PDA

View Full Version : Geen signaal als power aan is



RS-Rik
16 januari 2014, 02:04
Bij wijze van experiment ben ik eens een pedaaltje gaan knutselen, een LPB-1 (schema van Beavis Audio).

Zonder stroom heb ik het gewone gitaar signaal, mét stroom heb ik geen signaal. Ik snap er geen k*t van.

Hij zit in elkaar volgens (denk ik) het schema. Er loopt één "ground kabel" waaraan alle op de aarde uitkomende componenten aan zitten verbonden en de sleeves van de jacks.

Verder zit de - van de power op de sleeve van de input jack en de + op de plek waar ie volgens het schema hoort.

Stroom doet het, potmeter doet het.. power erop en geen signaal.

Solderingen zijn allemaal goed....

Iemand enig idee?




Schema:

http://www.beavisaudio.com/techpages/blocksfragments/images/EHX_LPB_1_Booster_Schematic.gif

nico verduin
16 januari 2014, 07:46
kom maar op met je foto's van het brouwsel. Dat schema mankeert niets aan.

Gearjunkie
16 januari 2014, 08:42
Vooruitlopend op de foto's....
Als je een banenprint gebruikt hebt: --heb je de onderbrekingen goed gemaakt?
-ik zelf gebruik een fijn ijzerzaagje om na het soldeerwerk tussen de koperbanen op te schonen.

cluseau
16 januari 2014, 10:43
kom maar op met je foto's van het brouwsel. Dat schema mankeert niets aan.


+1

En de spanningen op de transistor aansluitingen E, B en C.

btw Dat je wel signaal hebt zonder spanning is niet zo gek, waarschijnlijk lekt dat gewoon door de schakeling heen. Versterkt is het niet.

RS-Rik
17 januari 2014, 04:38
Lieve heren, het intellect heeft gezegevierd. Ik heb 'm opnieuw gesoldeerd (vanaf scratch) en ik dénk dat ik de vorige keer ben vergeten de base pin aan te sluiten.. haha

Maar hij werkt. Het is een vrij niet-kleurende booster. Echt een lineair power booster. Next step: een noisegate.

HaroldA
17 januari 2014, 09:42
Next step: een noisegate.

iSP Decimator, liefst een G-String. Alle andere (simpele) noise gates werken niet.

cluseau
17 januari 2014, 11:46
.....Maar hij werkt......

:???: Dat is dan wel weer een beetje jammer :hide:

Plant
17 januari 2014, 15:07
:???: Dat is dan wel weer een beetje jammer :hide:

Jij mist Larsje hè ;)

Tabula Rasa
17 januari 2014, 15:11
We missen Larsje allemaal. :grouphug:

cluseau
17 januari 2014, 15:36
Jij mist Larsje hè ;)

Helemaal goed;)

Had zo mijn hoop gevestigd op een nieuw topic met een hoge larsfactor.

Tabula Rasa
17 januari 2014, 15:39
er staat vanzelf wel weer een nieuwe Larsje op.

RS-Rik
17 januari 2014, 16:54
Insidersgrappen. Altijd slecht.

Maar leg Larsje eens uit... !?

HaroldA
17 januari 2014, 16:56
Maar leg Larsje eens uit... !?

Larsje is een soort tom123.

Tabula Rasa
17 januari 2014, 16:59
Larsje was iemand die een kit bouwde en er op het einde achter kwam dat ie het niet deed. Waarom? Omdat ie de layout van bovenaf gezien had ipv van onderaf.

RS-Rik
17 januari 2014, 18:45
@ tabula, welkom bij de club van 3000. Maar ging jij niet eerst onder n andere naam?

cluseau
17 januari 2014, 19:17
En......niet onbelangrijk, Lars kreeg het voor elkaar een topic te bouwen van een slordige 500 reacties voor het kreng werkte. Vervolgens wilde hij hem gelijk gaan modden. Dan zakt echt mijn broek af hoor.

nico verduin
17 januari 2014, 19:17
Insidersgrappen. Altijd slecht.

Maar leg Larsje eens uit... !?
Larsje had altijd minstens 20 posts nodig per onderdeel :)

Tabula Rasa
17 januari 2014, 20:47
@ tabula, welkom bij de club van 3000. Maar ging jij niet eerst onder n andere naam?

yep, op naam van G.G. Staan ook nog een stuk of 10000 posts uit mijn moderator periode

RS-Rik
17 januari 2014, 23:04
Het doel van mijn aanwezigheid zal vooral leren zijn. Een amp, en complexe materie staat nog even niet op de planning. Wat wel op de planning staat is een gitaar met een aantal effecten (overdrive, boost) ín de gitaar zelf. Waarover later meer.

Tot die tijd hoop ik dat jullie al mijn domme en minder domme vragen met liefde zullen beantwoorden. Ik ben wel tegnies opgeleid maar van electronica heb ik geen kaas gegeten.