PDA

View Full Version : Here comes the painkillerrrrrr!



fuck nu-metal
2 juli 2003, 20:41
Iedereen die hier Kazaa, of iets dergelijks heeft, download eens de song "Painkiller" van Judas Priest. Luister eens naar die solos!
Wat vinden jullie hiervan?
Persoonlijk vind ik het helemaal geweldig. Het is misschien niet de snelste solo ooit gespeeld, maar zeker een van de opwindendste. Of niet?

Anders Destium
3 juli 2003, 00:37
Painkiller is hoe dan ook een supergaaf nummer (en CD :) ). De riffs, vooral met die versnellende loopjes in synchro met de drums vind ik supervet! De solo's passen ook erg goed in het nummer (als we het weer eens over compositie gaan hebben :wink: ) en geven gewoon een adrenalinekick als je het nummer luistert...

....Can't stop the Painkiller!

fuck nu-metal
3 juli 2003, 23:07
Het lijkt wel of niemand dit liedje kent. Je weet niet wat je mist, maar goed, zet je gloednieuwe ST Anger cd'tje maar weer op. Ook leuk!

Anders Destium
5 juli 2003, 19:55
Ik vind het ook raar dat er weinig "old school" cultuur heerst hier. Ook als je het hebt over bands als Sanctuary, Testament, Savatage, Kreator of Carcass blijkt niemand ze te kennen :-?

wietse
5 juli 2003, 20:19
Ik vind het ook raar dat er weinig "old school" cultuur heerst hier. Ook als je het hebt over bands als Sanctuary, Testament, Savatage, Kreator of Carcass blijkt niemand ze te kennen :-?
en of ik die ken savatage is één van m'n favoriete bands ,maar dat er weinig mensen hier zitten die de"old school" hier kennen komt door het leeftijds verschil meesten hier zitten nog diep in de pubertijd en kennen het niet eens.
de oudere garde kent natuurlijkt wel al die oude bands , wat denk je van mysto dysto later mandator genoemd omdat ze in duitsland mysto dysto niet uit konden spreken.
en vengeance die nu weer druk bezig zijn beide steengoede bands van eigen bodem .
zo had je en heb je wel veel meer m'n eerste concert was metalchurch
ook zo'n oude metalband die menig nieuwe band van het podium speelt.

Jopie
5 juli 2003, 21:08
Laten we het hier alsjeblieft niet over leeftijdsverschil hebben. Ik was 27-06 jl. getuige van een zeer spraakmakende show (Wie opgelet heeft weet welke show)van de echte rockers , de echte trendsetters die nu nog respect genieten en die een aantal fantastische nummers gemaakt hebben.Zelf ben ik dus 20 en ook nog een dikke puber en luister naar o.a. Stones , Status Quo , Lynyrd Skynyrd , Led zep , purple , allmans , Who , Gary Moore , Osbourne , Maiden , Ac/Dc , Roses en noem ze maar op. Dat zijn toch bands die al muziek maakten toen jou 'old skool bands nog in de luiers lagen. Is verder geen aanvallende opmerking hoor maar leeftijdsverschil mag geen naam hebben in de muziek. :wink:

Anders Destium
5 juli 2003, 21:21
>Jopie

Ik ben zelf ook nog niet stokoud (23), maar het is toch raar dat bijna niemand een legendarische band als Judas Priest kent :-?

wietse
5 juli 2003, 22:06
Laten we het hier alsjeblieft niet over leeftijdsverschil hebben. Ik was 27-06 jl. getuige van een zeer spraakmakende show (Wie opgelet heeft weet welke show)van de echte rockers , de echte trendsetters die nu nog respect genieten en die een aantal fantastische nummers gemaakt hebben.Zelf ben ik dus 20 en ook nog een dikke puber en luister naar o.a. Stones , Status Quo , Lynyrd Skynyrd , Led zep , purple , allmans , Who , Gary Moore , Osbourne , Maiden , Ac/Dc , Roses en noem ze maar op. Dat zijn toch bands die al muziek maakten toen jou 'old skool bands nog in de luiers lagen. Is verder geen aanvallende opmerking hoor maar leeftijdsverschil mag geen naam hebben in de muziek. :wink:

20 dan ben je wel uitgepuberd ben je namelijk al volwassen.
leeftijd zegt niet alles dat is waar maar ik merk het bij een paar stagelopers bij mij op het werk wel , de ene heeft een nogal oudere broer
die kent dus weer veel meer oudere muziek ,een ander heeft een pa die muziek gek is weet er dus ook veel van de ander , is enig kind met ouders die niet verder komen dan vader abraham, frans bauer e.d.
die jongen weet dus helemaal geen fuck van de oudere muziek en loopt achter de massa aan.
wat ik zeggen wil is behalve leeftijd maakt natuurlijk het ook uit welke muziek je meekrijgt van zowel familie en vrienden.
als je vrienden zich alleen maar voor house e.d intreseren en je ouders helemaal niet om muziek geven hoe moet je dan weten wat er geweest is elk verkracht nummer denken ze dat het het origineel is.
ik denk dat dat toch minstens zo belangrijk is want een band als judas priest is steengoed maar heeft nooit een hitje gehad naar mijn weten en dus niet bekend bij het grote publiek.
de bands die ik noemde is old school metal en hardrock (vengeance)
die ouwe knarren die jij noemt zijn de oorspronkelijke rockers en hardrockers alle andere metal/hardrock bands hebben hun inspiratie daar weg ,die muziek beluister ik zelf het meest maar wat ik noemde was toen ik puber was groot en dat blijft ook altijd trekken.
als ik niet vrienden had gekregen die van hardrock hielden dan had ik ook nooit wat geweten van al die legendarische bands behalve de naam
en het idee ze maken herrie.
was ik mischien wel een vervent piraten luisteraar geworden brrrrrrrr....

fuck nu-metal
5 juli 2003, 23:03
[/quote]Zelf ben ik dus 20 en ook nog een dikke puber en luister naar o.a. Stones , Status Quo , Lynyrd Skynyrd , Led zep , purple , allmans , Who , Gary Moore , Osbourne , Maiden , Ac/Dc , Roses en noem ze maar op.



Ik vindt het cool dat er nog mensen zijn die uitzoeken waar het allemaal vandaan komt. dat getuigt van oprechte interesse in de muziek. Ik ken ook wel wat van die mensen, maar het merendeel, ook die van harde rock houden, loopt gewoon achter de trends aan.
Soms vragen mensen van einddertig begin veertig naar wat voor muziek ik luister, en als ik dan een van die oudere bands noem, dan zeggen "daar luisterde ik vroeger ook naar, weet je hoe oud dat is!". Nou en! Het is vaak beter dan de muziek die nu gemaakt wordt. De vernieuwende ontwikkeling in de muziek vindt op dit moment niet plaats in de gitaarhoek, ik denk dat dit vooral het tijdperk is van de elektronische muziek. Misschien dat er over een tijdje weer een band of gitarist komt, die de rock en de gitaar weer op de voorgrond plaatst, maar op dit moment is het materiaal wat nu uitgebracht wordt bloedeloos, ongeinspireerd werk. Uit de gothic hoek komt af en toe wat kwaliteit, maar vooral de heavy, trash, speed, death en black metal liggen op hun gat. Er zijn geen goede nieuwe artiesten(enkele uitzonderingen daargelaten) die het niveau van hun voorgangers kunnen evenaren. Daarom ben ik ook op zoek gegaan naar het oudere werk.
Laatst ontdekte ik de muziek van Ritchie Blackmore's Rainbow en Dio, geweldige muziek, maar niet erg bekend. Vooral in het geval van Dio is dat onbegrijpelijk. Hij heeft een paar platen gemaakt, die tot de creme de la creme van de hardrock behoren, maar krijgt niet de nodige erkenning. Op zich maakt dat me niet zoveel uit, het feit dat niet iedereen into Judas Priest en Dio is, maakt hun muziek wat exclusiever en geeft het meer een gevoel muziek voor mij te zijn, in plaats van voor de massa.
Toch, vindt ik het af en toe wel eens irritant dat je soms mensen hoort praten over hoe goed Slipknot en Marilyn Manson zijn, die zijn vaak ook zo rond de twintig, en dat vaak de
enige die ze kennen(ok nog een paar bands, maar goed), terwijl ze weing 'vergelijkingsmateriaal' hebben.
Trouwens je hebt ook van die mensen die die tijd wel hebben meegemaakt, van die muziek hielden, maar nu ook achter de nieuwere artiesten aanlopen. Dan hopen ze ook nog cool te zijn, anders horen ze bij de oude garde.
Enniewee, cool dat er hier ook mensen van Judas Priest houden, die kom je niet zo vaak tegen.
Maarre, wat vinden jullie van het nummer?

Jopie
7 juli 2003, 21:19
Ritchie Blackmore was inderdaad qua melodie geniaal. In Purple in samenspel met Lord op de Hammond een geweldig duo zoals je terughoort in Lazy en Highway Star. Van zijn latere rainbow vind ik Since you've been gone , Eyes of the world , I surrender en man on the silver mountain wel cool. Van Dio ken ik het geweldige Rainbow in the dark , download the clip maar es op kazaa , cool met een geweldige solo!

fuck nu-metal
7 juli 2003, 21:57
Idd, allemaal geweldige muziek, maar wat vinden jullie van het nummer Painkiller?

Ic3gl0vE
7 juli 2003, 23:26
>Jopie

Ik ben zelf ook nog niet stokoud (23), maar het is toch raar dat bijna niemand een legendarische band als Judas Priest kent :-?

Ik wel. en ik ben 16 :)

Painkiller is een supernummer.

FNaRK
12 juli 2003, 13:27
Halford is een kale nicht :evil:

FNaRK
12 juli 2003, 13:54
Rob Halford is terug bij Judas Priest! Dit houdt in dat de klassieke line-up van zanger Rob Halford, gitaristen Glenn Tipton en K.K. Downing, bassist Ian Hill en drummer Scott Travis weer compleet is. De band gaat volgend jaar, wanneer Judas Priest haar 30e verjaardag viert, op wereldtournee, en het is de bedoeling dat ze later dit jaar een nieuw studio album gaan opnemen, wat begin volgend jaar moet uitkomen. Tevens moet er later dit jaar een dubbel-dvd uitkomen met daarop alle videoclips van de band.
Rob Halford verliet in 1991 na het Painkiller album de band, en werd vervangen door Tim "Ripper" Owens, die twee studioalbums met Judas Priest maakte. Ondertussen maakte Rob Halford diverse albums, onder de namen Fight, Two en Halford. Nu is hij dus weer terug op het oude nest.

andy
12 juli 2003, 22:18
Painkiller is idd een geweldige plaat, de hele schijf, en de solo in het titelnummer is erg goed. Zonder het nummer te horen klinkt de solo al in mijn kop. Dat kan je van veel solo"s niet zeggen. Dus voor mij heeft die solo wat. Painkiller vind ik de beste plaat die Priest uberhaupt gemaakt heeft. :gitarist:

Mitch
12 juli 2003, 22:50
Ik heb 'm maar eens gedownload, maar hij is al weer verwijderd. Sorry.

fuck nu-metal
12 juli 2003, 22:56
Halford is een kale nicht

Ja dus? Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoeld toch,
Rob is idd weer terug bij priest. Ik hoop dat ze weer een vette plaat zullen maken en de metalwereld weer even de oren zullen wassen. Wanneer ik in gedachten de riffs van Judas Priests laatste albums en de zang van Rob's soloalbums dan kan het haast niet anders dan dat de nieuwe plaat een knaller gaat worden. Ik kan haast niet wachten. het is alleen jammer ,dat vanwege de ouderdom Rob niet meer zo hoog kan zingen als vroeger, maar ja, ook laag blaast ie je omver.

andy
12 juli 2003, 23:59
Rob Halford is idd homo, but who cares???? Van Udo van Accept wordt het ook gezegd. True metal gezongen door kale nichten, of laat ik nu de wereld voor een heleboel mensen instorten????? :razz:

shredneck
13 juli 2003, 00:43
Waar gaat dit over? Sexualiteit? Dan zitten jullie op het verkeerde forum.


Halford heerst, Owens was geweldig bij Priest. Maar er is maar 1 Priest,net als dat er maar 1 Sabbath is. Alles wat Halford gedaan heeft(ook Two) vindt ik geweldig, die man heeft karakter.

Zijn karakter hoor je dwars door de muziek heen, zijn woorden zijn gemeend. Luister maar eens naar bv Defenders of the Faith en pak dan nog eens een plaat van Hammerfall,Pegazus of een andere kloon....

Priest is CocaCola waar Hammerfall slechts de Aldivariant van is.

Anders Destium
13 juli 2003, 10:54
Waar gaat dit over? Sexualiteit? Dan zitten jullie op het verkeerde forum.

Priest is CocaCola waar Hammerfall slechts de Aldivariant van is.

Volgens mij ben je zelfs in deze vergelijking te mild voor Hammerfall :wink:

Beyond the Realms of dead, Victim of Changes, Nightcrawler, het is allemaal kippenvelwerk...

FNaRK
13 juli 2003, 11:35
Halford is een kale nicht

Ja dus? Ik neem aan dat je dit niet serieus bedoeld toch,

Halford is homo en Halford is kaal, in mijn optiek is het dus een kale nicht.....so what :???:

fuck nu-metal
13 juli 2003, 11:50
Halford is homo en Halford is kaal, in mijn optiek is het dus een kale nicht.....so what
Ja dus...wat wil je daar mee zeggen?
de seksuele geaardheid van een muzikant heeft vrij weinig te maken met zijn muziek, dacht ik.

fuck nu-metal
13 juli 2003, 11:51
Dat kale nicht vindt je zeker goed klinken, of niet?

FNaRK
13 juli 2003, 14:04
Halford is homo en Halford is kaal, in mijn optiek is het dus een kale nicht.....so what
Ja dus...wat wil je daar mee zeggen?
de seksuele geaardheid van een muzikant heeft vrij weinig te maken met zijn muziek, dacht ik.

Zie je mij een statement maken over zijn muzikale kwaliteiten ? Ik constateer dat Halford een kale nicht is.....[subjectieve mode ON]die zijn piek heeft gehad ten tijden van "Screaming for Vengeances", daarna is gaan aanmodderen, toen een meesterlijke soloplaat heeft gemaakt en nu moet gaan bewijzen dat 'ie het met Priest weer waar kan maken [subjectieve mode OFF]

Laten we het erop houden dat ik naar Halford / Priest luisterde toen jij waarschijnlijk nog geboren moest worden en ik de man (en zijn geaardheid / haargroei) al die jaren van dichtbij heb gevolgd :D
Kep trouwens nog een liveregistratie liggen uit 1984, toen zat 'ie duidelijk in zijn leernichten tijd 8-) Erg komisch om te zien, wel retestrak gespeeld en gezongen !!

Kramerman
24 juli 2003, 21:04
de eerste solo ( na twee minuten ) vind ik al sinds lange tijd DE beste(daarom niet snelste of meest techniek) solo die ik ken.

dit MOEt aangevuld worden met Leather Rebel en Metal Meltdown 8-)

lord bean
11 augustus 2003, 13:05
Priest heerst de ballen uit je broek. Wat ik jammer vind is dat de muziek op de laatste 2 albums totaal anders is dan het werk van painkiller en alles daarvoor. Het is iets bruter. Owens heeft goed werk gedaan en nu rob weer terug is ben ik benieuwd waar ze mee komen.

Ik hoop gewoon op ouderwetse heavy metal met gewoon in E gestemde gitaren.

fuck nu-metal
11 augustus 2003, 15:05
Ik hoop gewoon op ouderwetse heavy metal met gewoon in E gestemde gitaren.

Och, de gitaren op de laatste twee albums waren echt niet slecht hoor. De riffs vond ik erg strak, het waren de zwakke songs en de irritante stem van Owens die de laatste albums de das om deden.
Wanneer je van Painkiller houdt, dan moet je luisteren naar Rob's solowerk(Fight, Halford). Dan hoor je ook dat Rob een groot aandeel had in de oudere songs.