PDA

View Full Version : hofner's es 335



rody
2 juli 2003, 20:36
Misschien is er iemand op het forum die meer weet van Hofner semi acoustische gitaren. Ik heb namelijk vandaag een hofner semi acoustische gitaar gekocht, gelijkend op een gibson es 335. Wie weet er meer van dit type? Er komt me toch een puist herrie uit dat ding, ongelovelijk!

wietse
2 juli 2003, 21:13
weet alleen dat hofner een heel goede gitaar bouwer is.
heb je een heel erg fijne gitaar aan veel plezier ermee.
de fabriek bestaat nog steeds waarom stuur je ze niet een mailtje voor wat meer info?
doe ik wel vaker je krijgt eigenlijk altijd bericht terug.
als ik op harmony central kijk dan zal het vermoedelijk een jazzica zijn en die doen in de usa tussen de 1200 en 2000 dollar afhankelijk van de uitvoering natuurlijk.(is namelijk de enigste jazz gitaar tussen dat rijtje)
wat heb jij er voor betaald eigenlijk?
nieuw of gebruikt?

rody
3 juli 2003, 18:13
het is dus echte een es 335 model, ik heb op internet gezien dat het model van hofner gebukt gaat onder de naam; 'nightingale'.
Voor 195,- Euro ben ik eigenaar geworden, dit betekent wel dat ik nu bezig ben de gehele top van een nieuwe lak laag te voorzien. De vorige eigenaar had het brugelementgat dichtgeplamuurd! en de top geverfd met hamerite!

skabouter
3 juli 2003, 18:28
VET man, brute gitaar. weinig geld. goeie deal !

post eens een foto !!!

wietse
3 juli 2003, 20:10
bah wat een barbaren hamerite er op smeren en de boel dicht plamuren ,ben blij dat jij hem hebt komt ie denk ik wel weer wat in originele staat terug.
wel een koopje gelukkig geen ernstige beschadigingen als ik het goed begrijp.

rody
4 juli 2003, 16:47
Tsjaa en wat komt er onder de hamerite vandaan... lichtelijk gevlamd esdoorn! ongelofelijk. Vandaag nog bij de plug in Amsterdam een Seymour duncan trembucker (zebra) voor de brug gekocht a 25,- euro, er zit welliswaar geen tremelo op maar het zal toch wel een goed elementje zijn!?