, er staat een dikke Bogner en daar komt alle sound uit. De echo's uit het rode kastje.

Nog beter gekeken....... die "dikke Bogner" is een Line 6:

http://gear-vault.com/wp-content/uploads/2009/03/spider-valve-head.jpg

Staat wel uit trouwens. ;)

harrie-beton
8 januari 2016, 10:00
scherp!

Met name clean en crunch overtuigt geen enkele modeler mij nog.
Maar je treft mij ook in een post-modeling avontuur. De ex rokers zijn de felste niet rokers.

Rinze
8 januari 2016, 10:28
Ik kan me nog goed herinneren dat je een paar jaar terug het inderdaad altijd opnam voor de modeling ;)

Bij internationale bands speelt ook mee dat ze met een modeler geen versterking mee hoeven te slepen of te huren.

Ik moet zeggen dat ik graag eens met een goede modeler live zou willen spelen, lijkt mij best prettig. Ik ben dat gesjouw wel een beetje zat na 35 jaar. Voor een optreden sleep ik zo tussen de 100 en 150 kilo aan spullen mee. En in live situaties is het ook maar net afwachten in wat voor situatie je terecht komt qua akoestiek en geluidstechnici, mijn geluid is nu ook lang niet altijd optimaal.

duckman
8 januari 2016, 10:38
begrijp je reaktie, maar vooral in 2015 is er toch veel gebeurd in modeling land. de UAD Marshall en Friedman,bias positive grid, de laatste kemper update e.d. zin toch grote stappen vooruit. En ik hou ook van buizen, maar in de 25 + jaar kan ik me ook daar de frustraties nog van herinneren.



scherp!

Met name clean en crunch overtuigt geen enkele modeler mij nog.
Maar je treft mij ook in een post-modeling avontuur. De ex rokers zijn de felste niet rokers.

dml
8 januari 2016, 10:56
Ik moet zeggen dat ik graag eens met een goede modeler live zou willen spelen, lijkt mij best prettig. Ik ben dat gesjouw wel een beetje zat na 35 jaar. Voor een optreden sleep ik zo tussen de 100 en 150 kilo aan spullen mee. En in live situaties is het ook maar net afwachten in wat voor situatie je terecht komt qua akoestiek en geluidstechnici, mijn geluid is nu ook lang niet altijd optimaal.

Zegt hij, die volgens zijn sig een Koch Pedaltone te koop heeft. Al eens geprobeerd alleen daarmee live te spelen?
Heb jaren met alleen een Pedaltone gespeeld, zo rechtstreeks de PA in. Dat scheelt jou al snel 140 kilo aan spullen sjouwen.

harrie-beton
8 januari 2016, 11:21
Ik ben 47 jaar en fit. Sjouwen is nooit voor mij een argument geweest met modeling. Ik heb na een lange zoektocht altijd mijn eigen speakers meegenomen om nog enigzins een redelijke sound eruit te krijgen. Mijn PROEL monitoren zijn 28 kilo en gebruikte er 2.

Wat ik met modeling prettig vond is dat ik thuis op koptelefoon / speakers mijn sounds in kon stellen zonder de buren en de kinderen wakker te maken. Ook prettig om een breed scala aan sounds te hebben. Het is eigenlijk super-deluxe om met 1 knop te kunnen wisselen tussen een fender twin en een Marshall jcm. De zangers hadden in ear en met modeling ook makkelijk een lijntje doorgeven. Geen gedoe met mic plaatsing. In de oefenruimte en live hoeft het alleen maar rechtdoor versterkt te worden.

Had wel moeite met cleane sounds en om door de mix te komen. Ik heb het wel geprobeerd, ik heb 10 jaar met modeling gespeeld en erg veel geïnvesteerd.

Ik heb voor de oefenruimte een buizenversterker met 4x12 kast gekocht en dat is toch stukken prettiger.
Instellen van sound thuis is toch lastig en ik heb thuis een tubemeister en een ISO cab. Nog niet ideaal.

Mijn strat heeft fat50 elementen met veel twang en die heeft nooit mooi geklonken op modeling en op mijn Carvin buizenversterker doet hij dat wel.

Ik schreef in een ander topic al: Ik heb erg veel rig rundown filmpjes gezien en bijna iedereen speelt op een klassieke set. Effecten en buizenversterker. Sommige flirten met modeling maar gaat ook weer terug naar een klassieke setup.
In 2011 speelde Petrucci 100% met een fractal maar nu weer op speakers met microfoons ervoor en de fractal voor effecten.

Rinze
8 januari 2016, 11:22
Helaas kan ik met de Pedaltone mijn geluid niet krijgen. Te weinig Marshall zeg maar. Bovendien vind ik de cab sim van het ding ronduit ruk voor stevige oversturing. Jammer, had er wel plannen mee.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

herrieman
8 januari 2016, 13:06
Nou Rinz die Pedaltone raak je in ieder geval hier niet meer kwijt. ;)

Rinze
8 januari 2016, 13:54
Ghehehe..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

manta
12 januari 2016, 01:48
Ik zoek mij 2dehands een Digitech 2112/2120 aan te kopen, de line 6 POD en aanhangers kunnen me niet overtuigen, maar de Amplifire vind ik wel interessant uitzien..
De digitech vind ik vooral voor zijn pre-amp met buizen interessant, de effecten zijn uiteraard goed meegenomen. ;-)