PDA

View Full Version : Guitar head op bass cab??



Joreeen
15 januari 2014, 18:49
Hallo iedereen,

Ik ben de laatste 3 a 4 jaar heel veel bezig geweest met basgitaar, heb een oefenversterker voor bas (Ashdown Five Fifteen minirig --> head + 2x10" cab), maar nu begin ik meer en meer naar men Tele te grijpen! Er zijn zelfs plannen voor een Fender Blacktop Tele/Fender Chris Shiflett Tele, maar ik zou eerst graag een goeie amp hebben voor thuis. Ik speel tegenwoordig echt vanalles, metal, poppunk, rock, alternative, melodic hardcore, ... dus een goeie overdrive moet ie zeker hebben! Ik dacht zelf aan een Blackstar HT1 Metal head. ik las dat deze head een impedantie tussen 4 en 16 ohm voorziet, mijn bascab is 8 ohm, dus dat zit al goed. Ik heb in het verleden mijn gitaar ingeplugd in een Boss GT10B (die op Metal Stack stond (gitaar setting btw)) en ingeplugd en was blij verrast met het resultaat! Maar kan het in principe kwaad (voor de speakers)? Het is niet dat ik super luid speel, het is gewoon om geen extra combo te hoeven kopen (zoveel plaats heb ik niet), en kan ik hem gewoon lekker op de Ashdown head zetten en wisselen wanneer ik van instrument wissel...

Thanks!

scabiosa
16 januari 2014, 12:54
Moet je proberen, je zal er wel iets mee kunnen doen maar ik vermoed dat je wat te weinig mids zult hebben en ietwat irritant scherp in het hoog...

Jeroenvanhulsteijn
17 januari 2014, 14:53
Gitaar over basspeakers is voor de speaker geen probleem. Ik vind zelf alleen dat die baskasten vaak te bassig klinken voor gitaar. Anders neem je je cab mee naar de winkel, dan kun je het proberen.