PDA

View Full Version : Alle Tips en Tricks



Jan-Douwe22
16 januari 2014, 12:47
Ik ben benieuwd naar alle Tips en Tricks. Zo las ik net ergens dat je je snaren kan koken, en dat ze dan weer als nieuw klinken.

Tunes
16 januari 2014, 12:56
Ik blijk een betere drummer dan gitarist te zijn.
Dat was wel het beste wat uit gevonden heb.
Dat snaren koken gaat over bassnaren en doet bijna niemand.

bat
16 januari 2014, 12:58
En acoustische snaren (als in van een Spaanse gitaar) op een electrisce gitaar gaat niet werken.

Voor de rest verwijs ik je hier naar: Forum (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php)

Rizz
16 januari 2014, 13:01
En acoustische snaren (als in van een Spaanse gitaar) op een electrisce gitaar gaat niet werken.

Juistem, en Stalen snaren zijn stalen snaren, dus da ken..


Voor de rest verwijs ik je hier naar: Forum (http://www.gitaarnet.nl/forum/forum.php)

:seriousf:

Jan-Douwe22
16 januari 2014, 13:17
Staalsnaren ja.

bat
16 januari 2014, 13:36
Moet je ook nog oppassen, niet elke snaar levert een even goed magnetisch beeld op (kort door de bocht gezegd). Maar proberen kan altijd.

Al op mijn linkje geklikt? Echt een bron van informatie. Maar wel eerst lezen hè. ;)

Venlonaer
16 januari 2014, 14:37
Groene tape schijnt magisch te zijn voor je sound.

Brum
16 januari 2014, 23:20
Van veel oefenen word je beter.

vulvasonic
16 januari 2014, 23:29
Nou vooruit dan, hier heb je een leuke 'trick'.


http://youtu.be/2KrdBUFeFtY

Tunes
17 januari 2014, 08:59
Van veel oefenen word je beter.

Nou dat schijnt een fabeltje te zijn, ik was er ook van overtuigd.
Wat denk je, ik oefenen en oefenen, maar ik bleef ziek.

JVGM-music
17 januari 2014, 09:51
Vooral de hoge E van een 009 setje zal een feest zijn om na het koken (hard en grondig, minstens 20 minuten voluit) weer terug op de gitaar te plaatsen. Ik zeg;gewoon proberen!

LRS
17 januari 2014, 10:16
Al een hogedrukpan geprobeerd???


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jan-Douwe22
17 januari 2014, 10:19
Hogedruk reiniger

Harry
17 januari 2014, 11:17
echte leuke meisjes houden niet van patsers
spoel je glas eerst om met koud water voor je je biertje inschenkt
steek een sigaar niet aan door er hard aan te trekken, dan wordt ie te heet. Gaat ten koste van de smaak
het opvouwen van je onderbroeken scheelt misschien tijd bij het aankleden, maar die tijd verlies je met het opvouwen
alleen leren schoenen hoef je maar te poetsen, wel goed uitwrijven
zorg dat je altijd een condoom bij je hebt, je weet maar nooit

Brum
17 januari 2014, 11:36
Ook geen onbelangrijke; als je oversteekt, kijk eerst naar links en dan naar rechts en dan nog een keer naar links en steek dan over. Komt er dan alsnog een auto aan, loop je een beetje door, anders kom je eronder.

Hell of a topic!

terrasbeest
17 januari 2014, 11:55
Als iemand vraagt ' Trek eens aan mijn vinger' : niet doen.Vertel hem dat je genoeg hebt aan de flauwe grappen op GN.

Tabula Rasa
17 januari 2014, 12:11
het opvouwen van je onderbroeken scheelt misschien tijd bij het aankleden, maar die tijd verlies je met het opvouwen

Huh? Als je hem eerst opvouwt, dan moet je hem toch ook weer uitvouwen bij het aankleden. Niet opvouwen scheelt 2x tijd.

Brainfart
17 januari 2014, 13:05
Eet nooit gele sneeuw.

vulvasonic
17 januari 2014, 15:43
Met een stofzuiger en een elastiekje kun je prima een paardestaart maken.

Tabula Rasa
17 januari 2014, 15:47
Met een stofzuiger en een elastiekje kun je prima een paardestaart maken.
En je ballen door je pisbuis naar buiten zuigen. Ideaal voor wanneer je zo'n inwendig camera onderzoek moet ondergaan. Scheelt weer een camera in je lul rammen.

HaroldA
17 januari 2014, 15:48
Tip: laat je kinderen niet op de snelweg spelen. Tenzij je er een goede reden voor hebt, natuurlijk.

Tupelo
17 januari 2014, 16:05
Als iets moeilijk lijkt, niet aan beginnen, want waarom moeilijk doen ?

Brum
17 januari 2014, 16:19
Als iets moeilijk lijkt, niet aan beginnen, want waarom moeilijk doen ?

Als ik dat doe, raak ik altijd volkomen verstopt en begin toch maar weer elke keer aan de ogenschijnlijk zware klus.:D

Tupelo
17 januari 2014, 16:22
Bij sommige opgaven heb ik dat ook wel, ik ben vooral een goede beginner, en een goede start is het halve werk, wat dat betreft ben ik zelfs een fijn team member en motivator.

Daarentegen, wanneer het intermenselijk en communicatief betreft begin ik steeds meer in niet moeilijk doen te geraken. Moeilijk om iemand te overtuigen ? Gewoon niet doen. Moeilijk om je onschuld aan te tonen ? Gewoon niet doen. Moeilijk om steun te vinden ? Gewoon niet zoeken.

Vooral niet moeilijk doen.

Tupelo
17 januari 2014, 16:41
Dat geldt ook voor gitaarspel overigens.
Als beginnende gitarist heb ik het mezelf vaak moeilijk gemaakt.
Uiteindelijk gaat het erom dat het lekker klinkt, en dat heeft niets met gemakkelijk of moeilijk te maken.
Tegenwoordig betrap ik mezelf erop dat ik minder moeilijk doe, en dat dat vaak veel lekkerder klinkt dan wanneer ik het ingewikkeld maak.

Praktische tip.
Zorg dat je je hash en wiet voorkruimelt wanneer je stevig blowt.
Jointjes draaien en gitaarspelen is namelijk een behoorlijke aanslag op je snaren en fretboard, al die plakkerige zooi, en je krijgt het nooit helemaal van je vingertoppen af, terwijl je wel altijd onmiddellijk door wil gaan met spelen.

Beter nog, als je blowt, laat iemand anders je jointjes bouwen, de drummer ofzo, veel gemakkelijker.

nickofzo
17 januari 2014, 17:04
toiletpapier in de pot gooien voor je gaat poepen anders krijg je remsporen en een natte reet. En zo weet je ook dat er nog toiletpapier is.

HaroldA
17 januari 2014, 17:05
toiletpapier in de pot gooien voor je gaat poepen anders krijg je remsporen en een natte reet.

En je checkt gelijk of er nog voldoende papier is!

Tupelo
17 januari 2014, 17:06
Eerst checken of er toiletpapier is voordat je je lading dropt.

nickofzo
17 januari 2014, 17:11
HaroldA je bent sneller dan het licht!

HaroldA
17 januari 2014, 17:14
HaroldA je bent sneller dan het licht!

"Ervaringsdeskundige"

Harry
20 januari 2014, 12:04
ik ervaar weinig waardering van de topicstarter voor al deze wijze levenslessen, die hij anders door schade en schande zelf had moeten ervaren. :roll:

Kim Wilson
20 januari 2014, 12:19
Tegen zoveel wijsheid is ook geen kruid gewassen, Harry.

Vooruit, nog eentje dan. Een flesopener is een zinloos ding. Je kunt je flesje bier openmaken aan de rand van het krat, met een aansteker of zelfs met een barkruk (eigen ervaring, niet handig zo'n barkruk onder je arm, maar het lukte wel).

Tupelo
20 januari 2014, 12:29
Aanvullend, sommige flesjes hebben dopjes die er uitzien als kroonkurken, maar die je moet draaien.
Probeer voorzichtig of je zo een flesje te pakken hebt, door te draaien aan de dop, maar wel voorzichtig !

almarvk
20 januari 2014, 12:47
Ik ben benieuwd naar alle Tips en Tricks. Zo las ik net ergens dat je je snaren kan koken, en dat ze dan weer als nieuw klinken.

Dag Jan-Douwe,

Je bent van harte welkom op dit forum en post vooral gezellig mee, maar gebruik ook eens de zoekfunctie en werp eens een blik op de huidige topics en de andere forumonderdelen.

Groet!