PDA

View Full Version : nieuwe pedalen op NAMM 2014



DiscoFreq
16 januari 2014, 21:44
Mijn jaarlijkse overview van de nieuwe pedalen op de NAMM show:
http://www.effectsdatabase.com/events/namm/2014

10us
16 januari 2014, 21:53
Cool! Iemand al iets meer gelezen over die movall mini's?

peter_heijnen
17 januari 2014, 11:13
Dat ogre doodshoofd, geweldig! Vooral die schuif dan he.

Harald
17 januari 2014, 11:47
Gaat Karin Bloemen een Gothic programma doen dan? Op zich is zo'n schuif handig om te voorkomen dat de knoppen verschuiven. Zag het pedalboard van Paul Gilbert waar alle knoppen vastgezet waren met gaffertape.

hoofd
17 januari 2014, 11:53
Ha, leuk, nieuwe spullen! Ik heb mezelf een nieuw speeltje beloofd volgende maand, wellicht dat er iets leuks bij zit.


Die Cusack Tap-a-Fuzz klinkt trouwens wel geinig. Ik snap 't nog niet helemaal, een fuzz met taptempo, maar zal tzt wel wat filmpjes checken.

peter_heijnen
17 januari 2014, 12:08
Gaat Karin Bloemen een Gothic programma doen dan?
Ik hoop het niet.

Denk ik... :)

Die schuif is natuurlijk geniaal in zijn praktische eenvoud, tapen is dan bijna barbaars.

Montecristo
19 januari 2014, 10:23
Relaxed dat MXR die univibe weer uitbrengt, ik ga er voor het gemak vanuit dat deze hetzelfde is als de JH LE van enige tijd geleden. Hoewel ik erg tevreden ben met mijn CC Vibe, klonk die JH ook erg goed!

DiscoFreq
19 januari 2014, 12:17
Relaxed dat MXR die univibe weer uitbrengt, ik ga er voor het gemak vanuit dat deze hetzelfde is als de JH LE van enige tijd geleden. Hoewel ik erg tevreden ben met mijn CC Vibe, klonk die JH ook erg goed!
Ja, dat denk ik ook, ik heb ze onder "related" ook bij elkaar staan. Het zou me verbazen als Dunlop een design enkel gebruikt voor 1 limited edition, terwijl ze andere circuits soms onder meerdere namen uitbrengen met weinig of geen verschil.

Montecristo
20 januari 2014, 09:28
Inderdaad, ze zijn altijd wel redelijk efficiënt in hun endorsed/autorised pedalen. Enigszins te begrijpen gezien de aversie die sommige endorsements oproepen (Zakk wylde anyone?).

dacrow
21 januari 2014, 07:14
Relaxed dat MXR die univibe weer uitbrengt, ik ga er voor het gemak vanuit dat deze hetzelfde is als de JH LE van enige tijd geleden. Hoewel ik erg tevreden ben met mijn CC Vibe, klonk die JH ook erg goed!

Hoop dat ie goed klinkt want van formaat is het geweldig praktisch, ik heb de Dunlop Uni-Vibe, geweldig pedaal maar neemt zoveel plaats in .

Montecristo
21 januari 2014, 07:33
Hoop dat ie goed klinkt want van formaat is het geweldig praktisch, ik heb de Dunlop Uni-Vibe, geweldig pedaal maar neemt zoveel plaats in .

Ik vond de JH LE van Dunlop/MXR erg goed klinken, baalde dat ik hem niet gehaald had. Ik verwachtte alleen dat die kort op de LE gewoon binnen de normale productlijn beschikbaar zou komen, duurde echter langer dan verwacht. In de tussentijd dus maar een CC Vibe gekocht. Die dunlop komt er echter ook nog wel. Check even de filmpjes van de JH LE, geeft denk ik een goed beeld van wat we kunnen verwachten.

mountainman
25 januari 2014, 17:53
Die Hotone Wally looper (http://www.effectsdatabase.com/model/hotone/skyline/wally) ziet er interessant uit. En Mooer komt ook met een micro looper. Serieuze concurrentie voor de Ditto!

dacrow
25 januari 2014, 19:09
Die Hotone Wally looper (http://www.effectsdatabase.com/model/hotone/skyline/wally) ziet er interessant uit. En Mooer komt ook met een micro looper. Serieuze concurrentie voor de Ditto!

Die Hotone Wally amaai, daar is werk ingestoken :)

onrust nv
26 januari 2014, 12:30
Die Wally is wel heel interesant, ondanks die klik kschakelaar

HaroldA
26 januari 2014, 12:36
Die Wally is wel heel interesant, ondanks die klik kschakelaar

Wat is er mis met dat soort schakelaars?

Death2AllButMetal
27 januari 2014, 11:38
Fender Yngwie Malmsteen overdrive (http://instagram.com/p/jhuM9HuYf9/#)

onrust nv
27 januari 2014, 11:59
Wat is er mis met dat soort schakelaars?

Die zeggen klik! wanneer je hem indrukt, best irritant wanneer je akoestische loops aan het maken bent.

HaroldA
27 januari 2014, 12:07
Die zeggen klik! wanneer je hem indrukt, best irritant wanneer je akoestische loops aan het maken bent.

Volgens mij is dit geen "clunky" 3PDT, maar meer een TC Electronics-achtige "soft touch switch".

Heb je 'm al gehoord/gevoeld?

mountainman
27 januari 2014, 18:59
Op de andere Hotone pedalen die ik heb is de switch inderdaad soft touch. Zal bij deze ook wel het geval zijn. Er is nog steeds een klik hoorbaar maar die is vrij zacht.

onrust nv
27 januari 2014, 23:57
Volgens mij is dit geen "clunky" 3PDT, maar meer een TC Electronics-achtige "soft touch switch".

Heb je 'm al gehoord/gevoeld?

De Flashback klikt iig wel behoorlijk hard en penetrant, Dus ik ken geen TC soft touch switch. De enige klik vrije knoppen die ik ken zitten op m'n moogerfoogers.

vulvasonic
28 januari 2014, 03:22
De opkomende trend van 2013 lijkt nu definitief te zijn gevestigd. Het moet allemaal MINI. Hoe kleiner, hoe beter, want we willen allemaal 243 pedaaltjes en die willen we het liefst ook allemaal op een plankje hebben staan (in iets meer dan 40 vrij in te stellen loops natuurlijk), maar dan moet het als het even kan óók nog even passen op een handzaam plankje. En het zou helemaal mooi zijn als het samen met de gitaar in één handig tassie kan (voor op de fiets).
Kwaliteit is wel belangrijk!!!! Het moet op z'n minst een beetje lijken op het ding waaraan het z'n naam ontleent. Ik wil wel dat mijn baby blauwe Newbrand CH2 iets weg heeft van mijn ouwe, maar o zo logge Boss CE-2.

:D

Geintje natuurlijk, maar ik begin me af te vragen of er niet een markt gecreëerd zou kunnen worden voor een klein, handig, goedkoop, maar toch deugdelijk schakel-unitje, waar je SD-kaartjes in kunt stoppen met een gigantische hoeveelheid aan gemodelleerde effecten voor €5,- per stuk. Ja, ik weet dat dit in zekere zin al bestaat, maar niet met een heldere 'ouderwets gemakkelijke' interface.

Ach ja..... :)

Pepe
28 januari 2014, 03:53
Dat zeg je nou wel.. ik gebruik 2 soorten delays, een soort enkelvoudige slapback en een lange spacy Gilmour. Als ik ergens een hekel aan heb is draaien aan knoppen als je speelt. Maar geen 1 delay op markt met 2 schakelaars voor 2 settings. Voor de prijs van 1 lullige 13ineendozijn delay koop je 2 kleine Mooers die net zo groot zijn en net zo goed.
Dat gezegd hebbende, voor overdrives geld hoe groter hoe beter.
Maar ja, het is wel handig als het allemaal fietsbaar is met je gitaar erbij want met de auto die paar kilometer door de stad is ook niet alles.

DiscoFreq
28 januari 2014, 09:45
De opkomende trend van 2013 lijkt nu definitief te zijn gevestigd. Het moet allemaal MINI. Hoe kleiner, hoe beter, want we willen allemaal 243 pedaaltjes en die willen we het liefst ook allemaal op een plankje hebben staan (in iets meer dan 40 vrij in te stellen loops natuurlijk), maar dan moet het als het even kan óók nog even passen op een handzaam plankje. En het zou helemaal mooi zijn als het samen met de gitaar in één handig tassie kan (voor op de fiets).
Kwaliteit is wel belangrijk!!!! Het moet op z'n minst een beetje lijken op het ding waaraan het z'n naam ontleent. Ik wil wel dat mijn baby blauwe Newbrand CH2 iets weg heeft van mijn ouwe, maar o zo logge Boss CE-2.

:D

Geintje natuurlijk, maar ik begin me af te vragen of er niet een markt gecreëerd zou kunnen worden voor een klein, handig, goedkoop, maar toch deugdelijk schakel-unitje, waar je SD-kaartjes in kunt stoppen met een gigantische hoeveelheid aan gemodelleerde effecten voor €5,- per stuk. Ja, ik weet dat dit in zekere zin al bestaat, maar niet met een heldere 'ouderwets gemakkelijke' interface.

Ach ja..... :)

Dat is wat ik ook dacht bij die nieuwe Boss pedalen: als ze dan toch digitaal zijn... (ik veronderstel dat de hardware dan ook identiek is?).

Boss zou beter ook iets doen zoals de iStomp, Toneprints,... als ze dan toch zo "vooruit" kijken (en weigeren om bv. ooit nog analoge synths te maken, al lijken ze daar meer op een bejaardenclubje dan Korg dat wél met analoge synths uitkomt).

peter_heijnen
28 januari 2014, 10:33
De opkomende trend van 2013 lijkt nu definitief te zijn gevestigd. Het moet allemaal MINI.
Het is enkel een voorbode naar de volgende en tevens ultieme stap: het moet MINDER! De industrie heeft echter nog geen manier gevonden hoe daar geld uit te slaan. :)

DiscoFreq
28 januari 2014, 10:57
Het is enkel een voorbode naar de volgende en tevens ultieme stap: het moet MINDER! De industrie heeft echter nog geen manier gevonden hoe daar geld uit te slaan. :)

Zo? ;-)

http://i24.photobucket.com/albums/c38/eutgard/hsw.jpg

peter_heijnen
28 januari 2014, 11:19
Ja zoiets, maar dan wel kleiner. :)

Michael AE
28 januari 2014, 11:47
Ik ben wel blij met die trend, aangezien ik alles dat niet met gigs te maken heeft op de fiets doe en mijn rug een hekel aan grote zware dingen heeft. was ik maar beroemd en had ik maar roadies en een chauffeur met vrachtwagen. Dan zou die trend me ook volledig aan de anus oxideren. ;)

HaroldA
28 januari 2014, 11:49
Ik ben al begonnen aan m'n lotusvoetjes (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lotusvoetjes) om helemaal met de trend mee te kunnen doen! :crazyhappy:

Michael AE
28 januari 2014, 13:20
Ach, als je ze op de juiste plek zet heb je er geen last van, maar nemen ze toch minder plaats in beslag. Kwestie van creatief en slim zijn. :p

HaroldA
28 januari 2014, 13:27
Ach, als je ze op de juiste plek zet heb je er geen last van, maar nemen ze toch minder plaats in beslag. Kwestie van creatief en slim zijn. :p

Nee, ze nemen even veel ruimte in beslag. Hotone zet gelukkig nog een beugel tussen switch en knoppen maar andere merken moet je met precisie aantrappen, anders trap je je knoppen kapot/verdraaien ze.

Dit is echt ideaal qua grootte:

http://www.studio1525.com/store/images/00001666_1.jpg

... helemaal als er een DC-jack bij zet ;)

http://img.sait.nl/coron_led.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-2Lxud_TO5l4/Uqj0EI-L8VI/AAAAAAAAGrk/ooZZdAWb0IQ/s640/IMG_20131212_002328.jpg

mountainman
28 januari 2014, 14:32
Het is enkel een voorbode naar de volgende en tevens ultieme stap: het moet MINDER! De industrie heeft echter nog geen manier gevonden hoe daar geld uit te slaan. :)

Groene tape simulatie pedaaltje?